Liten oppdatering på serversiden

Bli oppdatert på hva som blir gjort på sidene til MC-Forumet.no
Post Reply
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Liten oppdatering på serversiden

Post by Bikeridr »

Tidligere har bl.a @Snikkeren nevnt at han har blitt logget ut under skriving av (lengere) innlegg.
Jeg kom tilfeldigvis over en "klage" på dette på utviklernes forumsider hvor en annen klaget på at forumet hans "kasta ut" medlemmene mens de skrev innlegg.

"By default" er forumet satt opp med en "session" på 1 time og "cookies" er aktive i 30 dager. Session i dette tilfellet kan ha noe å si for når man er "aktiv nok" under komponering av innlegg. Jeg har nå øket "session" til 2 timer og "cookies" er den samme på 30 dager.

Så får vi se om dette hjelper eller om et var et fenomen som hovedsaklig tilhørte gammel host/server.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Liten oppdatering på serversiden

Post by mekkern »

Det hender det henger litt med funksjonen med avatar på venstre side.. kommer og går litt om jeg får det til å funke. :-k
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Liten oppdatering på serversiden

Post by Bikeridr »

Ja, har merket det ved etpar anledninger. Spesielt hvis du forandrer "look" på en enhet og så går inn med en annen enhet når begge er logget på.
Skal mase litt på phpforumet. Men igjen "Platinum" style er Beta, men "fully functional" ifølge utviker. Skal se om det er kommet oppdatering.

Jeg ser også at det er kommet en oppgradering til selve forumsoftwaren. Må bruke noen dager å forsikre meg at alle våre extensions og tillegg vil fungere på den nye før jeg oppgraderer :)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Liten oppdatering på serversiden

Post by mekkern »

da var det ikke bare meg denne gangen.. :lol: :lol:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Liten oppdatering på serversiden

Post by Bikeridr »

Det er planer om oppdatering av forumsoftware'n.
Men samtidig så må vi bero det litt, da jeg venter på at alle tilleggene vi bruker blir oppdatert og kompatibelt. Noe av det vi antakelig mister til neste år er "recent topics", altså de 12 nyeste innleggene øverst. Jeg og andre brukere/forumeiere har mast, men det ser dårlig ut :(
"Recent topics" og etpar andre er ikke kompatibelt med PHP v.8.0, noe siste oppdatering av forumet er tilrettelagt for. Tilleggene ligger "i løypa" for dette, så jeg venter til alle fungerer først :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Liten oppdatering på serversiden

Post by ojda »

devil.jpg
Bikeridr wrote: 08 Feb 2021 16:29 Det er planer om oppdatering av forumsoftware'n.
Men samtidig så må vi bero det litt, da jeg venter på at alle tilleggene vi bruker blir oppdatert og kompatibelt. Noe av det vi antakelig mister til neste år er "recent topics", altså de 12 nyeste innleggene øverst. Jeg og andre brukere/forumeiere har mast, men det ser dårlig ut :(
"Recent topics" og etpar andre er ikke kompatibelt med PHP v.8.0, noe siste oppdatering av forumet er tilrettelagt for. Tilleggene ligger "i løypa" for dette, så jeg venter til alle fungerer først :thumleft
F!! Det er jo som å dra forumet tilbake til steinalderen :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Er jo ingen verdi i alle små hendige oppdateringer, sålenge oversiktligheten i forumet blir borte [-X
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Liten oppdatering på serversiden

Post by Bikeridr »

Så, så, Arne. Pust med magen nå..
Vi skal da ikke gjøre noe overilt her. Jeg har da vitterlig tenkt å bite meg fast i leggen til utviklerne som en illsint Chihuahua inntil de fixer tingene og vi skal ha et moderne oppegående forum som funker slik vi vil 8)
Derfor jeg skrev:
Bikeridr wrote: 08 Feb 2021 16:29 Det er planer om oppdatering av forumsoftware'n.
Men samtidig så må vi bero det litt, da jeg venter på at alle tilleggene vi bruker blir oppdatert og kompatibelt.
:thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Liten oppdatering på serversiden

Post by ojda »

Bare en ting som hjelper her :-#

32104794-CE56-48AA-90A7-0E8F575AC7E6.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply