Forum klokke?

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
|Orion|
Posts: 7
Joined: 08 Oct 2015 22:47
MC: Våren 2016

Re: Forum klokke?

Post by |Orion| »

jhn wrote:Jeg skulle laste opp et skjermbilde men fikk beskjeden:
"Beklager, men kvoten for vedlegg på systemet er nådd."
Ditto. Skulle publisere screendump av headeren til Tosk, integrert i designet. Men fikk ikke lagt ut.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Forum klokke?

Post by Elolz »

@jhn: Ahh, trodde du hadde blingsa og stilt den til UTC-2 i innstillingene. :-#

@Orion: Tror en må bruke Photobucket eller lignende.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Forum klokke?

Post by jhn »

Elolz wrote:@jhn: Ahh, trodde du hadde blingsa og stilt den til UTC-2 i innstillingene. :-#

@Orion: Tror en må bruke Photobucket eller lignende.
Jeg har ikke gjort det bevisst i alle fall. Kan ikke huske å ha vært innom klokkefrekvens før, men kom til å tenke på at kanskje det er noe klokkegreier i kontrollpanelet ... å jaggu hadde jeg rett :thumleft

Men ang. bilder ... er ikke dette identisk med det (in)aktive forum? Der kan man jo laste opp direkte.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Forum klokke?

Post by Elolz »

De vil vel helst ikke at det lastes opp bilder direkte der heller, for det tar jo opp plass og det påvirker vel gjerne både server og sidehastighet om det hoper seg opp veldig store mengder med bilder etterhvert som lastes inn i fullsize. Problemet på de fleste forum er at de nekter noe særlig bildestørrelser, så en må ofte redusere størrelse på både pixler og mb uansett. Men jeg vil absolutt oppfordre til å bruke Photobucket eller lignende, sånn for alles del, uavhengig av hvilket forum det gjelder.

Vet ikke om det er meningen at det skal være avslått her inne eller hva. Får håpe vi får et konkret svar når Lorden eller supermons får denne med seg.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Forum klokke?

Post by jhn »

Elolz wrote:De vil vel helst ikke at det lastes opp bilder direkte der heller, for det tar jo opp plass og det påvirker vel gjerne både server og sidehastighet om det hoper seg opp veldig store mengder med bilder etterhvert som lastes inn i fullsize. Problemet på de fleste forum er at de nekter noe særlig bildestørrelser, så en må ofte redusere størrelse på både pixler og mb uansett. Men jeg vil absolutt oppfordre til å bruke Photobucket eller lignende, sånn for alles del, uavhengig av hvilket forum det gjelder.

Vet ikke om det er meningen at det skal være avslått her inne eller hva. Får håpe vi får et konkret svar når Lorden eller supermons får denne med seg.
Ja, håper det. Men jeg ser poenget ditt med store mengder.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forum klokke?

Post by supermons »

Det er meningen ja, bruk heller photobucket/flickr/bildr.no eller lignende, så slipper vi at serveren fylles opp :)

Fjernet muligheten helt jeg, så slipper vi at det blir et spørsmål igjen.
Post Reply