Sos knapp bmw

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
OttoL
Posts: 9
Joined: 26 May 2019 13:31
MC: HD Forty-Eight
BMW F850 GS adv
BMW R1250RS
Location: Svelvik

Sos knapp bmw

Post by OttoL »

Ny bruker her og hei til alle.
Bmw F850GS på plass og meget fornøyd så langt.
Ett problem med SOS knappen som jeg håper noen kan gi innspill på.
Når den testes er det null reaksjon og kjører rundt med en melding "Emergency call failed. Contact spesialist shop".
Får ikke kvittert ut denne meldinga så har konstant en gul varsel trekant på Tft displayet noe som er veldig irriterende.
Dealer mente det var dårlig signal motak på sjappa [-X [-X [-X . Tull og tøys sier jeg. :-k :-k dem driver og skjekker om dagen men null respons på en uke..
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Sos knapp bmw

Post by haakeik »

Manglende simkort?
OttoL
Posts: 9
Joined: 26 May 2019 13:31
MC: HD Forty-Eight
BMW F850 GS adv
BMW R1250RS
Location: Svelvik

Re: Sos knapp bmw

Post by OttoL »

haakeik wrote:Manglende simkort?
I så tilfelle burde vel dealer oppdaget det når dem hadde mc,n inne og skjekker dette og oppdaterte programvaren.
Personlig tror jeg dette systemet må aktiveres siden dette er "Option" og ikke standard utstyr, samme som når man kjøper ny mobil og sim kort må aktiveres.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Sos knapp bmw

Post by knutk »

OttoL wrote:
haakeik wrote:Manglende simkort?
I så tilfelle burde vel dealer oppdaget det når dem hadde mc,n inne og skjekker dette og oppdaterte programvaren.
Personlig tror jeg dette systemet må aktiveres siden dette er "Option" og ikke standard utstyr, samme som når man kjøper ny mobil og sim kort må aktiveres.
Nå har jeg en 1250, så der kan være ulikheter.
Men på 1250 har jeg opplevd denne melding ved et par anledninger, og melding kom typisk i områder uten for alfarvei, og hvor mobildekning er tvilsom. Feilmeldingen vedvarer til motor stoppes og startes igjen. Det naturlige burde være at den gjenopprettet kontakt når signalene atter er innefor rekkevidde, så det kan kanskje være på sin plass med oppgradering av programvare.

Men om feilen vedvarer over lenger periode kan man jo mistenke andre typer problem.
Om systemet er tilvalg ville det være naturlig om et system som ikke er aktivert heller ikke gir feilmeldinger...
Post Reply