bekzclz11 wrote: ↑10 May 2022 16:38
The safest method of chemical rust removal involves mixing vinegar and baking soda to fill (or nearly fill) the tank. Let the mixture sit until it bubbles up and begins to change color with the rust particles. Then rinse thoroughly to ensure it's completely empty.
Thanks for the tips!
Nå har jeg satt allt sammen igjen, og testa sykkelen opp veien. Også var det stopp (heldigvis var det på gårdsplassen her). Fikk ikke bensin.
Jeg har i årevis advart meg sjøl mot å kjøpe et bensindrevet kjøretøy uten forgasser. Men etter at min nevø kjøpte seg en godt brukt Subaru med innsprøtning, skjønnte jeg at. så lenge ikke filter og dyser tetter seg av rust fra tanken, er systemet temmelig knirkefritt.
Men her sto jeg da, med min første doning med dette hi-tek systemet, med elektronikk og ørten sensorer, som bare venter på å feile...
Ut med armaturen igjen, og der fandt jeg feilen. Slangen på bensin pumpa hadde poppa av (det forklarte også bensinen på undersiden av tanklokket, på tross av at tanken nesten var tom). Slangen hadde også svella, og mista formen. Og når jeg klemmer på slangen, tyter det bensin ut fra veggen på slangen, i området hvor armeringa sitter.
Det var jo akkurat dette Anders på Løvaas hadde advart meg mot (som jeg skreiv om på side 2). Og ekspeditøren på Tess hadde sagt, skulle gå bra.
Og de andre Tess slangene jeg akkurat hadde montert , var på god vei til oppløsning, de også.
Så da var det bare å sette på de gamle slangene igjen. de var tross allt ikke så gærne, og de holder nok noen år til, fram til neste filterbytte.
Men grunnen til at jeg bytta desse slangene, var at jeg tenkte de kanskje var de orginale fra 1998, og på tide å skifte ut...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.