Pluggledning vs. coil rett på plugg

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Pluggledning vs. coil rett på plugg

Post by inunf »

Mens jeg har holdt på med ventiljustering på Caponorden har jeg oppdaget et annet problem. Det er dårlig kontakt mellom en av coilene og pluggledningen. Dette kan ha sammenheng med at den haltet litt på kald motor i fjor. Har kjøpt ny coil og pluggledning, men stusset litt på hvorfor coilene ikke sitter rett på tennpluggene. Dette er jo vanlig på andre sykler. Coilene har vært byttet før til coiler fra Renault/Citroen med V6-motor. Dette er en vanlig modifikasjon, de originale fra Aprilia er dyre og dårlige. Kjøpte en ny tilsvarende. Den passer rett på tennpluggen, og det er plass til den. Kan jeg da koble en coil rett på tennpluggen, og ha pluggledninger på de 3 andre? (Det er 2 plugger per sylinder.)

Bytte til Renault-coiler er forklart her: https://www.moto-abruzzo.net/renault-v6 ... d-fitment/
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Pluggledning vs. coil rett på plugg

Post by mekkern »

kort svar -JA
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Pluggledning vs. coil rett på plugg

Post by inunf »

Supert, tusen takk for hjelpen!
Post Reply