Startsperre/startproblem Peugeot Jet Force

Prat om moped & scooter.
Post Reply
rogeroalfonso
Posts: 4
Joined: 20 Aug 2016 21:35
MC: Honda VF 1100 C
Peugeot Jet force 50 TSDI

Startsperre/startproblem Peugeot Jet Force

Post by rogeroalfonso »

Hei folkens

Har vært "uheldig" og fått en peugeot jet force i garasjen :D . Den vil ikke starte og det ligger inne en del feilkoder. Startsperredioden blinker når jeg prøver å starte den. Kan vel tyde på at det er problemer med startsperra. Det som er litt rart er at den går på startgass.
Tenkte først å få slukket denne startsperrelampa. Må prøve å reprogrammere nøklene. I manualen står det "Check that the diagnostic jumper i fitted". Noen som har vært borti dette tidligere? Står ingen steder i manualen hvor denne jumperen skal stå.

Mvh Roger
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Startsperre/startproblem Peugeot Jet Force

Post by RuneMC »

Ikke vært borti, men google fant
https://www.manualscat.com/no/peugeot-jetforce-manual
"Page 41/43" viser lokasjonen (nr 13, i et område nær baksete og batteri)
rogeroalfonso
Posts: 4
Joined: 20 Aug 2016 21:35
MC: Honda VF 1100 C
Peugeot Jet force 50 TSDI

Re: Startsperre/startproblem Peugeot Jet Force

Post by rogeroalfonso »

RuneMC wrote:Ikke vært borti, men google fant
https://www.manualscat.com/no/peugeot-jetforce-manual
"Page 41/43" viser lokasjonen (nr 13, i et område nær baksete og batteri)
Takk for svaret.
Har funnet diagnosekontakten. På side 11 i manualen vises bilde av "jumperen" rett under pos 12 der den står i diagnosekontakten. Men viser ikke hvor i kontakten jumperen skal stå. Ikke bare å prøve seg fram heller.
Er nok mange av disse peugeotene som har blitt vraket pga problemer med startsperra. Koster flere tusen å få fikset dette på verkstedet.
User avatar
Kikken
Posts: 76
Joined: 11 Nov 2015 13:57
MC: BMW R1200GS og DRZ400S
Location: Trondheim

Re: Startsperre/startproblem Peugeot Jet Force

Post by Kikken »

rogeroalfonso wrote:...Startsperredioden blinker når jeg prøver å starte den. Kan vel tyde på at det er problemer med startsperra. Det som er litt rart er at den går på startgass...
Hmmm...
Hvis du med startsperre mener innretningen som skal forhindre at noen stikker av med kjøretøyet uten riktig nøkkel, så kan jo den godt være rigget slik at den kutter drivstofftilførselen...
- og da er det jo ikke rart at den går på startgass :-k
Spennende å høre hva du finner ut
rogeroalfonso
Posts: 4
Joined: 20 Aug 2016 21:35
MC: Honda VF 1100 C
Peugeot Jet force 50 TSDI

Re: Startsperre/startproblem Peugeot Jet Force

Post by rogeroalfonso »

Kikken wrote:
rogeroalfonso wrote:...Startsperredioden blinker når jeg prøver å starte den. Kan vel tyde på at det er problemer med startsperra. Det som er litt rart er at den går på startgass...
Hmmm...
Hvis du med startsperre mener innretningen som skal forhindre at noen stikker av med kjøretøyet uten riktig nøkkel, så kan jo den godt være rigget slik at den kutter drivstofftilførselen...
- og da er det jo ikke rart at den går på startgass :-k
Spennende å høre hva du finner ut
Ja kan være slik at injektoren ikke får spenning hvis ikke startsperra blir aktivert. Litt vanskelig å måle om den får spenning.
Har sendt startsperremodulen og den eneste nøkkelen jeg fikk med sykkelen, til en kar i England. Han sier at kodingen stemmer mellom nøkkel og startsperremodulen. Får han til å endre kode og fikse en masternøkkel. Så skal det bare være og programmere nøklene på nytt. Men så var det den "jumperen" da. Får prøve uten jumperen først så får jeg se hva som skjer. Kan også være antenna til startsperra som det er feil på. Må bare prøve meg fram.
rogeroalfonso
Posts: 4
Joined: 20 Aug 2016 21:35
MC: Honda VF 1100 C
Peugeot Jet force 50 TSDI

Re: Startsperre/startproblem Peugeot Jet Force

Post by rogeroalfonso »

rogeroalfonso wrote:
Kikken wrote:
rogeroalfonso wrote:...Startsperredioden blinker når jeg prøver å starte den. Kan vel tyde på at det er problemer med startsperra. Det som er litt rart er at den går på startgass...
Hmmm...
Hvis du med startsperre mener innretningen som skal forhindre at noen stikker av med kjøretøyet uten riktig nøkkel, så kan jo den godt være rigget slik at den kutter drivstofftilførselen...
- og da er det jo ikke rart at den går på startgass :-k
Spennende å høre hva du finner ut
Ja kan være slik at injektoren ikke får spenning hvis ikke startsperra blir aktivert. Litt vanskelig å måle om den får spenning.
Har sendt startsperremodulen og den eneste nøkkelen jeg fikk med sykkelen, til en kar i England. Han sier at kodingen stemmer mellom nøkkel og startsperremodulen. Får han til å endre kode og fikse en masternøkkel. Så skal det bare være og programmere nøklene på nytt. Men så var det den "jumperen" da. Får prøve uten jumperen først så får jeg se hva som skjer. Kan også være antenna til startsperra som det er feil på. Må bare prøve meg fram.
Fått den nye master nøkkelen fra England så nå er problemet med startsperra borte. Har delvis hatt start på motoren men er nok flere ting som er galt. Skal lese av feilkoder og tette en bensinlekkasje så får vi se :-)
Post Reply