Best akselerasjon?
Re: Best akselerasjon?
Jeg liker ikke Hyosung GT125R.
Akser denne bedre enn uplomberte mopper??
Akser denne bedre enn uplomberte mopper??
Re: Best akselerasjon?
YZF-125 er mye mindre en R6.. Og jeg må si at den ligner ikke særlig mye på R1. Er vell R6 den er etterligna!På bildene er Mitoen finast, men alt dette er fra person til person.
Å seie at cagiva'n har herma er ikkje heilt rett ... fordi mange mopedar og lett-mcer er ganske like større sykkler på grunn av at samme designarne vil lage ein 125 utgave av dei... R125 er jo designa lik R1 og R6..
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Re: Best akselerasjon?
Ligner en del på de eldre R1-ene syns jeg.
http://www.motorcycle-usa.com/Photos/20 ... 03_tcm.jpg
http://www.neville1.com/stuff/wallpaper ... a%20R1.jpg
http://www.motorcycle-usa.com/Photos/20 ... 03_tcm.jpg
http://www.neville1.com/stuff/wallpaper ... a%20R1.jpg
Re: Best akselerasjon?
Jeg synes den ligner mer på R6 en R1 jeg da!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Re: Best akselerasjon?
Den ligner absolutt mest på R6... Men den har såklart likhetstegn til R1 også...
Re: Best akselerasjon?
Ikke bli for fraktet avgårde med å anbefale KTM da. Det er faktisk snakk om hvilken som går best orginalt. Og KTM er definetivt ikke på den listen.Keewee wrote:Ktm, ferdig snakka...
-
- Posts: 306
- Joined: 23 Jul 2007 21:50
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Re: Best akselerasjon?
Stiller du YZF 125'en på siden av en R6 ser det jo ut som en trøsykkel :pR6-freak wrote:Jeg synes den ligner mer på R6 en R1 jeg da!
Honda NSR 125 02'
Re: Best akselerasjon?
haha, ja.. Men den ligner mer på R6 en R1AndyNsR wrote:Stiller du YZF 125'en på siden av en R6 ser det jo ut som en trøsykkel :pR6-freak wrote:Jeg synes den ligner mer på R6 en R1 jeg da!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Re: Best akselerasjon?
huskeyman wrote:Gas Gas sier folk at er enda villere enn Ktm Exc og Husqvarna Wr når plombene er tatt på alle tre, men orginal vet jeg ikke. Men den er hvertfall rå
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Nå - GasGas 125 SM
- marcushs
- Posts: 17
- Joined: 22 Oct 2008 00:19
- MC: Derbi Xrace Sm 07
53drev, forsterka gyllkjede, mk2 potte, powerfilter, 107,5 dyse (A) - Location: Skien
Re: Best akselerasjon?
gasgas er bare helt jævelig rå og går som faen
filmer av mopeden, filmene er før jeg fikk på powerfiler og større dyse
-http://www.youtube.com/watch?v=4iw_UfvA8Bo
-http://www.youtube.com/watch?v=3R1CyBnTza4
-http://www.youtube.com/watch?v=4oplpVR3 ... re=related
-http://www.youtube.com/watch?v=lhE2iMTQ ... re=related
-http://www.youtube.com/watch?v=4iw_UfvA8Bo
-http://www.youtube.com/watch?v=3R1CyBnTza4
-http://www.youtube.com/watch?v=4oplpVR3 ... re=related
-http://www.youtube.com/watch?v=lhE2iMTQ ... re=related
Re: Best akselerasjon?
Jeg vil tro at Aprilia RS125 går best originalt, dette fordi jeg faktisk har prøvd den i fulleffekt og plumbert...
Dette kommer av flere grunner... Den har god aerodynamik så det hjelper jo på, den har en lav tørrvekt på 114kg og jeg synes den gikk godt plumbert ingen bakhjulsmaskin akkuratt men man hadde et mye mer brukbart effektregister, den startet å dra tidlig sammenlignet med høyt trimma og var generellt veldig god å kjøre.
Videre så kommer dette særlig også av at den faktisk har 11kW altså 15hk som er maks tilatte hester på en lettsykkel fra fabrikk.
KTMen har 5,9-6,5hk levert fra fabrikk for hvite skilter, dette kommer av at den støyer så jævelig så de må virkelig gå inn å strupe den for at den skal klare støykrava for vei! i 6,5hk versjonen så går den så dårlig at KTM leverer alle KTM 125 EXC med Full power anlegg fra fabrikk slik at eieren faktisk skal få en brukbar sykkel og et godt helhetsinntrykk av KTM. Med FP anlegget så er KTMen muligens den best akselererende 125cc en på markedet.... Grunnet lav/lavest vekt og høy/høyest effekt samt lav dreving men nå prater vi tross alt plumbert.
Videre så fyller RS125 et av kravene dine, du ville ha en sykkel som gjorde 130km/t originalt, BIKE har målt toppfarten på en 100% original RS125 og den gjorde 138km/t på flatta. Og så ser den nyeste RS125 forbanna tøff ut, 10x kulere i virkeligheten enn på bildene, umulig å ikke snuble for denne sykkelen. Videre så har den 320mm flytende bremseskive som ser porno ut og bremser som få, samt radialmontert caliper 4 stemplet som griper hardt om skiva slik at du kan ta den rett opp på forhjulet om du vil. Og ramma er den desidert beste på markedet blant ALLE 125cc RR syklene. Så har den 150 dekk bak og 110 foran som er godt proporsjonert i forhold til utseendet samt disse gir veldig gode kjøreegenskaper på sykkelen. De gir den også et "modent" look, var en kar som kjørte TLS 1000 som lurte på om min 99-05 var en 600RR. Men fortsatt et ærlig look da denne sykkelen faktisk drar som et helevete, og må nok trimming så er den ikke lenger lett, ikke lenger mellomtung... men TUNG MC Så den har lov til å ha litt breiskuldra dekk . Og for 6000kr så kan du dobble antall hestekrefter på saken uten å trimme den Det kalles et FP kit og er et uplomberingskit!
Dette er IKKE trimming fordi det er slik den er lagd for å gå, dette er ikke trimdeler men deler som RS125 blir levert med i oppegående land som ikke har horete restriksjoner på lettsykler. Min derimot er trimma, men det er fordi jeg har bytta forgasser, trimsylinder med høyere cc og effektanlegg som gir mer enn det uplomberte anlegget osv. Så sykkelen er reliable med dette "FP-kitet" da det er slik sykkelen originalt er ment til å gå!
Beste lettsykla på markedet: RS125 i RR klassen, med høyest effekt, lavest egenvekt, beste kjøreegenskapene og det kuleste utseendet!
KTM 125 EXC den kuleste sykkelen i 125cc mx segmentet, en av de dyreste også vel å merke, veldig godt skrudd sammen og "Race ready" etter montering av det medfølgende FP anlegget) En av de desidert letteste MX sykla og en av de desidert kraftigste om ikke den letteste og kraftigste?
Yamaha R125 best i 4t markedet denne bruker lite bensin, den eneste av "R" sykla i 4t segmentet som faktisk har 15hk i plombert versjon, de andre har som regel 12-13hk. og den ser ganske kul ut.
Dette kommer av flere grunner... Den har god aerodynamik så det hjelper jo på, den har en lav tørrvekt på 114kg og jeg synes den gikk godt plumbert ingen bakhjulsmaskin akkuratt men man hadde et mye mer brukbart effektregister, den startet å dra tidlig sammenlignet med høyt trimma og var generellt veldig god å kjøre.
Videre så kommer dette særlig også av at den faktisk har 11kW altså 15hk som er maks tilatte hester på en lettsykkel fra fabrikk.
KTMen har 5,9-6,5hk levert fra fabrikk for hvite skilter, dette kommer av at den støyer så jævelig så de må virkelig gå inn å strupe den for at den skal klare støykrava for vei! i 6,5hk versjonen så går den så dårlig at KTM leverer alle KTM 125 EXC med Full power anlegg fra fabrikk slik at eieren faktisk skal få en brukbar sykkel og et godt helhetsinntrykk av KTM. Med FP anlegget så er KTMen muligens den best akselererende 125cc en på markedet.... Grunnet lav/lavest vekt og høy/høyest effekt samt lav dreving men nå prater vi tross alt plumbert.
Videre så fyller RS125 et av kravene dine, du ville ha en sykkel som gjorde 130km/t originalt, BIKE har målt toppfarten på en 100% original RS125 og den gjorde 138km/t på flatta. Og så ser den nyeste RS125 forbanna tøff ut, 10x kulere i virkeligheten enn på bildene, umulig å ikke snuble for denne sykkelen. Videre så har den 320mm flytende bremseskive som ser porno ut og bremser som få, samt radialmontert caliper 4 stemplet som griper hardt om skiva slik at du kan ta den rett opp på forhjulet om du vil. Og ramma er den desidert beste på markedet blant ALLE 125cc RR syklene. Så har den 150 dekk bak og 110 foran som er godt proporsjonert i forhold til utseendet samt disse gir veldig gode kjøreegenskaper på sykkelen. De gir den også et "modent" look, var en kar som kjørte TLS 1000 som lurte på om min 99-05 var en 600RR. Men fortsatt et ærlig look da denne sykkelen faktisk drar som et helevete, og må nok trimming så er den ikke lenger lett, ikke lenger mellomtung... men TUNG MC Så den har lov til å ha litt breiskuldra dekk . Og for 6000kr så kan du dobble antall hestekrefter på saken uten å trimme den Det kalles et FP kit og er et uplomberingskit!
Dette er IKKE trimming fordi det er slik den er lagd for å gå, dette er ikke trimdeler men deler som RS125 blir levert med i oppegående land som ikke har horete restriksjoner på lettsykler. Min derimot er trimma, men det er fordi jeg har bytta forgasser, trimsylinder med høyere cc og effektanlegg som gir mer enn det uplomberte anlegget osv. Så sykkelen er reliable med dette "FP-kitet" da det er slik sykkelen originalt er ment til å gå!
Beste lettsykla på markedet: RS125 i RR klassen, med høyest effekt, lavest egenvekt, beste kjøreegenskapene og det kuleste utseendet!
KTM 125 EXC den kuleste sykkelen i 125cc mx segmentet, en av de dyreste også vel å merke, veldig godt skrudd sammen og "Race ready" etter montering av det medfølgende FP anlegget) En av de desidert letteste MX sykla og en av de desidert kraftigste om ikke den letteste og kraftigste?
Yamaha R125 best i 4t markedet denne bruker lite bensin, den eneste av "R" sykla i 4t segmentet som faktisk har 15hk i plombert versjon, de andre har som regel 12-13hk. og den ser ganske kul ut.
Re: Best akselerasjon?
Synes det blir dumt å trekke en konklusjon når du ikke har sett på eller prøvd Cagiva Mito.. Kan overhodet ikke tenke meg at Mito gjør det noe dårligere orginalt.
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Re: Best akselerasjon?
Vet du overhodet hva det vil si?ck90 wrote: Den har god aerodynamik.
Og vet du også hvor vanskelig det er å få god aerodynamik på en sykkel?
Uten at eg har noen slags begrep om dette bortsett fra det eg har lest i forskjellige mc blader så tror eg nok ikkje at du trenger å blande dette inn i en så liten sykkel og i de hastighetene det er snakk om her.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Re: Best akselerasjon?
Ikke drit deg ut at Speedy... RS125 sine kåper er kopier av de som står på Aprilia RSW 125 som brukes av kommende MotoGP førere... Rossi fikk en pangstart på sin karriere med denne sykkelen og disse kåpene... I hovedsak så tenkte jeg god aerodynamikk sammenlignet med KTM osv som er en "åpen" sykkel uten kåper... Men fakta er at den faktisk har god aerodynamikk.
RSW125 går til eksempel i 240km/t vis du kaller det lave hastigheter så er du virkelig ute å kjøre... 140 er ganske mye deg også! Og uplombert prater vi faktisk 160km/t og trimmet så er det over 180km/t...
RSW125 går til eksempel i 240km/t vis du kaller det lave hastigheter så er du virkelig ute å kjøre... 140 er ganske mye deg også! Og uplombert prater vi faktisk 160km/t og trimmet så er det over 180km/t...