Honda NSR'

Prat om lett MC.
Post Reply
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Honda NSR'

Post by Scotch »

Heisann, er vel et par år siden jeg var innom her, men nå tenkte jeg å gå til innkjøp av Honda NSR 125cc, noen som har synspunkter om denne sykkelen? motormessig? slitasje?

Tenkte å kjøpe lett mc i år for å se om dette er noe jeg vil satse større på så blir det nok antageligvis tung lappen til neste sommer :)
Takker for svar :-k

--Scotch--
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
User avatar
aagefs
Posts: 74
Joined: 20 Apr 2009 17:17
MC: Suzuki GN 125

Re: Honda NSR'

Post by aagefs »

Tja, har ingen erfaringer selv med denne sykkelen med det er vel en 2-takter på den ?

Jeg ville nok uansett ikke gått for NSR. Synes det er litt harry med plastraketter av type totakter og lett motorsykkel.

CBR er vel et bedre valg, 4takter.
Image
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Honda NSR'

Post by Kasle »

Helt klart en kjempe god sykkel. 2-takter, kjempe aks, har fått min oppi 130-135 :D
CBR e spinkel og skummel å kjøre fort med. De nyeste CBR'ene har ordnet litt på det, men då må du ut med en god del mer penger.
Ville helt klart valgt NSR. Kongekjøp =D>
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Honda NSR'

Post by carboy »

Ville helt klart anbefalt en NSR, dette er en sikker sykkel med nok av guffe i til lett sykkel og være, både i aks og fart.
Den har en behagelig sittestilling til og være R-sykkel, litt hardt sete for fører, men ellers god sykkel til både by og lengere turer.
Så lenge du kjører original er det ikke stort med slitasje og sånt, litt så klart men det er det på alle sykkler, Hadde nok også klart meg en time ekstra på en NSR en på min egen.
-Carboy-
User avatar
Fredr1kh
Posts: 220
Joined: 02 Sep 2008 21:46
MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Re: Honda NSR'

Post by Fredr1kh »

syns NSR er en fabelaktig sykkel. har den selv da. det er vesentlig mindre slitasje på en nsr motor enn en rs motor, da det er kun 6,8 i kompresjon mot aprilia sin på 12,5. no offence aprillia-people. høyere kompresjon mer slitasje, litt mer hester.
motor er stort sett grei. men kan hentes ufattelig mye ut av. effektanlegg på nsr skal gi 10hk ekstra (fortalt hos forhandleren). og da akser den noe sinnsykt. \:D/ .
med en orginal nsr har du 15hk og når mellom 120-130 kmh når du tyner den. med effektanlegget blir det oppi 25hk og 150-160 kmh.
morsom sykkel egentlig..
jeg har og prøvd aprilia rs, gilera sc og noen andre, men hondaen falt mest i smak hos meg.
det er ikke noe dårlig kjøp og mye morro blir det.
behandle sykkelen pent og den behandler deg pent tilbake.
Post Reply