virago 125 vx

Prat om lett MC.
Post Reply
Th3
Posts: 1
Joined: 03 Oct 2015 14:47
MC: Yamaha virago 125 vx

virago 125 vx

Post by Th3 »

Hei, jeg har en 125 virago vx, som jeg har lyst på mer kraft i. Hvordan dyse burde jeg ha når jeg fjerner plomberinga i gasser og potte. Nytt luftfilter og større innsug? Hvor fort vil den ca gjøre på sletta?
mc@norge
Posts: 9
Joined: 08 Oct 2015 13:09

Re: virago 125 vx

Post by mc@norge »

Du bør kanskje tenke deg litt om før du går der.
Vær klar over at forsikringen ikke dekker skader du påfører andre ved en ulykke når du trimmer


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: virago 125 vx

Post by Norse »

Er det så mye å hente på trimming av en Virago?? Har undersøkt litt når det gjelder Varadero (samme motor), men det eneste jeg har funnet er noen som hevder at endring av drev gjør susen. Andre igjen hevder at det ikke har så mye for seg (- har kun minimal effekt). Skal bli interessant å se hva du ender opp med i tilfelle du finner ut noe.
Vær obs på at forgasser-sync skal være forskjellig på sylinderne, og at det visstnok har sammenheng med motstand i eksosanlegget...
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: virago 125 vx

Post by mekkern »

Fixet opp en virago 125 for en arb kollega sist vinter-Det er INGENTING å hente på disse motorene.
Fant ingen plomber heller...
det er forøvrig bare 1 forgasser så det er ikke noe synk problem..

Bakre blanke "eksosrør" er forøvrig bare en "dummy" da det egentlige røret går rett ned på baksiden..

noe av de daueste 125 på markedet...mulig en kan hente 5-10kmh med større drev og ligge flatt på sykkelen..

ramma er forøvrig sammensveist av 2 pressede platebiter ala suzuki ac 50 fra 70 tallet og like stiv....
kollegaen ble så skuffet av kjøreopplevelsen at han ser på 125 scootere nå.. :-#
Post Reply