Lappen for uerfarne

Prat om lett MC.
Post Reply
kolere23
Posts: 5
Joined: 28 May 2015 11:08

Lappen for uerfarne

Post by kolere23 »

Hei

Jeg er ny til motorsykkel, jeg har en bestefar som har lett mc ( 1955 modell tempo ) og jeg har fått kjøre litt på den
Jeg føler at jeg mestrer kjøring ( selv om den har gira feil vei som jeg tror jeg klarer å snu om på når jeg får egen sykkel )
Jeg har dessverrre ingen å øvelseskjøre med fordi bestefar har mistet store deler av synet sitt, jeg vet ikke helt hvor viktig øvelseskjøring er. Men jeg lurte, jeg har et budsejtt på ca 40 000 for både lett og lapp, er det nok? Jeg driver og ser på en nsr til 18000 og har planer om å prute. Jeg bryr meg ikke om litt skruing, er vandt til det. (Jobber mye på en firjuling vi har)

Jeg bare lurer, vil dette holde til både lappen og letten? Jeg er en ganske rask lærer og mestrer de meste kjøretøyer ganske for ( alt fra crossere til traktorer ) og jeg har lest at hvis man har kjørt en del crosser så er ikke det det samme som lett.

Takk for svar. Evt, hvor mange kjøretimer trenger man? Jeg har lest om folk som bruker opp imot 40 000 på lett lappen, det er vel ikke det de fleste bruker er det, jeg håpet på å kommer nærmere 15000 ;) :D :D
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Lappen for uerfarne

Post by Snikkeren »

Hei, og velkommen på MC-forumet.

Skal du være realistisk så tror jeg nok du må regne med et sted mellom 20-25 lapper for lappen.

Du skriver at du ikke har noen å øvekjøre med. Er du heldig så kan det jo være at noen her inne forbarmer seg over deg, hvis du har egen sykkel å kjøre på. Kanskje kjøpe deg sykkel, og så høre om noen her inne vil øvekjøre litt med deg?
kolere23
Posts: 5
Joined: 28 May 2015 11:08

Re: Lappen for uerfarne

Post by kolere23 »

Snikkeren wrote:Hei, og velkommen på MC-forumet.

Skal du være realistisk så tror jeg nok du må regne med et sted mellom 20-25 lapper for lappen.