Yamaha YBR og trim?

Prat om lett MC.
User avatar
r3im
Posts: 76
Joined: 20 Mar 2007 16:47
MC: Aprilia AF1 Replica 125, 1989' Og Honda NSR 125, 1998'
Location: Lillehammer

Yamaha YBR og trim?

Post by r3im »

Har slått ifra meg Virago!! Og så vurderte jeg NSR eller DT!
NSR blir for dyr forsikring og DT blir for dyr i forhold til model og stand den er i!
Snakket igjen med en mc-mekaniker å han kunne anbefale YBR hvis man ville ha en sykkel som det ALDRI var noe tull med, som var billig og som gikk greit...
Men glemte å spørre om trim muligheter, veit dere noe?
Last edited by r3im on 01 Apr 2007 18:31, edited 1 time in total.
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

er ikkje farten som er det du kjem til å savne mest, det er aksen.... hørt om trimsylinder til virago før.. men veit ikkje heilt kor enn kan finne det. menne skal da ha fart må du nok gå for ein anna sykkel....
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Pollti

Post by Pollti »

Trimsylinder kan du få fra et firma i Franrike. Effekten er tvilsom mener jeg. 125 ccm kan bygges om til 250. Men det beste og billigste er nok å beholde den orginal. Tryggest også sett i forhold til ordensmakten. Du har nok ikke akkurat kjøpt en rakett så lev med den som den er.
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Du eller fatteren som skal kjøre? Kjøp det du vil kjøre på :)
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Re: Virgao og trim?

Post by Eike_Oak »

r3im wrote:Hei, er ny her på forumet så satser på at dettte var riktig å poste dette...

Snart ferdig med lett-lappen å ska kjøpe med sykkel! Fattern vil at jeg skal kjøpe med Yamaha Virago, men har hørt mange sier det går så dødt.
Har også hørt at det er veldig vanskelig å finne trim til disse...

Så det jeg lurer på er om de virkelig går så dødt som folk sier, og om det er noen muligheter for å trimme disse? Evt hvor jeg får kjøpt deler til trim o.l!
Har hørt de skal gå rundt 110km/t men vil hvertfall ha den til å gå 130KM7T, helst fortere :D Noen mulighet til det??
For å si det sånn, jeg ville ikke hatt en Virago om du så kastet den etter meg med verkstedsmanual.

Bedre å ta bussen, mer sosialt.
- Skyt her -
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

Far ville også at jeg skulle handle Virago.

jeg sa rett ut : "Aldrig Faen, om jeg skal ha en så slapp sykkel"



første ønske mitt var en Aprilia rs125 GP1
men ble til NSR-> de er mer politlige..

har hatt min siden 5750km, nå er den 18521 nøyaktig.
ikke _ET_ problem enda:)


2takt :D
4takt :(
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
User avatar
Jonaz
Posts: 78
Joined: 16 Jan 2007 08:05

Post by Jonaz »

Jeg ville kjøpt r-sykkel:D
Honda NSR 1999 (strøken)
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

enig
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Pollti

Post by Pollti »

Er det så sosialt med en vinkelsliper da ?
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Pollti wrote:Er det så sosialt med en vinkelsliper da ?
Der overgåer morroen du har med å kjøre de det du taper på det sosiale.
Dessuten er det såpass mye skruing på de at du man får det sosiale også.
- Skyt her -
User avatar
r3im
Posts: 76
Joined: 20 Mar 2007 16:47
MC: Aprilia AF1 Replica 125, 1989' Og Honda NSR 125, 1998'
Location: Lillehammer

Post by r3im »

Hmm, ja det er jo fattern som vil at jeg skal kjøpe meg Virago.
Jeg synes de er veldig gode å kjøre! Så derfor driver jeg å tenker på virago, men hvis man ikke får NOE trim til dem så de får bedre aks og topfart så kommer jeg til å velge en annen sykkel! Men får se hva det blir til! Driver å venter på oppkjøring nå :wink:
Image
*Aprilia AF1 Replica 125* <--Til Salgs

Image
*Honda NSR 125*
User avatar
r3im
Posts: 76
Joined: 20 Mar 2007 16:47
MC: Aprilia AF1 Replica 125, 1989' Og Honda NSR 125, 1998'
Location: Lillehammer

Post by r3im »

Har snakket med en MC-ekspert i dag... han anbefalte alt annet enn Virago, han sa de gikk rundt 90 med 1 person på og ca 80 med 2. Og det var så si ingen trim muligheter, alt du fikk var bedre turtall:P

Så da blir det enten DT eller NSR på meg :wink:
Image
*Aprilia AF1 Replica 125* <--Til Salgs

Image
*Honda NSR 125*
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Post by Thunder »

Høres fornuftig ut =D>
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Kjøp NSR :twisted:
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
slatten
Posts: 117
Joined: 03 Mar 2007 22:40
MC: Cagiva Mito 2007 <3
Sota Vindskjerm
Carbon Blinkers
Blir: Jolly Moto
Delltoro 34mm
Location: Førde, Sogn og Fjordane.

Re: Virgao og trim?

Post by slatten »

r3im wrote:Hei, er ny her på forumet så satser på at dettte var riktig å poste dette...

Snart ferdig med lett-lappen å ska kjøpe med sykkel! Fattern vil at jeg skal kjøpe med Yamaha Virago, men har hørt mange sier det går så dødt.
Har også hørt at det er veldig vanskelig å finne trim til disse...

Så det jeg lurer på er om de virkelig går så dødt som folk sier, og om det er noen muligheter for å trimme disse? Evt hvor jeg får kjøpt deler til trim o.l!
Har hørt de skal gå rundt 110km/t men vil hvertfall ha den til å gå 130KM7T, helst fortere :D Noen mulighet til det??
Kjøp Honda Shadow, silver anlegg så går den betre og den lyden. (trur den går betre). Men du kan ivertfall trimme Shadow lettare.

Men gå for racing sykkel!
Audi A4
Honda CR 80
x Cagiva Mito 2007
x Yamaha Aerox
x Rieju RS2 Matrix Pro
x Suzuki TSX
x Lomme-sykkel
x Puch Maxi
Post Reply