suzuki dr 125

Prat om lett MC.
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

suzuki dr 125

Post by gryn_cr80 »

passer suzuki dr 350 motor i ramma på dr 125? meser og ha lest det på ett eller annet forum en gang.. stemmer dette? ultimate sm prosjekt :twisted:
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Nei.
- Skyt her -
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Ja
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Kansje... :lol:
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Crossere er ganske sær når det kommer til å bytte til motor med større kubikk.

Det er liksom forskjellige "klasser", 125 og 350 er helt forskjellige klasser, derfor kan de ikke blandes.
- Skyt her -
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Ramma er lik.
Er ikkje samme svingarm, då det er trommelbremser på 125ccm og skivebremser på 350
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Ser ut som at du har mer peiling enn meg på dette området :P

Litt merkelig at DR bryter normen, da.
- Skyt her -
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Post by gryn_cr80 »

Smalababb wrote:Ramma er lik.
Er ikkje samme svingarm, då det er trommelbremser på 125ccm og skivebremser på 350
så da er det mulig å bytte? :roll: har du hørt om noen som har gjordt det før? hvordan er bremsene på dr 125 orginalt? bra eller dårlig?
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

gryn_cr80 wrote:
Smalababb wrote:Ramma er lik.
Er ikkje samme svingarm, då det er trommelbremser på 125ccm og skivebremser på 350
så da er det mulig å bytte? :roll: har du hørt om noen som har gjordt det før? hvordan er bremsene på dr 125 orginalt? bra eller dårlig?
Eg hadde planer om å gjere dette sjølv, men blei ikkje til. Vill hvertfall ikkje anbefale å gå for noke større en 250.

Bremsene stopper den motoren som står i greit, når dei er i god stand!
Er jo 1 stempla caliper framme, og ikkje den heilt enorme skjeva. Bake er det trommebremser som i og for seg fungerer greit. Men ville nok ha utbedra bremsene litt ja.
Pollti

Post by Pollti »

350 Cagiva motor passer rett i Mito ramma vet jeg. Og Ape 50,der er det mulig å bruke Honda 600 motor :shock: men 125 motoren gjør den sprek nok. :lol:
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Post by gryn_cr80 »

ja ska en så stor motor i ramma så må bremser følge etter.. hadde vært rått med supermotard.. svenske motospeed leverer 441 stempel kit og kn luft filter og dyno jet kit til 350 motoren.. :lol: :twisted:
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Trenger ikke dimensjonere bremser etter motorkraft.
Bremser må dimensjoneres etter bruk, vekt og toppfart.

Skal gå greit med originale bremser med en 350 motor, så lenge du ikke enten gir full gass eller full brems (som originalbremsene skal være i stand til å tåle med originalmotor)
- Skyt her -
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Eike_Oak wrote:Trenger ikke dimensjonere bremser etter motorkraft.
Bremser må dimensjoneres etter bruk, vekt og toppfart.

Skal gå greit med originale bremser med en 350 motor, så lenge du ikke enten gir full gass eller full brems (som originalbremsene skal være i stand til å tåle med originalmotor)
Bremsene på dr125 er IKKJE spessielt overdimensjonerte.

mvh
Flittig bremsebrukar på sin eigen DR125
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Smalababb wrote:
Eike_Oak wrote:Trenger ikke dimensjonere bremser etter motorkraft.
Bremser må dimensjoneres etter bruk, vekt og toppfart.

Skal gå greit med originale bremser med en 350 motor, så lenge du ikke enten gir full gass eller full brems (som originalbremsene skal være i stand til å tåle med originalmotor)
Bremsene på dr125 er IKKJE spessielt overdimensjonerte.

mvh
Flittig bremsebrukar på sin eigen DR125
Kjører du de varm merker du det, da roer man ned.

Problemet med en 350 motor ville vært at det skjedde langt oftere og man måtte roet ned så ofte at det ble irriterende.
- Skyt her -
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Post by gryn_cr80 »

men skal ein sette i 350 motor så bør en bare få 17" felger fra en racing sykkel med bremser e.l så har du en supermotard som funker fint.. men da blir demperene problem.. hvordan er disse orginalt på dr 125?
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
Post Reply