2 takter vs. 4 takter
2 takter vs. 4 takter
temaet sier vell det meste bare å stemme på den du liker best !er det noen ting som er pluss/minuss på 2/4 takterne bare å snakke fritt om dette.. personlig så liker jeg 4 takter for å være erlig er det pga "moped lyden" til 2 taktern
- marius (aprila rs 125 06)
- Posts: 31
- Joined: 30 Nov 2006 20:13
- Location: stavern/larvik
- Contact:
det kommer ann på om du skal trimme eller kjøre lovlig.
Skal du trimme - 2 takt
kjøre lovlig - 4 takt
Det er mitt syn på lettmc hvertfall
Skal du trimme - 2 takt
kjøre lovlig - 4 takt
Det er mitt syn på lettmc hvertfall
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Herregud, hvordan er det dere behandler fyren?
Isteden for å si at dette emnet finnes allerede og be han lese før han begynner å poste så hjelp han no med å finne postene da.
Hiv inn en link hvis dere abslutt må si noe!
Isteden for å si at dette emnet finnes allerede og be han lese før han begynner å poste så hjelp han no med å finne postene da.
Hiv inn en link hvis dere abslutt må si noe!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Veldi forkjellig etter som hva man skal bruke den til. Hvis man er ute etter fart og turtall kjører man 2 takt, men hvis man vil kose seg på en tur eller bare ligge å "putre" rundt UNDER fartsgrensene så vil jeg fortrekke 4 takt.
Minuset med 2 takt er at det er så mye lyd og at du har det turtall-kicket. Men til gjengjeld går de nok bedre enn 4 takt. 4 takt går mykere og har en lav lyd i forhold. Og man slipper det kicket, og de drar temmelig likt på alle turtall. Kjempe greit med 4 takt på turer og lignende.
Selv kjører jeg Yamaha YBR 125 4-stroke :oops: og eg SABLA fornøyd. Det er en motorsykkel som ikke er blant de heftigste, men har likevel god komfort. Så koster den ikke så mye heller. (+ billig i drift )
Så vil jeg gjerne høre andres mening om akkurat dette!
Minuset med 2 takt er at det er så mye lyd og at du har det turtall-kicket. Men til gjengjeld går de nok bedre enn 4 takt. 4 takt går mykere og har en lav lyd i forhold. Og man slipper det kicket, og de drar temmelig likt på alle turtall. Kjempe greit med 4 takt på turer og lignende.
Selv kjører jeg Yamaha YBR 125 4-stroke :oops: og eg SABLA fornøyd. Det er en motorsykkel som ikke er blant de heftigste, men har likevel god komfort. Så koster den ikke så mye heller. (+ billig i drift )
Så vil jeg gjerne høre andres mening om akkurat dette!
MC: Yamaha
Status: Ny(mod 2007)
Type: YBR
= Fornøyd MC-fører!
Status: Ny(mod 2007)
Type: YBR
= Fornøyd MC-fører!
jeg digger turtallskickethkverdal wrote:Veldi forkjellig etter som hva man skal bruke den til. Hvis man er ute etter fart og turtall kjører man 2 takt, men hvis man vil kose seg på en tur eller bare ligge å "putre" rundt UNDER fartsgrensene så vil jeg fortrekke 4 takt.
Minuset med 2 takt er at det er så mye lyd og at du har det turtall-kicket. Men til gjengjeld går de nok bedre enn 4 takt. 4 takt går mykere og har en lav lyd i forhold. Og man slipper det kicket, og de drar temmelig likt på alle turtall. Kjempe greit med 4 takt på turer og lignende.
Selv kjører jeg Yamaha YBR 125 4-stroke :oops: og eg SABLA fornøyd. Det er en motorsykkel som ikke er blant de heftigste, men har likevel god komfort. Så koster den ikke så mye heller. (+ billig i drift )
Så vil jeg gjerne høre andres mening om akkurat dette!
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
NSR går jo likefort som din blombert.NF wrote:i 125ccm så er det 2 takt som må være det beste (min Mening).
Kjørte en MZ 125 4 takt på forbikjøringa i dag og noe så treigt og seigt skal men lete lenge etter.
Klarte jo såvidt å holde 90 sona kunne prestert mye bedre med en nsr plombert
Så vidt jeg vet så hadde du en kjørelærer bakpå også?
Skjønner egentlig ikke problemet ditt med NSR, det er ikke mer en 1 måned siden du vurderte NSR og hadde en NSR som wallpapers på PC`n din
HARD FACTS!
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
For å si det sånn, mopeden min flekker CBR, har selv sett det mens en annen person lånte mopeden min.Mc-sande wrote:DAM, nå ble jeg jaggu usikker på om jeg skal kjøpe cbr siden det er 4-takter.. jeg har følesen av at den går som en dass.. er det noen som har noen forslag til 125cc racing 2-taktere pris rundt 30k... brukt da
Fyren på CBRen la seg tom. ned
- Skyt her -
Når man kjører forbikjøringer (landevei) har man ikke kjørerlærer bakpå...mathiazz wrote:NSR går jo likefort som din blombert.NF wrote:i 125ccm så er det 2 takt som må være det beste (min Mening).
Kjørte en MZ 125 4 takt på forbikjøringa i dag og noe så treigt og seigt skal men lete lenge etter.
Klarte jo såvidt å holde 90 sona kunne prestert mye bedre med en nsr plombert
Så vidt jeg vet så hadde du en kjørelærer bakpå også?
Skjønner egentlig ikke problemet ditt med NSR, det er ikke mer en 1 måned siden du vurderte NSR og hadde en NSR som wallpapers på PC`n din
HARD FACTS!
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod