2 takter vs. 4 takter

Prat om lett MC.
User avatar
Mc-sande
Posts: 45
Joined: 21 Apr 2007 23:56
Location: I oslo

2 takter vs. 4 takter

Post by Mc-sande »

temaet sier vell det meste bare å stemme på den du liker best !er det noen ting som er pluss/minuss på 2/4 takterne bare å snakke fritt om dette.. personlig så liker jeg 4 takter for å være erlig er det pga "moped lyden" til 2 taktern
User avatar
marius (aprila rs 125 06)
Posts: 31
Joined: 30 Nov 2006 20:13
Location: stavern/larvik
Contact:

Post by marius (aprila rs 125 06) »

Så lenge det er under 250 cm3 liker jeg to-takterne best, mye bedre aks, men fire takterne kommer seg vel like lett opp bakker på lavt sm på høyt turtal... gjelder det moppe eller lett.mc ville jeg gått for to-takter :!:
aprila rs 125. 06.
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Post by Thunder »

Dette emne finnes allerede...overalt!
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
Mc-sande
Posts: 45
Joined: 21 Apr 2007 23:56
Location: I oslo

Post by Mc-sande »

jeg vet emne finnes allerede men det finne ingen egen post for dette ? det er lett mc jeg tenker på
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

les nå litt om kring før du bynner og poste!
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

det kommer ann på om du skal trimme eller kjøre lovlig.

Skal du trimme - 2 takt
kjøre lovlig - 4 takt

Det er mitt syn på lettmc hvertfall :)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
Mc-sande
Posts: 45
Joined: 21 Apr 2007 23:56
Location: I oslo

Post by Mc-sande »

hehe, okei hadde tenkt meg å ikke trimme senker verdien på sykklen
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Herregud, hvordan er det dere behandler fyren?
Isteden for å si at dette emnet finnes allerede og be han lese før han begynner å poste så hjelp han no med å finne postene da.
Hiv inn en link hvis dere abslutt må si noe!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
hkverdal
Posts: 5
Joined: 25 Apr 2007 17:03

Post by hkverdal »

Veldi forkjellig etter som hva man skal bruke den til. Hvis man er ute etter fart og turtall kjører man 2 takt, men hvis man vil kose seg på en tur eller bare ligge å "putre" rundt UNDER fartsgrensene så vil jeg fortrekke 4 takt.
Minuset med 2 takt er at det er så mye lyd og at du har det turtall-kicket. Men til gjengjeld går de nok bedre enn 4 takt. 4 takt går mykere og har en lav lyd i forhold. Og man slipper det kicket, og de drar temmelig likt på alle turtall. Kjempe greit med 4 takt på turer og lignende.
:D
Selv kjører jeg Yamaha YBR 125 4-stroke :oops: :D og eg SABLA fornøyd. Det er en motorsykkel som ikke er blant de heftigste, men har likevel god komfort. Så koster den ikke så mye heller. (+ billig i drift :wink: )

Så vil jeg gjerne høre andres mening om akkurat dette!
:D
MC: Yamaha
Status: Ny(mod 2007)
Type: YBR

= Fornøyd MC-fører!
User avatar
NF
Posts: 173
Joined: 09 Nov 2006 10:54
MC: Nå: Yamaha YZF R6

Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125
Location: Ålesund

Post by NF »

i 125ccm så er det 2 takt som må være det beste (min Mening).
Kjørte en MZ 125 4 takt på forbikjøringa i dag og noe så treigt og seigt skal men lete lenge etter.

Klarte jo såvidt å holde 90 sona :lol: kunne prestert mye bedre med en nsr plombert :lol:
Image
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

Post by derbi sm »

hkverdal wrote:Veldi forkjellig etter som hva man skal bruke den til. Hvis man er ute etter fart og turtall kjører man 2 takt, men hvis man vil kose seg på en tur eller bare ligge å "putre" rundt UNDER fartsgrensene så vil jeg fortrekke 4 takt.
Minuset med 2 takt er at det er så mye lyd og at du har det turtall-kicket. Men til gjengjeld går de nok bedre enn 4 takt. 4 takt går mykere og har en lav lyd i forhold. Og man slipper det kicket, og de drar temmelig likt på alle turtall. Kjempe greit med 4 takt på turer og lignende.
:D
Selv kjører jeg Yamaha YBR 125 4-stroke :oops: :D og eg SABLA fornøyd. Det er en motorsykkel som ikke er blant de heftigste, men har likevel god komfort. Så koster den ikke så mye heller. (+ billig i drift :wink: )

Så vil jeg gjerne høre andres mening om akkurat dette!
:D
jeg digger turtallskicket :D
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
User avatar
Mc-sande
Posts: 45
Joined: 21 Apr 2007 23:56
Location: I oslo

Post by Mc-sande »

DAM, nå ble jeg jaggu usikker på om jeg skal kjøpe cbr siden det er 4-takter.. jeg har følesen av at den går som en dass.. er det noen som har noen forslag til 125cc racing 2-taktere pris rundt 30k... brukt da :P
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

NF wrote:i 125ccm så er det 2 takt som må være det beste (min Mening).
Kjørte en MZ 125 4 takt på forbikjøringa i dag og noe så treigt og seigt skal men lete lenge etter.

Klarte jo såvidt å holde 90 sona :lol: kunne prestert mye bedre med en nsr plombert :lol:
NSR går jo likefort som din blombert.
Så vidt jeg vet så hadde du en kjørelærer bakpå også?

Skjønner egentlig ikke problemet ditt med NSR, det er ikke mer en 1 måned siden du vurderte NSR og hadde en NSR som wallpapers på PC`n din :lol:
HARD FACTS!
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Mc-sande wrote:DAM, nå ble jeg jaggu usikker på om jeg skal kjøpe cbr siden det er 4-takter.. jeg har følesen av at den går som en dass.. er det noen som har noen forslag til 125cc racing 2-taktere pris rundt 30k... brukt da :P
For å si det sånn, mopeden min flekker CBR, har selv sett det mens en annen person lånte mopeden min.
Fyren på CBRen la seg tom. ned :P
- Skyt her -
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Post by Endre »

mathiazz wrote:
NF wrote:i 125ccm så er det 2 takt som må være det beste (min Mening).
Kjørte en MZ 125 4 takt på forbikjøringa i dag og noe så treigt og seigt skal men lete lenge etter.

Klarte jo såvidt å holde 90 sona :lol: kunne prestert mye bedre med en nsr plombert :lol:
NSR går jo likefort som din blombert.
Så vidt jeg vet så hadde du en kjørelærer bakpå også?

Skjønner egentlig ikke problemet ditt med NSR, det er ikke mer en 1 måned siden du vurderte NSR og hadde en NSR som wallpapers på PC`n din :lol:
HARD FACTS!
Når man kjører forbikjøringer (landevei) har man ikke kjørerlærer bakpå...
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Post Reply