Honda Shadow

Prat om lett MC.
Shadow02
Posts: 5
Joined: 15 Sep 2006 16:43
Location: Maura

Honda Shadow

Post by Shadow02 »

Hei..

Jeg har en honda shadow også lurte jeg på hvor mye turbo/eller annen trim koster? jeg veit at 2-takter er til trimming og at 4-takter og chopper er for cruising, men jeg syns at shadowen mangler litt tempo og glød og tenkte derfor å gjøre noe. Har tenkt å kjøpe effektanlegg fra Silver Tail, men det er jo bare for lyden sin skyld, så hvis dere har noen tips til meg, så bare kom med det!

På forhånd takk..
Cruiser rundt på Shadow.
Og en Tempo Corvette 380 92-modell ved siden av:-)
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Det blir mye billigere å bare kjøre en 2-takter å trimme den istedenfor.
Shadow02
Posts: 5
Joined: 15 Sep 2006 16:43
Location: Maura

Post by Shadow02 »

Jaja, det veit jeg. Men la oss si at jegt har penger nok til turbo/annen trim, hvor mye koster dette og hva er tilgjengelig?
Cruiser rundt på Shadow.
Og en Tempo Corvette 380 92-modell ved siden av:-)
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Vet ikke, men tipper rundt 20 000 kansje?
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

http://www.unlimited-power.net/ kan du bestille 170 kit til din Shadow. Dette gir 33% mer ytelse! Koster ca 4800,-, men så kommer jo moms, toll og frakt i tillegg, da.

Anbefaler også å kjøpe effektanlegg i tillegg. Da vil du få ca 22-23hk og en GROMLYD!, og du vil holde følge med Honda NSR og Aprilia RS med effektanlegg.

:)

edit: Glem det med turbo. Det blir veldig dyrt og veldig komplisert å gjennomføre.
Shadow02
Posts: 5
Joined: 15 Sep 2006 16:43
Location: Maura

Post by Shadow02 »

takk for tipset..

Men hvor skal jeg på inn på den siden? Skjønte ikke så mye av det språket for å si det sånn:P
Cruiser rundt på Shadow.
Og en Tempo Corvette 380 92-modell ved siden av:-)
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Trykk på det engelske flagget øverst. ;)
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Lykke til med å holde følge med en RS eller NSR..
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Hvor mange hk tror du en NSR/RS med effektanlegg har? Jo, ca 22hk. Hva blir det med dette kittet? Jo, ca 22-23hk.

I aks vil han holde følge, men på toppfart vil det nok bli for mye luftmotstand.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Bonnis wrote:Hvor mange hk tror du en NSR/RS med effektanlegg har? Jo, ca 22hk. Hva blir det med dette kittet? Jo, ca 22-23hk.

I aks vil han holde følge, men på toppfart vil det nok bli for mye luftmotstand.
På papiret har de nå 34, reelt så har ihvertfall RS 29/30
- Skyt her -
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Post by orion »

en rs/nsr har også en 6trinns kasse med mye bedre egenskaper på topp turtall, en shadow faller godt på oppgiring i turtallet å har ikke nubbesjans til å ligge i effektbåndet som en 2takter. egenerfaring.com :wink:

Sammenlign IKKE å trimme en shadow med uplomberte r'sykler, dette funker bare ikke! Vit heller at du får en hissig shadow 125 å færdig med det :P
Turbo Dream<3
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Eike_Oak wrote:
Bonnis wrote:Hvor mange hk tror du en NSR/RS med effektanlegg har? Jo, ca 22hk. Hva blir det med dette kittet? Jo, ca 22-23hk.

I aks vil han holde følge, men på toppfart vil det nok bli for mye luftmotstand.
På papiret har de nå 34, reelt så har ihvertfall RS 29/30
Feil. På papiret har de rundt 22hk begge to. FP så har NSR 28hk og RS 34hk, men for å få en NSR/RS FP må det litt mer til enn å sette på effektanlegg.

orion: Din egenerfaring er åpenlagt feil. Hvilke sykler inneholder din egne erfaring om jeg meter spørre?

En 2-takter går ikke bedre enn en 4-takter når begge har like mange hk. Dessuten har 4-takteren flere newtonmeter.
Hva har topp turtall å si i denne sammenhengen? Er jo det samme om Shadowen oppnår 22hk på 6000RPM, og RS`n på 9000RPM.
Og hva har dette med 5 og 6 gir å si? Det sjette giret brukes som oftest etter passert 120km/t på en RS/NSR, til da har allerede Shadowen gitt seg.

Opp til rundt 100km/t vil begge ligge jemt, men deretter blir luftmotstanden for stor, og Shadowen vil dubbe av.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Bonnis wrote:Feil. På papiret har de rundt 22hk begge to. FP så har NSR 28hk og RS 34hk, men for å få en NSR/RS FP må det litt mer til enn å sette på effektanlegg.

orion: Din egenerfaring er åpenlagt feil. Hvilke sykler inneholder din egne erfaring om jeg meter spørre?

En 2-takter går ikke bedre enn en 4-takter når begge har like mange hk. Dessuten har 4-takteren flere newtonmeter.
Hva har topp turtall å si i denne sammenhengen? Er jo det samme om Shadowen oppnår 22hk på 6000RPM, og RS`n på 9000RPM.
Og hva har dette med 5 og 6 gir å si? Det sjette giret brukes som oftest etter passert 120km/t på en RS/NSR, til da har allerede Shadowen gitt seg.

Opp til rundt 100km/t vil begge ligge jemt, men deretter blir luftmotstanden for stor, og Shadowen vil dubbe av.
Vil gjerne se dokumentasjon på at RS/NSR har 22hk med bare effektannlegg, siden det tror jeg ikke noe særlig på.

Orion sin egenerfaring er nok ganske korrekt, siden girkassen til RS og Shadow er nok ganske bra tilpasset motoren, og det er det ganske opplagt at en 6-trinns kasse vil være bedre enn en 5-trinns, uansett toppfart og % drop i turtall ved girskift opp.

En 2-takter går akkuratt like bra som en 4-takter med like mye effekt, siden effekt er kombinasjonen av dreimoment og turtall.

Kan også fortelle at jeg har redline på 5. giret ved 110 km/t på RS 125en min.
- Skyt her -
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

Post by derbi sm »

går en 4-takter like godt som en 2-takter? :shock: det er noe nytt for meg iallefall :D da lærte jeg noe nytt, trodde det motsatte lenge :lol:
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

derbi sm wrote:går en 4-takter like godt som en 2-takter? :shock: det er noe nytt for meg iallefall :D da lærte jeg noe nytt, trodde det motsatte lenge :lol:
Om de er nedblombert og lovlig:)
Så fort du monterer på et lite effektanlegg på 2-takteren har ikke 4-takteren en kjangs! :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Post Reply