CBR125 med 120/130 dekk

Prat om lett MC.
Henrix
Posts: 20
Joined: 23 Apr 2007 21:42

Post by Henrix »

Får 07 modellen til uken, lurte på hvor jeg får kjøpt et større bakdekk? Pris etc
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

hos alle dekkforhandlere! bare stikke innom å høre etter pris,
kjekt å høre med flere, kan variere ganske mye i pris.
men skjønner ikke vitsen å bytte når der er et splitte nytt på!
jeg har også " ny" cbr, kjøpt fra forhandler (som overligger da) og skal kjøre ut det dekket som står på før jeg kjøper breiere!
Nå: Cbr 125R 05
Image
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

jeditimi
Posts: 101
Joined: 02 Nov 2006 02:51

Post by jeditimi »

hele sykkelen er jo ekkel og pinglete fremdeles, en sugen 4takter :lol:
Stolt eier av Aprilia RS 125 !
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

kanskje den ikke er så stor, men når du setter deg på den blir den stor, den er EVIG *KOS* å kjøre;P

kompis av meg har 120dekk bake, kjennte absolutt ingen forskjell fra det orginale 110 dekket. gjor seg VELDIG!.. annbefales!
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Ducos: Var vel en 2005 modell, det? For 06 og 07 modell har 100mm bakdekk. Rart de har gått ned i størrelsen.

Merker nok uansett veldig lite på kun 1cm, gjorde i hvert fall ikke det på RS`en min, såeh.

Hvor mye har dere på fordekket da, gutta? Er jo 80mm originalt, så skulle vel gå med litt mer?
jeditimi
Posts: 101
Joined: 02 Nov 2006 02:51

Post by jeditimi »

Ser fremdeles ut som en trøsykkel!
Stolt eier av Aprilia RS 125 !
jeditimi
Posts: 101
Joined: 02 Nov 2006 02:51

Post by jeditimi »

Bonnis wrote:jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Var kanskje litt brutal, men realistisk :lol: Sykkelen er ekkel PGA: frontlykten, uff den er IKKE pen asså, dessuten er sykkelen veldig slank og ser puslete igrunn, faktisk utrolig at det er HONDA fordi jeg synest den ser VELDIG kinesisk ut! Motoren er sugen fordi det IKKE er 2-takt ja, når man snakker om så lite kubikk så er 2-takt klart best på allt utenom bunndrag. Liksom jeg mener man får bedre sykkler, men i forhold til pris skal jeg heller gå med på at det er tilnærmet verdt å kjøpe en sånn sykkel, i alle fall om man ikke har peiling, og ikke skal trimme f.eks. 2007 modellens frontlykter er heller litt pene like som på 1000/600 rr, de er jo flotte, men ser jo litt løkt ut ennå pga de smale dekkene og generalt smale sykkelen! Men sikkert flott når man får de for 32000 ny(?)
Stolt eier av Aprilia RS 125 !
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Post by Larz1 »

jeditimi wrote:Ser fremdeles ut som en trøsykkel!
Du virker som en meget saklig og hyggelig fyr må jeg si! :roll:

Smaken er som baken, og det at du syns at CBR er en stygg sykkel er greit, men hold det for deg selv, og spar oss andre for slike innlegg.

Du sier forresten at 2-takter er bedre en 4-takter på alt bortsett fra bunndrag. Hva er alt?

Anyways, sykkelen blir sikkert rå med litt større bakdekk! Den er litt liten med originalt! :D
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

Bonnis wrote:Ducos: Var vel en 2005 modell, det? For 06 og 07 modell har 100mm bakdekk. Rart de har gått ned i størrelsen.

Merker nok uansett veldig lite på kun 1cm, gjorde i hvert fall ikke det på RS`en min, såeh.

Hvor mye har dere på fordekket da, gutta? Er jo 80mm originalt, så skulle vel gå med litt mer?

-den er liten, men Ikke "Ekkel" baklyken for eks, er nydelig^^



ja de va en 2005 mod. ^^ 80/110 tror jeg.. noe sånt orginalt:P han bare smellte på 120 dekk bake, ble straks mye bedre..


merker dere at det er litt "ekkelt" å bremse me cbr? jeg føler sykkelen skal tippe til siden når man har en kraftig nedbremsing med forrbremsen..:s fordi den har liten dekk dim ?
Last edited by Ducos on 09 May 2007 13:50, edited 1 time in total.
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

jeditimi wrote:
Bonnis wrote:jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Var kanskje litt brutal, men realistisk :lol: Sykkelen er ekkel PGA: frontlykten, uff den er IKKE pen asså, dessuten er sykkelen veldig slank og ser puslete igrunn, faktisk utrolig at det er HONDA fordi jeg synest den ser VELDIG kinesisk ut! Motoren er sugen fordi det IKKE er 2-takt ja, når man snakker om så lite kubikk så er 2-takt klart best på allt utenom bunndrag. Liksom jeg mener man får bedre sykkler, men i forhold til pris skal jeg heller gå med på at det er tilnærmet verdt å kjøpe en sånn sykkel, i alle fall om man ikke har peiling, og ikke skal trimme f.eks. 2007 modellens frontlykter er heller litt pene like som på 1000/600 rr, de er jo flotte, men ser jo litt løkt ut ennå pga de smale dekkene og generalt smale sykkelen! Men sikkert flott når man får de for 32000 ny(?)


Honda..

de lagde cbr fordi 4takt er mer miljøvenlig, du slipper å fylle på 2takts olje, mindre forbruk, mindre støy, mer behaglig å kjøre... Osv..?

personlig liker jeg 2takt's Turtallkick! Elsker det lille RYKKET i styre.

men ja, cbr er 10 ganger mer behaglig å kjøre.

men som sakt, jeg føler ikke meg helt trygg med 80dim dekk forran med en KRAFTIG nedbremsing, føler sykkelen skal til å skli ut på siden..?:s
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Ducos wrote:
jeditimi wrote:
Bonnis wrote:jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Var kanskje litt brutal, men realistisk :lol: Sykkelen er ekkel PGA: frontlykten, uff den er IKKE pen asså, dessuten er sykkelen veldig slank og ser puslete igrunn, faktisk utrolig at det er HONDA fordi jeg synest den ser VELDIG kinesisk ut! Motoren er sugen fordi det IKKE er 2-takt ja, når man snakker om så lite kubikk så er 2-takt klart best på allt utenom bunndrag. Liksom jeg mener man får bedre sykkler, men i forhold til pris skal jeg heller gå med på at det er tilnærmet verdt å kjøpe en sånn sykkel, i alle fall om man ikke har peiling, og ikke skal trimme f.eks. 2007 modellens frontlykter er heller litt pene like som på 1000/600 rr, de er jo flotte, men ser jo litt løkt ut ennå pga de smale dekkene og generalt smale sykkelen! Men sikkert flott når man får de for 32000 ny(?)


Honda..

de lagde cbr fordi 4takt er mer miljøvenlig, du slipper å fylle på 2takts olje, mindre forbruk, mindre støy, mer behaglig å kjøre... Osv..?

personlig liker jeg 2takt's Turtallkick! Elsker det lille RYKKET i styre.

men ja, cbr er 10 ganger mer behaglig å kjøre.

men som sakt, jeg føler ikke meg helt trygg med 80dim dekk forran med en KRAFTIG nedbremsing, føler sykkelen skal til å skli ut på siden..?:s
Hvis du føler at sykkelen sklir ut til siden då bør du øve deg litt på nødbrems og seteknikk.

Er ingenting i veien med kjøreegenskapene til den sykkelen, ikke en verdens ting.
De tynne dekkene er en fordel sett fra kjøreegenskapene sin side.
- Skyt her -
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

har måttet stoppe fort på min cbr et par ganger, ene hvor det føltes som bakhjulet lettet.
Men hadde ingen problemer med at den "skle" ut, bare huske å ikke sitte anspndt i armene så går alt som smurt :wink:
Nå: Cbr 125R 05
Image
Asker_Alex
Posts: 326
Joined: 02 May 2007 21:54
Location: Asker

Post by Asker_Alex »

jeditimi wrote:
Bonnis wrote:jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Var kanskje litt brutal, men realistisk :lol: Sykkelen er ekkel PGA: frontlykten, uff den er IKKE pen asså, dessuten er sykkelen veldig slank og ser puslete igrunn, faktisk utrolig at det er HONDA fordi jeg synest den ser VELDIG kinesisk ut! Motoren er sugen fordi det IKKE er 2-takt ja, når man snakker om så lite kubikk så er 2-takt klart best på allt utenom bunndrag. Liksom jeg mener man får bedre sykkler, men i forhold til pris skal jeg heller gå med på at det er tilnærmet verdt å kjøpe en sånn sykkel, i alle fall om man ikke har peiling, og ikke skal trimme f.eks. 2007 modellens frontlykter er heller litt pene like som på 1000/600 rr, de er jo flotte, men ser jo litt løkt ut ennå pga de smale dekkene og generalt smale sykkelen! Men sikkert flott når man får de for 32000 ny(?)
Frontlykten er noe av det feteste jeg har sett på en lett mc, sammenlignet med fronten til en aprilia 05mod og under så er den 100 ganger finere, er enig med at den er altfor slank og ser puslete, ser kinesisk ut? Sugen motor fordi det er 4 takt?, 4-taktere har: mye lengre levetid, bra bånndrag, mye mindre vedlikehold og mindre motor"i seg selv".... man får de for 39,000kr... Personelig så hadde jeg valgt en CBR framfor RS, har du srudd 10 ganger på en rs, så har du skrudd 1 på en cbr.. :D
Post Reply