den høres hvertfall ikke ut som en motorsag som visse andre sykler gjørjeditimi wrote:hele sykkelen er jo ekkel og pinglete fremdeles, en sugen 4takter
CBR125 med 120/130 dekk
Var du nødt til å bumpe tråden bare for å få sagt det?øyvind wrote:den høres hvertfall ikke ut som en motorsag som visse andre sykler gjørjeditimi wrote:hele sykkelen er jo ekkel og pinglete fremdeles, en sugen 4takter
Er da ingen vits og begynne å krangle om 2-takt vs. 4-takt i denne tråden også vel?
bare sa meninga mi som han gjorde jegBonnis wrote:Var du nødt til å bumpe tråden bare for å få sagt det?øyvind wrote:den høres hvertfall ikke ut som en motorsag som visse andre sykler gjørjeditimi wrote:hele sykkelen er jo ekkel og pinglete fremdeles, en sugen 4takter
Er da ingen vits og begynne å krangle om 2-takt vs. 4-takt i denne tråden også vel?
4 taktere strekest i forhold til bensinforbruk?
Når det likevel var snakk om 2 taktere og firtaktere, tenkte jeg at jeg kunne skrive det her
Er ikke 4 taktere strekere enn 2 takt i forhold til bensinforbruket da?
Vet at en tilsvarende i hk 2 takt som en 4 takt, er mye sterkere. Men en 4 takt bruker mye mindre bensin, vi snakker faktisk om 40% mindre bensin enn en tilsvarende 2 takt.
Er ikke 4 taktere strekere enn 2 takt i forhold til bensinforbruket da?
Vet at en tilsvarende i hk 2 takt som en 4 takt, er mye sterkere. Men en 4 takt bruker mye mindre bensin, vi snakker faktisk om 40% mindre bensin enn en tilsvarende 2 takt.
rmx som jeg har nå bruker ca 0,3-0,4l på milen, den er det ca 4 hk 2 takt på. Honda cbr har et forbruk på 0,33l med full hastighet og 13hk 4 takt, men i forhold til bensinforbruket er hondaen mye sterkere. Men viss en hadde en 13hk 2 takt og 13hk 4 takt ville 2 takteren vert mye sterkere, men også brukte, la oss si 35-40 % mer bensin.
-
- Posts: 49
- Joined: 06 May 2007 19:06
- MC: Dt125r 01
Xbike: Cbr 125
-
- Posts: 326
- Joined: 02 May 2007 21:54
- Location: Asker