Bakkestart!

Prat om lett MC.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Bakkestart!

Post by Baron von Waffel »

Marte wrote:Foressten.. Dere Varadero-folk. Syns jeg leste en gang i en annonse der en Varadero skulle bli solgt at det fulgte med sal for lavere sittestilling? Noen som har peiling på hvor man får tak i dette? Kunne igrunn ha tenkt meg noen cm lengre ned mot bakken.. :P Når jo med begge beina, men likeveeel...
Skjønner at dette er et problem med 167 cm. Mine barn som skal ha min Vara etter hvert er jo 181 og 191 foreløpig. De er 14 og 16 så det er ikke en gang sikkert de er helt utvokst.

Så lenge Varadero brukes som skolesykkel er det nok ikke uvanlig med litt senking.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Re: Bakkestart!

Post by Eike_Oak »

Lølle wrote:
Eike_Oak wrote:Etter min erfaring pleier salen å ligge ganske rett oppå bakrammen. Men varadero er en sykkel med høy bakkeklaring, og det er godt mulig å senke demperene på en sykkelen, men da mister du igjen ganske mye gange på demperene.

Men når sant skal sies så lærer du under opplæringen å kjøre uten å stoppe. Vær forberedt på å få kjeft hvis du stopper når du skal inn i en rundkjøring :lol: :P
Tenker det er beste å kunne stoppe, jeg.
Stoppskilt, vikeplikt, rødt lys, trafikal stans, slutt på turen... :)
Du klarer å stanse og holde sykkelen oppe selvom du er 167 høy.

Var så uheldig at jeg kjørte på en som hadde siste kjøretime før oppkjøring, hun var rundt 165-170 og klarte fint å holde oppe en Husqvarna 100ccm, den skal være rundt like høy som varadero.
Hun sto i ro når jeg kjørte i henne, men hun klarte allikevel å holde sykkelen oppe, men den lå litt på siden og hun bare hadde en fot i bakken. Men ikke så mye at hun måtte bruke krefter på å holde den oppe, med kjørelærer bakpå.

Ikke ment som ett "du må være like flink som henne" men heller som "dine fysiske mål er ikke en like stor utfordring som du tror".
- Skyt her -
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Re: Bakkestart!

Post by TheDuke2 »

Bakkestart er ikke noe problem :) Høyre ben på bremsen, også slipper du clutchen til den tar ,gir litt gass og slipper opp brems og clutch samtidig. Slipper opp sakte da altså hvis du ikke er veldig glad i wheelies :)
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Remme
Posts: 9
Joined: 01 Jan 2008 03:45
MC: Sachs XTC 2000mod
Location: Brattvåg

Re: Bakkestart!

Post by Remme »

Hun kjører vell Varadero 125, så vet ikke om wheelies er det største problemet :twisted:

Men til topic: Du kan jo øve på flatmark å ta av med foten på bremsen, så slipper du å bekymre deg for å trille bakover. Men Varadero har vell en relativt sterk motor til å være 125 så du får nok det til etterhvert ;-)
Post Reply