Yamaha YZF R125

Prat om lett MC.
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Yamaha YZF R125

Post by O_o »

Har tenkt å kjøpe R125 når den kommer i april/mai. :smt016 Fant disse to filmene av den på youtube



Er første klippene hvor jeg ser at den kjører. Syntes det så veldig bra ut. :D

Hvilken farge liker dere best? Jeg for min del tror jeg satser på den gule, men både den blå og den røde så også utrolig råe ut.
Gleder meg :smt026
Last edited by O_o on 04 Mar 2008 18:50, edited 1 time in total.
Amund
Posts: 166
Joined: 17 Aug 2007 17:19
Location: Moss, Østfold

Re: Yamaha YZF R125

Post by Amund »

Fin sykkel det der, men minuset er vel de tynne hjulene. men det kan du vel endre?
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Yamaha YZF R125

Post by O_o »

Den har 100 dekk fremme og 130 bak. CBR, som kanskje er nærmeste konkurrent har 80 framme og 100 bak, så det er bedre enn den. Men jeg synes ikke at de på død og liv skal trykke på strøst mulig dekk. Sykkelen ellers er visst nesten på størrelse med R6 så den burde jo se voksen ut.
User avatar
ivarfm
Posts: 124
Joined: 07 Jan 2007 16:33
Location: Asker

Re: Yamaha YZF R125

Post by ivarfm »

Det er bare tull å bytte til annen dekkstr. enn orginalt.. Sykkelen går best med orginal dekkstr.
- Derbi GPR 125R (06)
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Re: Yamaha YZF R125

Post by Eike_Oak »

Gikk nå ikke akkuratt fort, verken rett frem eller i svingene.
Jaja, er vel sånne sykler "CBR-generasjonen" vil ha :P
- Skyt her -
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Yamaha YZF R125

Post by O_o »

ivarfm wrote:Det er bare tull å bytte til annen dekkstr. enn orginalt.. Sykkelen går best med orginal dekkstr.
Helt enig. Jeg synes at kjøreegenskaper skal komme før utseende, men utseende skal jo ikke være helt på tryne det heller. Jatakk begge deler. 130 er helt greit for meg ihvertfall.
Amund
Posts: 166
Joined: 17 Aug 2007 17:19
Location: Moss, Østfold

Re: Yamaha YZF R125

Post by Amund »

ja, det er nok. Er sikkert en kjempe fin sykkel !
Medisinmannen
Posts: 27
Joined: 02 Mar 2008 14:59
MC: Aprilia RS125 2004
Location: Ã…lesund

Re: Yamaha YZF R125

Post by Medisinmannen »

Ser ganske bra ut YZF. Noen som vet om trim muligheter på denne? er vel ikke mulig å få så mye ut av en 4 takt? :roll:

Først kommer kjøreegenskaper, derretter ytelse også utseende :lol:
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Yamaha YZF R125

Post by O_o »

Du kan nok trimme den litt, men effekten du får vil ikke være verd bryet. Det er nok ingen (utenom yamahas egne teknikkere) som vet hvor mye ekstre effekt du får ut av den, men det er nok ikke mye i og med at det er 4 t, og da har den mest sansynlig ikke plomberinger.
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Yamaha YZF R125

Post by alexanderyi »

Veit at til min Yamaha motor så får jeg disse tingene:

Performance kamaksling
Performance Innsug
Uplombert CDI (trodde ikke at det fantes en plombe i min, men okay)
"Effekt" potte
+++
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Yamaha YZF R125

Post by huskeyman »

Hey:P Ser du er intressert i Yzf R125. Bestilte den selv i november, og den skulle komme i slutten av mars :D Nå etter en god stund har jeg fått sett videoer osv av den, og den virker bare tynnere og tynnere.. Var innom Yamaha i dag og lurte på tid jeg kunne vente den, men hjem kom jeg skuffet som faen.. Han hadde fått vite at sykkelen min skulle leveres til dem først 29 april:O:O :evil: Og at jeg hadde vært utrolig heldig fordi han hadde slitt med å klare å tvinge min sykkel til å komme så tidlig fordi produksjons feil osv :( Min var visst den første som kom til landet eller en av 2-3 som kom med første lasset, og de andre 4-5 stk'ene som hadde bestilt av Oves yamaha ville ikke få den før i slutten av mai :O
Er utrolig skuffet av yamaha over at de ikke kan levere i tide.. "/
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: Yamaha YZF R125

Post by Honda_NSR »

O_o wrote:Den har 100 dekk fremme og 130 bak. CBR, som kanskje er nærmeste konkurrent har 80 framme og 100 bak, så det er bedre enn den. Men jeg synes ikke at de på død og liv skal trykke på strøst mulig dekk. Sykkelen ellers er visst nesten på størrelse med R6 så den burde jo se voksen ut.
Det er vel samme dekkstørrelse som på NSR så det er vel egentlig ikke så dårlig ;-)
User avatar
mekkern
Posts: 5121
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Yamaha YZF R125

Post by mekkern »

Og jeg har 140 på cbr`n min....1000ccm... :lol:
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Yamaha YZF R125

Post by O_o »

alexanderyi wrote:Veit at til min Yamaha motor...
Ble vi ikke enige om at din motor sansynligvis ikke var Yamaha, men laget av et italiensk firma som er eid av Yamaha? Diskuterte jo det i fjor :-s
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Yamaha YZF R125

Post by O_o »

huskeyman wrote:Hey:P Ser du er intressert i Yzf R125. Bestilte den selv i november, og den skulle komme i slutten av mars :D Nå etter en god stund har jeg fått sett videoer osv av den, og den virker bare tynnere og tynnere.. Var innom Yamaha i dag og lurte på tid jeg kunne vente den, men hjem kom jeg skuffet som faen.. Han hadde fått vite at sykkelen min skulle leveres til dem først 29 april:O:O :evil: Og at jeg hadde vært utrolig heldig fordi han hadde slitt med å klare å tvinge min sykkel til å komme så tidlig fordi produksjons feil osv :( Min var visst den første som kom til landet eller en av 2-3 som kom med første lasset, og de andre 4-5 stk'ene som hadde bestilt av Oves yamaha ville ikke få den før i slutten av mai :O
Er utrolig skuffet av yamaha over at de ikke kan levere i tide.. "/
Du kan ikke klandre Yamaha for det. De har ikke gitt ut noe leveringsdato offisielt. Forhandleren her i Stavanger sier at den kommer en eller annen gang i løpet av månedene april/mai. De sier sikkert en omtrentlig dato med forbehold til forhandlerne, men det blir da feil at de sier det til kundene slik at de blir skuffet.
Post Reply