ktm 125 exc eller aprilia rs 125 2006

Prat om lett MC.
Post Reply
mpower36
Posts: 4
Joined: 30 Jun 2008 20:44
MC: er på jakt:P:P

ktm 125 exc eller aprilia rs 125 2006

Post by mpower36 »

hallo lurte på kas lett sykkel eg ska velge det er ikkje valget om bare dei her. noen kan komme med fleire forslag.
eg ska trimme trur eg. og eg har 45 000kr eg ska bruke på lett sykkel


takker for svar på forhånd \:D/ :D
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: ktm 125 exc eller aprilia rs 125 2006

Post by huskeyman »

Heia :)
Finnes tråd om hvilken lett sykkel, men er ikke lett å finne alt hvis en ikke er vant til det.. Men nå vet du det ;-) Fungerer fint å bruke søkefunksjonen som ligger inne her.

Men tilbake til sykkel :) Ktm er jo vanvittig rått, og det noe av det feteste ;) Har du sett på Husqvarna? :D Også fine sykler, min favoritt.
Men det kommer helt ann på hva du er ute etter, lengre turer, eller leking og aks.

Rs : Postitivt : Litt lengre turer, cruise sykkel, toppfart, damer som holder rundt deg for å holde seg fast :smt050 , blir sett som større sykkel ;)
Negativt : Går du i bakken eller den detter på støtta så blir det dyrt med kåper, litt mer skruing for å bytte ting pga kåper.

Ktm : Positivt : Rå aks, leken sykkel, drar ifra de fleste, kan kjøre litt mer på vinteren osv.
Negativt : lovlig bare 6-8 hk (men du tar jo på factory svane og potte), bare regga for en, dyr med sm dekk osv.

Tror jeg ville valgt ktm :) Pga så lett å få riper, lettere å bytte ting, men jeg liker jo også litt lengre turer så hadde tenkt utrolig mye på hva jeg skulle valgt. Og hadde heller kjøpt husqvarna, men det er ikke veldig stor forskjell på type sykkel. er bare min sans ;)
mpower36
Posts: 4
Joined: 30 Jun 2008 20:44
MC: er på jakt:P:P

Re: ktm 125 exc eller aprilia rs 125 2006

Post by mpower36 »

takk for svar.
eg er ikkje heilt sikker på ka eg liker. eg liker vell mest toppfart også aks har hørt att toppfaten på ktm er maks 160-170 på en aprilia så er det vel opp te
190 kmt. men ktm kjører ifra aprilia på aks. eg har også hørt att du må bytte stempel på 40-60 timer men på en aprilia ska du helst bytte
stempel på 12 000km. men det er jo dyrere og ha en aprilia for trimmdeler er utrolig dyrt. men det er ikkje så mykje du kan gjøre med en ktm med trimming.


takker igjen for svar :D =D>
User avatar
slash
Posts: 266
Joined: 15 Oct 2007 13:13
MC: nå: Husqvarna sm125s
trim:cr-syll, v-force innsug, boyesen reed ventiler, fp-eksosanlegg, Tmx 38mm =D
Location: Nesodden,Fagerstrand

Re: ktm 125 exc eller aprilia rs 125 2006

Post by slash »

En Ktm exc 125 til 45 med sm dekk/felger er ikke ofte man finner. Jeg ville definetivt valgt exc istedenfor Rs. Som huskyman sier så er det mye dyrere å tryne med en sykkel med kåper enn med en uten. Jeg har selv lagt ut min cbr 125r tilsalgs fordi jeg skal ha sm. Jeg bestemte meg egentlig for en Exc for det er drømme sykkelen. Men av praktiske grunner så tror jeg det blir en husqvarna sms. Regga for 2,billigere å forsikre, billigere og kjøpte. Og i mitt tilfelle så er det ikke så langt til Husqvarna forhandler med extremt bra service.( Snellingen) :D
Husqvarna sm125s

(X) 07`CBR125R
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: ktm 125 exc eller aprilia rs 125 2006

Post by EvenDeven »

mpower36 wrote:takk for svar.
eg er ikkje heilt sikker på ka eg liker. eg liker vell mest toppfart også aks har hørt att toppfaten på ktm er maks 160-170 på en aprilia så er det vel opp te
190 kmt. men ktm kjører ifra aprilia på aks. eg har også hørt att du må bytte stempel på 40-60 timer men på en aprilia ska du helst bytte
stempel på 12 000km. men det er jo dyrere og ha en aprilia for trimmdeler er utrolig dyrt. men det er ikkje så mykje du kan gjøre med en ktm med trimming.


takker igjen for svar :D =D>

Tror du skal slite greit med å nå denne toppfarta.. Isåfall hadde alt i sykkelen vært bytta ut :lol: :lol:

Du får vel kanskje en 140 med ktm fulleffekt (spørs hvordan den er drevet vel og merke).
Med en aprilia får du vel kanskje en 160 (spørs såklart også hvordan den er drevet).

Jeg ville helt klart gått for KTM.. Jeg hadde NSR først, men skiftet til SM-sykkel pga. skamrå aks og mye mere leking.. Racingsykkel ble for kjedlig for meg, jeg må røre meg litt når jeg kjører, bruke kroppen litt!

Så her ser jeg på KTM som et mere fornuftig alternativ, men det er jo helt opp til deg hva du liker.
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
mpower36
Posts: 4
Joined: 30 Jun 2008 20:44
MC: er på jakt:P:P

Re: ktm 125 exc eller aprilia rs 125 2006

Post by mpower36 »

eg er ikkje så redd for att sykkelen ska dette ned. sellom det er dyrt så går jo det ann å få det vekk på en billig måtte. men eg er meir glad i langkjøring. men blir eg lei racing sykkel kjøper eg en ktm eller en husky. men eg har veldi lyst å teste syklene før eg kjøper. ktm er jo hellrå. men det er jo egentli aprilia og.
eg er veldig usikker


takker for svar :D =D>
Post Reply