Snikkerens Lekeplass.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by JRO »

Jeg er enig i at hvem som helst kan arrangere et helge treff, men jeg skjønner også ojdas frustrasjon når denne informasjonen kommer som et par setninger i en vlogg. Det hadde jo vært greit hvis dette hadde blitt opplyst på forumet slik at andre kunne vurdert å tatt lederskapet denne helgen.

Men vil samtidig rette en takk til Snikkeren for mange år med planlegging, gjennomføring og fine helgeturer på Nordvestlandet. :thumleft \:D/

Spirit du ser vel at dette må du ta over og gjennomføre. :D =D>
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Kant1 »

JRO wrote:Jeg er enig i at hvem som helst kan arrangere et helge treff, men jeg skjønner også ojdas frustrasjon når denne informasjonen kommer som et par setninger i en vlogg. Det hadde jo vært greit hvis dette hadde blitt opplyst på forumet slik at andre kunne vurdert å tatt lederskapet denne helgen.

Men vil samtidig rette en takk til Snikkeren for mange år med planlegging, gjennomføring og fine helgeturer på Nordvestlandet. :thumleft \:D/

Spirit du ser vel at dette må du ta over og gjennomføre. :D =D>
Ser absolutt Ojdas poeng her, og glemte å kommentere det på innlegget mitt. :-k
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Vet ikke om det dreier seg om den helt store frustrasjonen i heimen i kveld, men jeg tillater meg en liten «TakkSkarruFaanmegHa for informasjonen» 8)
Snikkeren kaster selvfølgelig bort helga si på det han helst vil, det var kun det med infoen :thumleft

Noen kloke hoder isammen, så skal vi vel alltids kunne skrape isammen en FørHøstTripp på ei August-langhelg :roll:

Ellers så slutter jeg meg til det meste av det JRO har skrevet under her :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Spiritofwinter »

Det kan vel nevnes at allerede i fjor var det snakk om å ikke arrangere pre-høst tur grunnet Snikkeren sitt ønske om å dra på bukkerittet, så det burde ikke komme som en stor overraskelse på folk flest her inne at det ikke blir arrangert pre-høst tur av Snikkeren. Tankene om hvordan han informerer får være opp til hver enkelt, selv møter jeg han flere ganger i uken og har kjent til dette lenge, men som flere sikkert har fått med seg så har ikke Snikkeren vert aktiv her inne på en stund, men har i tillegg til youtube kanalen flere andre måter å kommunisere ut til omverden på.

Men som det også blir nevnt her så er turen godt kjent for flere og det er fult mulig for andre å ta styringen. For egen del så har jeg siktet meg inn på bukkerittet i år så det blir nok ikke meg.
Om det mot formodning ikke skulle bli bukkerittet på meg (lite sannsynlig) så skal jeg prøve å stille opp som guide et par dager på en evt pre-høst tur, men kan ikke love noe så om noen prøver å arrangere så legg opp til å styre selv å ta det heller som en bonus om jeg kommer å viser veien :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Det er kanskje på tide å børste støv av denne bloggen her, og begynne å bruke forumet igjen. [emoji106]

Som de fleste kanskje har fått med seg, så ble fjorårs sesongen en stor nedtur når det gjelder MC for meg. Jeg tror aldri jeg har hatt en så dårlig sesong.

Da eksen flyttet ut ble det ikke fokusert så mye på MC. All min oppmerksomhet gikk til ungene. Jeg fikk meg et par småturer helt i starten av sesongen. Så ble det HPR, Bukkerittet og Grustur i øst. Og det var det.

Men no er jeg klar for å fokusere litt på meg selv igjen, så jeg satser på at denne sesongen blir bedre. [emoji106]

Jeg har enda ikke fått startet sesongen. Hvis vi ser bort fra 1. mai-turen sammen med Spiritofwinter da. Da kjørte jeg lånt sykkel, så det teller liksom ikke. [emoji12]

Begge veisyklene mine trenger service før jeg kan komme i gang. Jeg bestilte inn det som trengs til 250’en, men det tok litt tid før det kom. Og jeg må bare få skryte litt av RS motor og marine. Jeg hadde ikke anledning til å komme meg til de for å hente tingene, og de kunne ikke sende i posten. Da tok Alexander liksågodt tingene i egne hender og kjørte seg en tur for å levere det til meg. [emoji106]

Image


Så da er det ikke lenge før jeg har fått 250’en på veien i det minste. [emoji106]

Jeg har også handlet inn litt nytt turutstyr i det siste. Ikke bare for å ha med på MC, men også til turer til fots.

Kjøpte meg et nytt telt. Valget falt på et Bergans Gjendebu 3-mannstelt. Og så kjøpte jeg meg en Sydvang 2,9x3,6 m tarp.

Image

Jeg måtte jo ha noen plugger til tarpen også. Og så tok jeg med tennstål og en machete som var på knalltilbud hos Fjellsport.no.

Image


På onsdag tenker jeg å ta med meg ungene på telttur, så da måtte jeg jo gå over utstyret. Fant alt jeg hadde, bortsett fra liggeunderlaget mitt.

Image


Jeg har til og med veid alt utstyret, og laget meg en plukkliste i ExCeL. Her er den uten liggeunderlaget.

Image


Heldigvis dukket den opp etter hvert, så da er jeg oppe i 19881 gram. Så kommer mat, drikke og klær i tillegg. Tipper vi fort er oppe i 26-27 kg når alt er pakket. Ungene skal nok få bære litt, men jeg må nok ta mesteparten av vekten selv. Blir god trening av sånt. [emoji106][emoji123]

Så satser jeg på å pakke litt lettere når jeg skal på MC-turer for meg selv.

Satser på at jeg får truffet en del av dere i løpet av sesongen. [emoji106]
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Bikeridr »

:thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by hakhap »

Velkommen tilbake :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by inunf »

Velkommen tilbake!

Interessant oppstilling av vekt på turartikler. Jeg er gammel speider, men har bodd innendørs i mange år. I fjor hadde jeg med dama på telttur, med lånt campingtelt og pakket heller litt for mye enn litt for lite. Sekken ble på 27-28 kg, måtte jo selvsagt ha med både speilrefleks og drone. Turen gikk i nabolaget ditt, vi gikk opp i Molladalen. Da vi kom opp til vannet var jeg helt kjørt, men det var en utrolig fin tur så helt klart verdt det. Nå skal jeg kjøpe et lettere telt og jeg burde helt klart ta en runde med kjøkkenvekt og excel sånn som du har gjort for å få ting litt under kontroll :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Kant1 »

Hola :thumleft
Godt å se kjentfolk igjen \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ashland »

Så hyggellig å se kjentfolk logge inn igjen :thumleft
Last edited by ashland on 19 May 2020 19:10, edited 1 time in total.
fun is not a straight line
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Borg »

Velkommen tilbake :thumleft

Tarp er noe jeg vurderer mer å mer selv, men må vel prøve herligheta før jeg utvider sortimentet.
Men jeg har "footprint" jeg da:)
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

hakhap wrote:Velkommen tilbake :)
Bikeridr wrote::thumleft
Kant1 wrote:Hola :thumleft
Godt å se kjentfolk igjen \:D/
ashland wrote:Så hyggellig å se kjentfolk logge inn igjen :thumleft
Takker folkens. :thumleft
inunf wrote:Velkommen tilbake!

Interessant oppstilling av vekt på turartikler. Jeg er gammel speider, men har bodd innendørs i mange år. I fjor hadde jeg med dama på telttur, med lånt campingtelt og pakket heller litt for mye enn litt for lite. Sekken ble på 27-28 kg, måtte jo selvsagt ha med både speilrefleks og drone. Turen gikk i nabolaget ditt, vi gikk opp i Molladalen. Da vi kom opp til vannet var jeg helt kjørt, men det var en utrolig fin tur så helt klart verdt det. Nå skal jeg kjøpe et lettere telt og jeg burde helt klart ta en runde med kjøkkenvekt og excel sånn som du har gjort for å få ting litt under kontroll :thumleft
Det er egentlig litt typisk at man pakker med seg alt for mye når man skal på tur. Gjelder enten man skal på MC-tur eller vanlig tur.

Molladalen står på planen for i år, men akkurat nå er det nok alt for mye snø der.

Et sånt excel ark kan være greit å ha. Det fungerer jo også som plukkliste når man skal pakke til tur. Jeg tenker å utvide det med noen rader til. Tenker å legge til en rad for meg, og en for for hver av ungene. Så kan jeg punche inn hva jeg pakker til hver av oss, og holde oversikt over vekten i hver sekk.
Borg wrote:Velkommen tilbake :thumleft

Tarp er noe jeg vurderer mer å mer selv, men må vel prøve herligheta før jeg utvider sortimentet.
Men jeg har "footprint" jeg da:)
Tarp var noe jeg bare "måtte" ha meg når jeg handlet inn nytt telt. Jeg hadde ikke så stort behov for det med det gamle teltet, men det var det jo nesten ståhøyde i. Det nye teltet har en innvendig høyde på 1 m, og ikke så veldig god plass i forteltet, så da er behovet for en plass å sitte ute under tak litt større.
Når det gjelder footprint, så hadde jeg gladelig byttet ut den vekten med vekten av en tarp. Poenget med footprint er jo å beskytte bunnduken i teltet, men jeg har aldri opplevt at det har vært et stort problem. Det er bare å se litt ekstra over plassen man setter opp teltet, så går det stort sett bra. :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Palma »

Det var godt å se deg tilbake Snikkeren, du har ikke vært glemt i bortetiden. Det der blir en bra tur ser det ut som. Bra du har trent deg opp til å være pakkesel da :)
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Oh yes. Men skal nok dumpe noen kg på ungene også. [emoji12]
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

@Borg Ok, jeg trekker tilbake uttalelsen min. [emoji12] Tror du ikke jeg klarte å få hull i bunnduken første natten jeg brukte nye teltet mitt? Har aldri fått hull i en bunnduk før, så det måtte jo skje rett etter en sånn uttalelse. [emoji85]

Turen i seg selv ble kanonbra da. Først prøvde vi å leite etter en fin plass i nærheten av Lidaveten (for de som er kjent i Ørsta-området), men fant ikke noe nedenfor snøgrensen.
Sekken min veide 23 kg, Frode Andreas sin sekk veide 7,9 kg, og Helene sin sekk veide 7,2 kg. Så vi fikk no litt trim der vi gikk og leitet. [emoji12]

Turen gikk så videre til Flø. Der fant vi oss en kanonbra teltplass, sett bort fra den helvetes steinen vi ikke så som ødela bunnduken da. [emoji12]

Image

Image

Image

Image

Image
Post Reply