Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Leffy »

Jeg "dør" litt inni meg når jeg ser den Multi'n. :redface Grattis med nydelig sykkel :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Tosk »

Har tatt meg bursdags-fri på fredag da lederen min maser om at jeg må få brukt opp feriedagene mine(hadde alt for mange i år). Ingen i Tjukk MC som var ledige til å kaste seg rundt på tur utenom på lørdag, så da tar jeg en solo-tur før turen!

Kjører litt transport-aktig til Aurland etter jobb i morgen, sånn at jeg har kommet meg et stykke vestover. Så har jeg løse planer om å dra videre derfra og mot hardangerfjorden og kursen i retning Porsgrunn på fredag, før vi kjører Suleskard-tur på lørdag! Viktig å få dratt igang noen mil!
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by cnygaard »

Tosk wrote:Viktig å få dratt igang noen mil!
Skal man få mange mil er det bare å sette sykkelen oppå tredemølla så kommer de fort :thumleft
Image
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Kant1 »

Høres ut som en grom langhelgtur.
Jeg kjører vel hjem fra Sola via Suleskardet på mandag, så vi sees neppe :-/

God tur \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Toven »

cnygaard wrote:
Tosk wrote:Viktig å få dratt igang noen mil!
Skal man få mange mil er det bare å sette sykkelen oppå tredemølla så kommer de fort :thumleft
Og så blir ikke sykkern skitten :D
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Tosk »

Toven wrote:
cnygaard wrote:
Tosk wrote:Viktig å få dratt igang noen mil!
Skal man få mange mil er det bare å sette sykkelen oppå tredemølla så kommer de fort :thumleft
Og så blir ikke sykkern skitten :D
Må ikke gi sånne ideer til toven vettu
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by cnygaard »

Haha, er det da jeg også skal si at hvis du monterer par hydrauliske pumper og sylindere kan du også bruke lene deg ned til sidene (og forsåvidt dra på bakhjulet om man monterer nok). Kobler man dette videre til ett spill eller ett VR program kan man kjøre sykkelen som vanlig bare komfortabelt hjemme i sin egen stue akkurat der man vil til akkurat den tid man ønsker og sykkelen blir aldri skitten uansett hvor dårlig "været" er \:D/
Image
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Tosk »

Ble en liten helgetur fra torsdag til lørdag siden jeg hadde fri på fredag!

Image

Startet på torsdag etter jobb. Fikk heldigvis avspasere klokka 12:30 sånn at jeg kom meg ut før det ble mye trafikk. Valgte også å kjøre til Kongsberg og 40'n opp til Geilo siden jeg hadde litt bedre tid en først antatt. Er jo vanskelig å komme seg unna transportetapper når man skal den retningen uten å bruke for lang tid, så da synes jeg 40 er et greit alternativ. Etter en liten pauses på Geilo så kjørte jeg mot fv50, gjennom Sudndalen. Var utrolig pent der oppe nå som det fortsatt ligger en del snø.

Ble dog lite bildestopp, men stoppa for å ta bilde av det litt fascinerende bygget til Andreas Håtveit for å sende til en felles bekjent. Om noen har lurt på hva det er borti der, så er det en gammel freestyle ski proff som bestemte seg for at det hadde vært kult å lage skibakke hjemme, og mekka et overrenn mellom to "tårn" så han fikk tatt fart.

Image

Så gikk ferden ned til Aurland for overnatting! Var fremdeles lett å være spontan på en torsdag, heldigvis! Så da fikk jeg stua meg inn på hytta der, før jeg kjørte opp på fjellet siden jeg hørte rykter om brøytekanter! Og det fant jeg! Etter det avsluttet jeg kvelden med noen øl mens jeg nøyt utsikten.

Beklager på forhånd noen veldig skeive bilder, og noen litt forvrengte(vidvinkelfunksjonen på telefonen gjør mye rart)

Image

(mulig dette bildet kommer opp sidelengs for noen)
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Fredag morgen kjørte jeg avgårde mot Voss, og tok et stopp i Gudvangen for litt frokost. Møtte på en eldre kar som kjørte R1250RS(om jeg husker rett), så han fikk fortalt noen røverhistorier mens jeg spiste baguetten min, og så dro vi hver vår vei! Kjørte forbi Voss og ned mot hardangerfjorden og over brua. Hadde planer om å kjøre over Ulvik, men gikk visst glipp av avkjøringa, så det får vi ta senere! Ble et par bildestopp, men ikke så mange pauser ellers, da jeg hadde øl og grillmat som venta på meg i Porsgrunn. Kjørte bare inn til Odda og E134 -> Bø -> Valebøveien. Helt grei etappe, ikke noe veldig spennende annet enn at Hardangerfjorden alltid er vakker, og det var kanskje ekstra mye trøkk i Låtefoss, men jeg stopper ikke der! Vel fremme i Porsgrunn så var det godt å få kasta i seg noe kjøtt i godt lag!

Image

Image

Image

Image

Image

Lørdagen var det klart for tur med Toven! Jeg hadde bare noen vage idéer om hvor vi skulle, siden han er glad i å legge opp ruter så kan jeg gi fra meg ansvaret og bare følge etter. Det er ganske behagelig, egentlig. Ble ikke noe særlig med bilder denne dagen, siden vi er mer opptatt av å kjøre!

Image



Jeg hadde egentlig planer om å overnatte i Porsgrunn en natt til, men siden det ikke ble så alt for sent bestemte jeg meg for å kjøre hjem isteden, sånn at jeg slapp å stresse hjem fra Porsgrunn før jeg skal på jobb i kveld. Ble rolige 72 mil på meg, men det klarer vi vel! Ganske øm i bakparten, dog.

Alt i alt en bra tur! Lenge siden jeg har kjørt så langt alene, og det er litt befriende, selv om jeg antageligvis tar litt for få pauser. Har kjørt 5400 på Multi'n nå, og kan meddele at jeg er svært fornøyd! Den takler alt jeg ber den om å gjøre, og garantert en del mer!
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by biker7 »

Fin beskrivelse av en oppegående tur ser det ut som :thumleft
Bra du koser deg med oppegående Ducati også :D
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by JK95 »

Knall =D>
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Kant1 »

Veldig kjekt å lese om turene dine, ser at du koser deg skikkelig på Multi'en 8) 8)
Og sommern har knapt startet :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Tosk »

Nå har planen vært i noen dager at jeg fyker til Bergen i morgen for å være der i helga. Så ble det plutselig nå nettopp til at jeg drar rett fra Bergen og ut på en ukes tur rundt i vest! Har plutselig mer pakking å gjøre \:D/ men det blir gøy!
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by ArcticTiger »

Morosam lesnad, og gilde bilete! Og en Multi-tur på vestlandet blir aldri feil!
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by intruder »

Fin beretning !
God tur til Vestlandet....og hils Vestlandsfanden om du får øye på ham !! :puke
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by ashland »

Hyggelig du deler :)
Finnes ikke noe mer vakkert enn vestlandet om sommeren :thumleft
fun is not a straight line
Post Reply