Og med denne sangstrofen fra fantastiske Slade, vil jeg ønske alle venner og kjørekompiser her inne, en riktig god og fredfull jul.
Selv skal jeg bort til søsteren min på julaften, spise pinnekjøtt (røkt, selvsagt) og være med familien, men det er ingen hvit jul i år, det er bart helt opp i nesten 900moh.
Men det forhindrer ikke at "gavehøsten" lider under manglende snø.
Kattene er fortsatt i det gavmilde hjørnet til jul, jeg blei månedens ansatt også i desember, samt at jeg har fått ettpar barnebarn som (rett nok må ha litt hjelp, noen år til) også bidrar til at ting jeg har ønsket meg, ligger under treet.
Resten av jula blir det vel litt mer familegreier, jeg har bla lovet å servere menyen fra årets "Grus & Gourmet" på 4.dag. Så håper vi det vil gå bra.
Snart er det et nytt år, og vi sees igjen i Rosendal siste helga i mai.
Jeg gleder meg skikkelig til det <3
Kom til Onkel - Ny sesong i emning...
Re: Kom til Onkel - So here it is, merry xmas...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Re: Kom til Onkel - So here it is, merry xmas...
God jul Kant `ern ...

Selv har jeg spådd ei helg på Sjusjøen for eventuelle forumvenner i juni...
om jeg ikke nok en gang trekker inn årene som den pysa jeg er nok en gang

og som Rotmofan spiller jeg Vårres jul
Selv har jeg spådd ei helg på Sjusjøen for eventuelle forumvenner i juni...
om jeg ikke nok en gang trekker inn årene som den pysa jeg er nok en gang
og som Rotmofan spiller jeg Vårres jul
Re: Kom til Onkel - Ny sesong i emning...
Det nærmer seg månedsskiftet mellom februar og mars.
Det gjør at man ser enden på vinteren, i allefall ute ved kysten, litt mindre så, her inne i fjellheimen, hvor vi fikk 20ish cm snø siste døgn.
Nå har jeg fortsatt et skranglete kne, så skikjøring blir det lite av, så håper mars byr på MC-føre over Fusa og Sunnhordaland.
Det meldes om vedvarende plussgrader framover, og rikelig med nedbør, så kanskje får vi vasket bort litt sand og salt før påske
Planer for sesongen er (selvsagt) å kjøre så mye som mulig.
Det blir såklart HPR i mai, Grus & Gourmet i juni/juli, men slik det ser ut nå, så dropper jeg Hallingdal Adv. Weekend arrangementet.
Det er flere grunner til det, men den viktigste er at det går med enda en sommer-weekend, en annen grunn er at det er veldig mye kjøring i området der (Hallingdal/Golsfjellet med omegn) og selv om Bukkerittet flytter ut av Valdres, tror jeg det er greit å ta en pause og la fjellet få "puste" litt ut
Og dessuten låser HAW- treffet litt av muligheten for å dra sørover på tur i aug/sept. slik vi har gjort i endel år.
Det kan se ut som om det er Balkan som blir målet i år, med Italia Piemonte/Sardinia som et alternativ. Jeg har dritlyst til begge deler, så det blir uansett ikke noe tap.
Ellers ligger det an til et spennende guide-oppdrag med noen engelske karer som vil oppleve det norske MC-eventyret,
så de får seg en runde fra Stvg, oppover kysten, inn i fjellheimen, og så tilbake til Oslo, hvor de tar ferga til kontinentet.
Om jeg blir med hele runden er tvilsomt, men en uke har jeg iallefall satt av.
Ellers så er jeg forsatt landkrabbe, og forblir nok slik også i 2026.
Har fått frisket opp veteransyklene mine litt i vinter, bare noe småtteri riktignok, men nå er DR.Big klar til å rulle litt på "ånkli", med nye knastedekk, varmehåndtak, overhalt forgasser og nye dempere framme og bak. Venter enda på noen "upgrades", men de kommer nok snart.
Om tiden ligger klar for det, neste vinter, er det godt mulig jeg plukker den ned, for å få lakkert rammen på nytt, da den er blitt malt blå av tidligere eier. Og det ser ikke strøkent ut på nært hold.
Blir å prøve den ut som pendlersykkel til og fra hytta, og kanskje jeg drar med på et grus-eventyr i Hallingdal også.
Kommer jo en GS 450 etterhvert også, må ikke glemme at den også skal brukes
Så... tror at 2026 sesongen blir tidenes beste
Det gjør at man ser enden på vinteren, i allefall ute ved kysten, litt mindre så, her inne i fjellheimen, hvor vi fikk 20ish cm snø siste døgn.
Nå har jeg fortsatt et skranglete kne, så skikjøring blir det lite av, så håper mars byr på MC-føre over Fusa og Sunnhordaland.
Det meldes om vedvarende plussgrader framover, og rikelig med nedbør, så kanskje får vi vasket bort litt sand og salt før påske
Planer for sesongen er (selvsagt) å kjøre så mye som mulig.
Det blir såklart HPR i mai, Grus & Gourmet i juni/juli, men slik det ser ut nå, så dropper jeg Hallingdal Adv. Weekend arrangementet.
Det er flere grunner til det, men den viktigste er at det går med enda en sommer-weekend, en annen grunn er at det er veldig mye kjøring i området der (Hallingdal/Golsfjellet med omegn) og selv om Bukkerittet flytter ut av Valdres, tror jeg det er greit å ta en pause og la fjellet få "puste" litt ut
Og dessuten låser HAW- treffet litt av muligheten for å dra sørover på tur i aug/sept. slik vi har gjort i endel år.
Det kan se ut som om det er Balkan som blir målet i år, med Italia Piemonte/Sardinia som et alternativ. Jeg har dritlyst til begge deler, så det blir uansett ikke noe tap.
Ellers ligger det an til et spennende guide-oppdrag med noen engelske karer som vil oppleve det norske MC-eventyret,
så de får seg en runde fra Stvg, oppover kysten, inn i fjellheimen, og så tilbake til Oslo, hvor de tar ferga til kontinentet.
Om jeg blir med hele runden er tvilsomt, men en uke har jeg iallefall satt av.
Ellers så er jeg forsatt landkrabbe, og forblir nok slik også i 2026.
Har fått frisket opp veteransyklene mine litt i vinter, bare noe småtteri riktignok, men nå er DR.Big klar til å rulle litt på "ånkli", med nye knastedekk, varmehåndtak, overhalt forgasser og nye dempere framme og bak. Venter enda på noen "upgrades", men de kommer nok snart.
Om tiden ligger klar for det, neste vinter, er det godt mulig jeg plukker den ned, for å få lakkert rammen på nytt, da den er blitt malt blå av tidligere eier. Og det ser ikke strøkent ut på nært hold.
Blir å prøve den ut som pendlersykkel til og fra hytta, og kanskje jeg drar med på et grus-eventyr i Hallingdal også.
Kommer jo en GS 450 etterhvert også, må ikke glemme at den også skal brukes
Så... tror at 2026 sesongen blir tidenes beste
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Re: Kom til Onkel - Ny sesong i emning...
En F450 har jeg også sett litt på.
Ser frem til dine refleksjoner angående den når du har fått testet den skikkelig.
Ser frem til dine refleksjoner angående den når du har fått testet den skikkelig.