Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Trondgv »

På veg hjemover, skal se om jeg ikke får skrevet et lite blogginlegg om turen for en gangs skyld.. [-X
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Trondgv »

Da er Ducatien solgt. Etter min mening helt forferdelig å kjøre på tur med. Blir nok noe mykere neste gang. Snuser litt på KTM950/990 Adventure eller en 950 Super Enduro. Får se om jeg finner noe i år eller om det blir handel til neste sesong. Jeg har nok å ta tak i så blir ikke så mye sykkelkjøring i år allikevel.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by intruder »

Var fin denna Ducatien........du finner nok noe annet etterhvert.......lykke til =D> :thumleft

ta det kult.......men skynd deg iallfall om ikke annet sakte ut på vegen igjen


har jo en kjempesommer her ved Mjøsa........antar det samme gjelder over hele landet

Hei :smt033 :smt041
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Trondgv »

Kjøpte meg sykkel for 90 flasker med Underberger her om dagen..Mangler skilt da den ikke ble tollet inn i Norge, pga den ble kjøpt av en strandet tysker for mange år siden Har en del papirer, så jobber med å få etterdeklarert den, evnt bygge over på en norsk ramme med skilt. Sykkelen har i følge tidligere eier dårlig kompresjon og bør enten hones eller borres. Tipper jeg går for borring og høy komp stempel, disse syklene skal vist ha godt av det. Uansett blir ikke det før jeg vet om jeg får skilt på den. Sykkel starter og går, men har vært vinterkjørt. Lekker olje og mye rust, så den trenger en bra service før den er klar for vegen.

Planen er uansett en heftig ombygging mtp TET og grusveger. Bytte ut noe plastikk, fjerne en del unødvendig vekt, nye dempere, muligens rally tårn osv :plystre
1239EDFC-9616-4C4E-B507-CDE417C2DACF.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Tommas »

Den blir sikkert morsom når den er ferdig :thumleft
User avatar
Domino
Posts: 209
Joined: 16 Dec 2020 14:43
MC: 1992 Kawasaki ZX-6
2011 Triumph Tiger 800

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Domino »

Store eller små flasker?
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Trondgv »

Domino wrote: 17 Sep 2021 10:23 Store eller små flasker?
85715C49-814F-47D5-8C8B-5DA7CDDD5203.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by JK95 »

For en handel! :lol: Gratulerer med ny hoj! =D>
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Palma »

Trondgv wrote: 17 Sep 2021 09:59 Kjøpte meg sykkel for 90 flasker med Underberger her om dagen..Mangler skilt da den ikke ble tollet inn i Norge, pga den ble kjøpt av en strandet tysker for mange år siden Har en del papirer, så jobber med å få etterdeklarert den, evnt bygge over på en norsk ramme med skilt. Sykkelen har i følge tidligere eier dårlig kompresjon og bør enten hones eller borres. Tipper jeg går for borring og høy komp stempel, disse syklene skal vist ha godt av det. Uansett blir ikke det før jeg vet om jeg får skilt på den. Sykkel starter og går, men har vært vinterkjørt. Lekker olje og mye rust, så den trenger en bra service før den er klar for vegen.

Planen er uansett en heftig ombygging mtp TET og grusveger. Bytte ut noe plastikk, fjerne en del unødvendig vekt, nye dempere, muligens rally tårn osv :plystre

1239EDFC-9616-4C4E-B507-CDE417C2DACF.jpeg
WOW @Trondgv denne har jeg oversett. Gratulerer med god handel. Da blir det Grustur på deg i... skal vi si 2025?? \:D/
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Trondgv »

Palma wrote: 18 Sep 2021 23:21
Trondgv wrote: 17 Sep 2021 09:59 Kjøpte meg sykkel for 90 flasker med Underberger her om dagen..Mangler skilt da den ikke ble tollet inn i Norge, pga den ble kjøpt av en strandet tysker for mange år siden Har en del papirer, så jobber med å få etterdeklarert den, evnt bygge over på en norsk ramme med skilt. Sykkelen har i følge tidligere eier dårlig kompresjon og bør enten hones eller borres. Tipper jeg går for borring og høy komp stempel, disse syklene skal vist ha godt av det. Uansett blir ikke det før jeg vet om jeg får skilt på den. Sykkel starter og går, men har vært vinterkjørt. Lekker olje og mye rust, så den trenger en bra service før den er klar for vegen.

Planen er uansett en heftig ombygging mtp TET og grusveger. Bytte ut noe plastikk, fjerne en del unødvendig vekt, nye dempere, muligens rally tårn osv :plystre

1239EDFC-9616-4C4E-B507-CDE417C2DACF.jpeg
WOW @Trondgv denne har jeg oversett. Gratulerer med god handel. Da blir det Grustur på deg i... skal vi si 2025?? \:D/
Grustur i øst er jo som regel planlagt en helg rett etter ferien min, så det er din egen feil [-X
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gammelt Honda vrak...

Post by Trondgv »

Fikk avslag på første søknad om etterdeklarering da jeg manglet kjøpskontrakt med tysk eier, nesten litt som forventet. Jeg fikk dermed letet fram en tysk salgsmelding mellom to tidligere eiere, og den siste her var altså den som solgte sykkelen til Norge. Etter et kjapt google søk fant jeg jobb mailen til dama som eide denne tidligere. Out of office et par uker, etter hun kom tilbake fikk jeg heller ikke noe svar, men plutselig tikket det inn en mail. Hun husket både navn og adresse til den norske kjøperen, som jeg også kjente til, men de hadde aldri lagd noe kontrakt. Så da lagde vi en ny kontrakt som jeg fikk i posten forrige uke. Blir da et nytt forsøk på etterdeklarering på sykkelen. Fordelen var jo nå at jeg selv kunne bestemme "salgspris" og kjøpsdato, så det blir nok ikke så veldig dyrt i eventuelle tollavgifter. :plystre :plystre

Satser på at det ordner seg og at jeg slipper å få tak i en ny ramme.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Trondgv - Gammelt Honda vrak...

Post by ashland »

Trondgv wrote: 02 Nov 2021 12:38 Fikk avslag på første søknad om etterdeklarering da jeg manglet kjøpskontrakt med tysk eier, nesten litt som forventet. Jeg fikk dermed letet fram en tysk salgsmelding mellom to tidligere eiere, og den siste her var altså den som solgte sykkelen til Norge. Etter et kjapt google søk fant jeg jobb mailen til dama som eide denne tidligere. Out of office et par uker, etter hun kom tilbake fikk jeg heller ikke noe svar, men plutselig tikket det inn en mail. Hun husket både navn og adresse til den norske kjøperen, som jeg også kjente til, men de hadde aldri lagd noe kontrakt. Så da lagde vi en ny kontrakt som jeg fikk i posten forrige uke. Blir da et nytt forsøk på etterdeklarering på sykkelen. Fordelen var jo nå at jeg selv kunne bestemme "salgspris" og kjøpsdato, så det blir nok ikke så veldig dyrt i eventuelle tollavgifter. :plystre :plystre

Satser på at det ordner seg og at jeg slipper å få tak i en ny ramme.
Det meste ordner seg, bare enn vil :thumleft

Kan jo undres hva han forrige eieren tenkte, siden han ikke lagde kjøpekontrakt, siden han skulle ha den med seg hit til landet..
fun is not a straight line
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gammelt Honda vrak...

Post by Trondgv »

ashland wrote: 03 Nov 2021 05:41
Trondgv wrote: 02 Nov 2021 12:38 Fikk avslag på første søknad om etterdeklarering da jeg manglet kjøpskontrakt med tysk eier, nesten litt som forventet. Jeg fikk dermed letet fram en tysk salgsmelding mellom to tidligere eiere, og den siste her var altså den som solgte sykkelen til Norge. Etter et kjapt google søk fant jeg jobb mailen til dama som eide denne tidligere. Out of office et par uker, etter hun kom tilbake fikk jeg heller ikke noe svar, men plutselig tikket det inn en mail. Hun husket både navn og adresse til den norske kjøperen, som jeg også kjente til, men de hadde aldri lagd noe kontrakt. Så da lagde vi en ny kontrakt som jeg fikk i posten forrige uke. Blir da et nytt forsøk på etterdeklarering på sykkelen. Fordelen var jo nå at jeg selv kunne bestemme "salgspris" og kjøpsdato, så det blir nok ikke så veldig dyrt i eventuelle tollavgifter. :plystre :plystre

Satser på at det ordner seg og at jeg slipper å få tak i en ny ramme.
Det meste ordner seg, bare enn vil :thumleft

Kan jo undres hva han forrige eieren tenkte, siden han ikke lagde kjøpekontrakt, siden han skulle ha den med seg hit til landet..
Jeg vet godt hva han tenkte. Sykkelen var aldri tiltenkt registrering i utgangspunktet. :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Trondgv »

Ser ut som det blir litt venting før jeg kan bruke sykkelen.. :-s
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy

Post by Jonta »

Trondgv wrote: 17 Sep 2021 09:59 Kjøpte meg sykkel for 90 flasker med Underberger her om dagen..Mangler skilt da den ikke ble tollet inn i Norge, pga den ble kjøpt av en strandet tysker for mange år siden Har en del papirer, så jobber med å få etterdeklarert den, evnt bygge over på en norsk ramme med skilt. Sykkelen har i følge tidligere eier dårlig kompresjon og bør enten hones eller borres. Tipper jeg går for borring og høy komp stempel, disse syklene skal vist ha godt av det. Uansett blir ikke det før jeg vet om jeg får skilt på den. Sykkel starter og går, men har vært vinterkjørt. Lekker olje og mye rust, så den trenger en bra service før den er klar for vegen.

Planen er uansett en heftig ombygging mtp TET og grusveger. Bytte ut noe plastikk, fjerne en del unødvendig vekt, nye dempere, muligens rally tårn osv :plystre

1239EDFC-9616-4C4E-B507-CDE417C2DACF.jpeg
Hvilken sykkel er dette?
Post Reply