RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by ojda »

Ingenting er som å pirke på ting man ikke fikser sjøl 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by RuneMC »

Ja, det blir vel litt som "Ikke noe er så avslappende som å se andre jobbe" :)

Ellers så jeg forresten MC'er på veien idag også, både fra distriktet her og på Fornebu. Men med yr, tåke, skikkelig stillestående kø utover E18 og ganske mørkt sånn i firetiden, så angret jeg ikke så veldig på at jeg lot MC'n være parkert idag.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by Busa Trond »

Takk for avataren Rune :thumleft
Ble knall den. Da blir det ny kake og kaffe runde på deg i 2016
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by RuneMC »

Bare fair at du får noe tilbake for din gjestfrihet, morsomme videoer osv :thumleft

Lastet nettopp opp en ny rendering som ble litt bedre i stort format, men vet ikke om mini-formatet ble bedre.


Edit... og da har jeg endret min egen avatar til et helt originalt og sjøl-laga motiv med MC-hjelm og kamera.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - glisenes tid var ikke over...

Post by RuneMC »

...jeg sikter da til glisene inne i hjelmen idag på en runde om Sylling-Vikersund, Lyngdal (i Numedal) og Lurdalsveien :D

Ca 8C i natt og 10C med sol fra morgenen ga fine forhold idag. De nye BMW Allround støvlene har jeg nå fått testet endel og må si de leverer - et hakk opp i kvalitet fra forrige generasjon. Stort sett har det holdt med bare tynne ullsokker - litt kjølig på slutten av turen, men det er å forvente.

Dagens tema ble tåke. Tåke som lå nedi dalene og langs vannene.

De første bildene under er fra nærområdet med Hyggen og deretter noen fra Lier. Langs Tyrifjorden var det stedvis ganske tett, som vises på bildet av stranden, men så klarnet det opp og var sol nærmere Vikersund og i Bingen-området.

Nyseterveien over til Lampeland stod det fortsatt stengt på, så da ble det den vanlige grusveien til Litmovatnet - igjen med lav tåke langs bakken her og der som satte en ekstra spiss på turen.

Nedover fra Ulland og Lurdalsveien skyet det over og det ble gråere og litt kjøligere vær, så da droppet jeg Eikeren igjen.

Bortsett fra tåke så ble glis dagens tema - veldig morro å kjøre på en tid av året når minusgradene vanligvis har strammet grepet.
Last edited by RuneMC on 07 Nov 2015 20:01, edited 2 times in total.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - glisenes tid var ikke over...

Post by RuneMC »

Gjør det litt enkelt denne gangen og poster lysbildeframvisning - klikk på bildet under :)


Image
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: RuneMC's blogg - glisenes tid var ikke over...

Post by Tobben84 »

Nydelige bilder :thumleft hadde meg en drøy times tur i dag jeg også, dog uten bilder.....
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: RuneMC's blogg - glisenes tid var ikke over...

Post by Elolz »

Jeg bøyer meg i hatten! =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RuneMC's blogg - glisenes tid var ikke over...

Post by tshansen »

Nok en gang må jeg bare få berømme bildene dine rune... det er ingen hemmelighet at jeg ser på disse med stor inspirasjon å kanskje litt misunnelse :thumleft du beviser til gangs hvor viktig komposisjon er for å ta et bra bilde.

For min del er et godt bilde noe som trigger følelser og fanger stemningen på en litt uforklarlig måte. Denne teknikken føler jeg du mestrer elegant. Nok en gang, takk for at du deler....

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - venter ennå litt til med PMS...

Post by RuneMC »

Takker for positive kommentarer.

Tåken som lettet/var igjen langs bakken idag ga mange fotomuligheter, så det ble en vellykket foto-fangst idag.
Jeg kjørte nok garantert forbi noen muligheter også - noen ganger er jeg i for godt driv og andre ganger ser jeg forsåvidt en mulighet men tenker at den kan bli enda bedre litt lenger framme og så plutselig er jeg midt inne i en tåkedott istedet - å begynne å snu å kjøre tilbake, det sitter litt lenger inne...

Fikk fylt litt over 13 liter i Vikersund også (tanken tar vel ca 22) så da blir det bra sirkulasjon av fersk bensin i systemet.

Ellers så tok jeg dagens dagligvarehandel på Kiwi'n i Lampeland - og poenget med å nevne det er at blant varene var både salat, tomat og taco-trays - og når alt dette klarte seg helt fint helt hjem, så må vel det være beviset på at jeg kjører pent ? :-k

Grusveien fra Bingen til Lyngdal var forøvrig helt fin - jeg tenkte den kanskje var sleip med så mye fukt - men neida, fast med godt grep og ikke noe særlig løsgrus heller, så den kan alle kjøre. Løv var det mest av i noen av svingene mellom Sylling-Vikersund, men hjulsporene er greie, så det er bare å holde linjen, så går det bra.

Ellers var det bare sykt deilig å få en sånn litt skikkelig tur, nå som jeg ikke hadde kjørt på en uke.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: RuneMC's blogg - vi venter ennå litt til med PMS...

Post by ArcticTiger »

Virkrlig fine bilder Rune :thumleft Du er jo en kunstner med kameraet. Og så heldige dere er der sør, fortsatt litt sol innimellom.......
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - tilbake til PMzzz...

Post by RuneMC »

Takk for kommentar. Setter forresten pris på vårsamlingen du er primus motor for i Andebu - veldig bra tiltak :thumleft

Rullet en liten tur idag også, men med 3,5C på morgenen er det ikke like gøy å kjøre selv om gradestokken viste 9C etterhvert. At flere veier er "krydret" med dieselflekker på fuktig asfalt er heller ikke så kult. Tipper dette kan bli siste tur denne sesongen, og bør nok vaske sykkelen skikkelig nå - den er blitt utroooolig møkkete... :shock: Litt godt at det er en brukssykkel med mange km og ikke en helt ny en som nærmest krever full vask etter hver tur.
User avatar
Kikken
Posts: 76
Joined: 11 Nov 2015 13:57
MC: BMW R1200GS og DRZ400S
Location: Trondheim

Re: RuneMC's blogg - småinnkjøp...

Post by Kikken »

RuneMC wrote:Absolutt trivelige veier ja :thumleft

Idag ventet en liten konvolutt i postkassa fra over dammen. Det var nok ikke en saftig sjekk fra Wall Street, men derimot et par Seal Mate plastblad til å rense imellom pakning og gaffelben - så nå er man godt rustet foran neste mini-lekkasje. De fleste lekkasjer skyldes jo ørlite smuss/tørkede insektrester og slikt som kommer ned til pakningen og lager en liten åpning.

Gule, fordi det var det Seal Mate påstår er Suzuki-fargen :)
Image

Relativt tynne plastblad, så et slikt kan fint tas med på tur også uten at det tar noe plass.

Og sånn ellers er nok mer eller mindre PMS sesongen påbegynt.
Denne kjøpte jeg i fjor - funker utmerket - ble kvitt lekkasje på det ene gaffelbenet på Strom'en :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - tilbake til PMzzz...

Post by RuneMC »

Det er bra - da vet jeg at det funker. Har ikke hatt behov for å bruke det ennå etter siste stuntet der noe gammel lysbildefilm ble ofret :)
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - værer våren...

Post by RuneMC »

Asfalten begynner å bli tørr og jeg værer at våren nærmer seg.

Så da har jeg plantet signaturen på en kjøpskontrakt.
* Helt uprøvd fordi det er en ny modell
* Helt ny fordi den ikke er å få som brukt.

Haha, da gjetter dere vel den ganske greit tenker jeg :D

Levering om 2-3 uker.
Post Reply