ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

Du må da vel ha flere steder du har sommerminner frå Austerdalen ...tAigertaigaen ..

høres
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

litt Prøysen oppi æillt æinna

da je itte ha fætt svar regne le mæ at n AT itte æ hematt.......

å ring meg gjinne på tur nedattover du Gaute.....kaffe å vaffel å brigg :smt110
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

Ja nå er vår alles Tigergutt hematt....rapporter har strømmet inn om en skranglete varebil med tilhenger som har hostet nedover fra Narvik , over den eviggrønne russiske taigaen i Austerdalen med endepunkt i Andebu \:D/

Nå venter man på nye meldinger fra æilltmuligmæinn på Lauvaasen Mottor.......
helgeturer på gang kanskje ? :plystre
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

Åpnes vel mer og mer i vår koronabefengte hverdag....blir jo noen småturer framover men lysten er faktisk ikke den helt store...

men gjorde jo denna Birkebeinervegturen om Rena forrige helg.....
uten grussprut og støv riktignok :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

Visiterte Sjusjøen i dag for kaffe og vaffel på Sjusjøtunet caravan og kafe.
Hadde blant annet en god telefonsamtale med min gode kompisvenn Arctic Gaute Tiger , han driver stadig og utforsker Telemark på stadig utkikk etter områdets store sønn Sputnik . \:D/

Sendte med ham noen godord til Gielas-Jon.....Butinoxman himself :smt032
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

Ja du Gaute....nå går avgående regjering inn for at Biltema skal få bygge på sentral tomt her i kommunen .
Så om du skulle mangle tåppbåx heill nå æinna jåleri kæinn ve fell gjøra einn tur tell åres.... :lol
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

Blir nok en Lillehammertur med det første,videre opp mot Nordseter og Sjusjøen der vi kjørte i sommer . Kler meg med to kjøredresser og med polvotter til 99 fra Europris holder jeg varmen på fingrene :thumleft
og....Schubert c4 `n er faktisk bra på lyddemping også,og begynner å bli mer fornøyd med passformen også
Skal neggu itte parkere før snø og is gjør sitt inntog for fullt \:D/
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 25 Oct 2021 20:19 Blir nok en Lillehammertur med det første,videre opp mot Nordseter og Sjusjøen der vi kjørte i sommer . Kler meg med to kjøredresser og med polvotter til 99 fra Europris holder jeg varmen på fingrene :thumleft
og....Schubert c4 `n er faktisk bra på lyddemping også,og begynner å bli mer fornøyd med passformen også
Skal neggu itte parkere før snø og is gjør sitt inntog for fullt \:D/
Du er Bein-hard til å kjøre Intruder! Bare du ikke blir Bein-Frossen nå da [-X :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

Med nysykkelen får du jaggu noe å inspisere både Telemark og mere til med gutt.......

kos deg med youtubevisninger i vinter :smt051 osv....

(( skal du vinterlagre i kjelleren eller....da kan du jo kjöre
litt innimellom !
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by pollti »

Ikke no rart Tigeren bruker tid på å utforske Telemark. Hen leter seg blå etter toget som går til Langgangen. Tror jeg.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

I postkassa i dag lå et brev merket PERSONLIG til undertegnede , fra Lectinect mage med avsenderadresse Ottestad.
Der måtte jeg i sommer stå av Viragoen og inn i buskene for å gjøre mitt fornødne.Sikkert observert av direktøren sjøl....heldigvis hadde han ikke sendt med bilde ... \:D/
Om han hadde sendt hundretusener bilder rundt i reklameøyemed ville det nok jaggu blitt trafikk på døra her Gaute !

i mårrå ska je til Ossjlo
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by ArcticTiger »

pollti wrote: 05 Nov 2021 06:37 Ikke no rart Tigeren bruker tid på å utforske Telemark. Hen leter seg blå etter toget som går til Langgangen. Tror jeg.
Det stemmer det Pollti, hvordan visste du det :-k Og toget er ikke så lett å se nå, for det går enten høyt opp i lufta eller i noen mark-høl i berget det blå. Jeg har vært i Langangen flere gange å lett etter det, og det er jo en super lete-vei å kjøre fra Langangen og opp til Oklungen, og videre ned til Pøssgronn. Der oppe i Oklungen ser du hvor toget gikk før, og det kommer nok ikke tilbake for de har røska vekk skinnene :roll:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 05 Nov 2021 08:20 I postkassa i dag lå et brev merket PERSONLIG til undertegnede , fra Lectinect mage med avsenderadresse Ottestad.
Der måtte jeg i sommer stå av Viragoen og inn i buskene for å gjøre mitt fornødne.Sikkert observert av direktøren sjøl....heldigvis hadde han ikke sendt med bilde ... \:D/
Om han hadde sendt hundretusener bilder rundt i reklameøyemed ville det nok jaggu blitt trafikk på døra her Gaute !

i mårrå ska je til Ossjlo
God tur til Osschlo Intruder! Nå må du ikke rote deg borti noe tull da [-X
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by intruder »

Tull nei....de stakkars jentene nedved Akershus skal få være i fred for meg.....men hadde jaggu ønsket at en eller annen terrorist gikk til angrep på noen av hallikene deres.... :smt084
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: ArcticTiger inspiserer Telemark.

Post by pollti »

ArcticTiger wrote: 05 Nov 2021 08:55
pollti wrote: 05 Nov 2021 06:37 Ikke no rart Tigeren bruker tid på å utforske Telemark. Hen leter seg blå etter toget som går til Langgangen. Tror jeg.
Det stemmer det Pollti, hvordan visste du det :-k Og toget er ikke så lett å se nå, for det går enten høyt opp i lufta eller i noen mark-høl i berget det blå. Jeg har vært i Langangen flere gange å lett etter det, og det er jo en super lete-vei å kjøre fra Langangen og opp til Oklungen, og videre ned til Pøssgronn. Der oppe i Oklungen ser du hvor toget gikk før, og det kommer nok ikke tilbake for de har røska vekk skinnene :roll:
Iflge min avdøde far så tok han toget til Langgangen for å gå på ski da han var guttunge. Så toget går der sikkert enda det. Akkurat som trikken til Færder, den går også selv om onde tunger sier noe annet. Bare litt vanskelig å se. :-k
Post Reply