ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by Bikeridr »

kvase wrote: 14 Jan 2021 16:53 ? Pølse treffet https://goo.gl/maps/Pc3xgCxmUYDGoPYg6
:thumleft
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by ArcticTiger »

Bikeridr wrote: 14 Jan 2021 15:40 Hmm, det der pølsetreffet i Andebu. Det er Andebu rett nord for Sandefjord eller er det et annet lokalt sted?
Er det Sandefjordområdet, ser jeg det bare er 65 mil (en vei), og hvis jeg fortsatt er koronastøkk her, ser jeg ikke bort fra at jeg inviterer meg på litt pølsesmaking og dekksparking. Kunne jo vært artig å fått sett litt på den derre pasta-ræsar'n hvis du får lånt. Ja, bare sånn av ren nysgjerrighet. Selv er jeg godt fornøyd med de to riskokerne jeg har i eie :)
Ja, og om jeg får anledning å attendere begivenheten, arriverer jeg nok på en lånt 2004 Aprilia Atlantic, også av italiensk herkomst :thumleft
Ja det er Andebu, nært Tønsberg og Sandefjord, som Kvase har lagt inn på kartet. Jeg har jo ikke laget noen tråd på Pølse-Treffet -21 enda, men Gielas og jeg har allerede hatt Generalforsamling og avgjort at det blir Pølse-Gomling iår og! Tradisjonelt er det sist i appril, i år ser det ut til at Laurdag 24 Appril er et bra alternativ.
Men, så har vi de her hærrsens Coviddera, så vi må bare se det an til det nærmer seg. Veldig trivelig om du kan komme Bikeridr, trenger du overnatting så har jeg ledig hybel i kjellern.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by Bikeridr »

ArcticTiger wrote: 14 Jan 2021 18:14 ... Laurdag 24 Appril er et bra alternativ. ...
... trenger du overnatting så har jeg ledig hybel i kjellern. ...
Høres helt fortreffeligtastisk ut. Er jo passelig midt i ordinær fritur, så er jo på landjorda uansett. Bare vet ikke hvor, da selvsagt pga det derrane ølviruset.
På forhånd takk for hospitaliteten, skulle jeg få meg en pølsegomletur :)

Jeg har for tiden forøvrig et lengere landkrabbeopphold grunnet førjuls- og romjulseskapader hvor Onkel Doktor mente jeg ikke hadde noe på havet å gjøre de nærmeste 6-8 ukene..
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by intruder »

Om jeg mot sedvane klarer å ta meg selv i nakken og gjennomføre fantasiene mine blir det kanskje en tur ned til Andebu på pylsetreff. :plystre

Er jo bedt til heimen hass Antikk Tiger ... to overnattinger årnær seg vel.......

Lenge til...men tar jeg nok beroligende forut så jeg blir modig og legger i veg kan det kanskje bli gjensyn med han Gielas-Jon å.... =D>

og kan jo ta generalforsamlingsmøtet i endeLarmen MK i samme slengen....... :smt032


[-X takk te n Rotmo
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 14 Jan 2021 19:55 Om jeg mot sedvane klarer å ta meg selv i nakken og gjennomføre fantasiene mine blir det kanskje en tur ned til Andebu på pylsetreff. :plystre

Er jo bedt til heimen hass Antikk Tiger ... to overnattinger årnær seg vel.......

Lenge til...men tar jeg nok beroligende forut så jeg blir modig og legger i veg kan det kanskje bli gjensyn med han Gielas-Jon å.... =D>

og kan jo ta generalforsamlingsmøtet i endeLarmen MK i samme slengen....... :smt032


[-X takk te n Rotmo
Jeg håper du tar turen til Pølse-treffet Intruder Det hadde vært stas å få besøk av en Riks-Kjendis ved Pølse-Kokern \:D/ Og husk, det er Dørstokk-mila som er den lengste, bare du kommer deg på Mottor-sykkærn går turen som en lek [-X En plass hvor du kan hvile ditt Trette og Skrøpelige Legeme over natta blir det ei rå med :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by pollti »

Er det tillatt å komme med Rusthaugen ? Gidder neppe å kjøre såååå langt med Pøkken selv om den gjør hissnande 60 km i timen med gassen i bånn 8)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by ArcticTiger »

pollti wrote: 15 Jan 2021 06:42 Er det tillatt å komme med Rusthaugen ? Gidder neppe å kjøre såååå langt med Pøkken selv om den gjør hissnande 60 km i timen med gassen i bånn 8)
Ja bare kom med hva du vil Pollti :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by intruder »

Eksperta i ARK mente en av hoppera hadde en dårlig sittestilling i ovarennet...
kjinne att meg...såmmå åssen je sitt henslengt æ det gæli...pæll deg sta og måk snøen som falt i fjor... [-X
Husker du han Pål Claesen som kommenterte turn.......da a Nadia Komanechi datt skrevs over bøylehesten sa n " å den som var en bøylehest "....
dagen etter fikk han sparken :puke

Folkevognvitsene falt heller ikke i smak hos alle... [-X

Eillers vil je ønskje deg æillt godt herifrå......åsså takk te n Rotmo ...
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 24 Jan 2021 17:11 Eksperta i ARK mente en av hoppera hadde en dårlig sittestilling i ovarennet...
kjinne att meg...såmmå åssen je sitt henslengt æ det gæli...pæll deg sta og måk snøen som falt i fjor... [-X
Husker du han Pål Claesen som kommenterte turn.......da a Nadia Komanechi datt skrevs over bøylehesten sa n " å den som var en bøylehest "....
dagen etter fikk han sparken :puke

Folkevognvitsene falt heller ikke i smak hos alle... [-X

Eillers vil je ønskje deg æillt godt herifrå......åsså takk te n Rotmo ...
Takk for Helsing og Vell Åverstått Burrsda til deg Intruder! Men nå trur jeg du har sett for mye på Dum-Skåpet gett :roll:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by ArcticTiger »

Det er kaldt og jævlig for tida, og MC-sessongen føles evig langt unna, selv om dagene har strekt seg betraktelig og sola står høyere på Himmern for hver dag \:D/
Jeg har lenge irritert meg over at jeg ikke har noen skikkelig plass å ha mc-kjøreutstyret i gangen. 2 hjællmer, kjørejakker og -bukser, hansker og skjerf, de fyller godt opp på stoler og knagger :roll: Nå om vintern er jo utstyret i boden, men om sommern vil jeg ha det klart for handa til enhver tid. Slik at det er lettvindt å kle på seg og slenge seg på Mottor-sykkern når Sola skinner :thumleft

Så da var det å ta seg en tur i Snikkar-boda, finne fram noe Bjørke-plank og lage seg ei hylle. Den har plass til 2 jællmer, div. par hansker/skjerf, og skal ha 2 stk 3-arma kroker på undersida til å henge jakke/bukse/ryggskinne. Så henger jeg den i gangen. Den er nå klar til å bli pussa og lakka, det er morgendagens prosjekt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by ojda »

Fin hylle =D>
Kjøpte meg engang en slik biltemahylle, som har en lignende funksjon her i heimen.
Har ikke angret ett sekund =D>
Deilig med en plass til det daglige utstyret \:D/

E8EF9A69-CF09-47C0-B0E2-91894A69DD37.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by intruder »

Nå er jeg så lei korona- " nyheter " ustoppelig....
men er kanskje et pluss at a jern-Erna og han kjepp-Høye er på TV så ofte at velgerne gir fa.... i dem til høsten ? [-X

om det blir stort bedre med han lattermilde Tryggve fra Ilseng er en annen sak ! :smt037
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by intruder »

Nå har du vel ligget på ryggen og prompet et par uker igjen.... [-X
forberedelser før sessongen må fixes...og vi finner nok på noe sammen også....
Som deg synes jeg toppbox er litt uttafor.....til nød kunne jo vi relativt edruelige kanskje vurdere ei tom ølkasse eller et tomt whiskyfat... :redface ,,,,
etter å ha tenkt meg litt om .......njet

takk te n Rotmo
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 27 Feb 2021 10:00 Nå har du vel ligget på ryggen og prompet et par uker igjen.... [-X
forberedelser før sessongen må fixes...og vi finner nok på noe sammen også....
Som deg synes jeg toppbox er litt uttafor.....til nød kunne jo vi relativt edruelige kanskje vurdere ei tom ølkasse eller et tomt whiskyfat... :redface ,,,,
etter å ha tenkt meg litt om .......njet

takk te n Rotmo
Joa, det blir litt Promping, man er jo blitt en "Old Fart" :redface Ellers er det litt jobbing i Skævven for tida, godt med litt mossjon for en gammal skrott :roll:
Fikk hengt opp Hjællm-hylla her om dagen det blei ikke så værst syns jeg. Og hva andre syns, det driter jeg i [-X Så nå er det bare å røske jakka av knaggen å hive seg på Mottor-sykkern :thumleft
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Bromm
Posts: 5
Joined: 23 Feb 2021 20:41

Re: ArcticTiger forbereder Sessongen -21.

Post by Bromm »

Hei Tigern. Kanskje jeg skulle gjøre alvor av innbydelsene dine og endelig komme oppom en tur på pølsetreffet den 24/4, om det er tilrådelig i forhold til pandemien (ikke for det, har blitt smitta av værre ting enn korona oppi Andebu før i ungdommen :lol: ). Kan ta med meg SUSSukien så du får sett den og 8)
Post Reply