DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Gulars
Posts: 101
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Gulars »

Jeg har Givi med feste på tanklokket. Lett å sette på og lett å ta av. Ingen deler av vesken som er nedpå tanken. Kun i festeringen. Jeg er fornøyd med det.

E
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2018
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Takker for svar, folkens :thumleft
Da tror jeg at jeg har landet på tankring med veske, enten Givi eller SW-Motech. Jeg likte at det går å flytte festeringen på veskene til sistnevnte, det muliggjør en optimalisering av plasseringen etter kjørestilling.. eller kanskje det går på Givi sine også?
JK95
Posts: 3319
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Ducati Streetfighter 1098
Location: Sør-Trøndelag

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by JK95 »

Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2018
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Nei, ser ikke helt nytteverdien målt opp mot pris ;)
Bjerknez

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7578
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
NÆÆÆJDA, det finnes ikke skummelt, begynner sykkarn å brenne er det jo bare å håppa :lol:

Bortsett fra det, helt enig: Bortkasta penger [-X
2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.
Bjerknez

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
NÆÆÆJDA, det finnes ikke skummelt, begynner sykkarn å brenne er det jo bare å håppa :lol:
Men du hopper jo av sykkelen selv om den ikke brenner du :lol:

Jada...har gjort det jeg også...
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 3073
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:Takker for svar, folkens :thumleft
Da tror jeg at jeg har landet på tankring med veske, enten Givi eller SW-Motech. Jeg likte at det går å flytte festeringen på veskene til sistnevnte, det muliggjør en optimalisering av plasseringen etter kjørestilling.. eller kanskje det går på Givi sine også?
Du kan flytte festeringen i veska 3-5 "hakk" alt etter størrelse på veska. Jeg har den største (Givi) og kan flytte 5 "hakk", eller ca 7-8 cm fra "fremst" til "bakerst".
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Elolz »

Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
Kan jo "berolige" deg med at INNI bensintanken din ligger det en elektrisk bensinpumpe! :lol:

Så under bensintanken ser det noe lignende ut, strømledninger koblet til, og bensinslange ut til motoren like ved :smt103
Image
Bjerknez

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bjerknez »

Elolz wrote:
Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
Kan jo "berolige" deg med at INNI bensintanken din ligger det en elektrisk bensinpumpe! :lol:

Så under bensintanken ser det noe lignende ut, strømledninger koblet til, og bensinslange ut til motoren like ved :smt103
Image
Når du sier det sånn, så blir jo denne 12V ringen bare barnematen ja... :shock: :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2018
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Fint ut med den vakre Helgelandskysten i dag :)Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 3073
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

Flott bilde, doktor.
Skulle nesten sendt det til forrige eier, så han fikk se hvordan hekken tar seg ut med norsk skilt ;-)
Forresten, måtte du levere inn det latviske?
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2018
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: RE: Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Flott bilde, doktor.
Skulle nesten sendt det til forrige eier, så han fikk se hvordan hekken tar seg ut med norsk skilt ;-)
Forresten, måtte du levere inn det latviske?
Ja, måtte levere det på tollen.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Flott bilde, hvordan trives du på den nye hesten Doktor?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2018
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

LordShaft wrote:Flott bilde, hvordan trives du på den nye hesten Doktor?
Trives meget godt, den er bedre enn den gamle på det meste, noe som ville vært oppsiktsvekkende hvis den ikke var det sett i forhold til aldersforskjellen :)
Den gamle var lettere på in-turn, noe som kan forklares med 18 toms hjul og smalere dekk, og så kunne man ligge på lavere turtall og bare gi gass, den klatret opp nesten uansett. VFR-en er mye mer presis og stabil i kurvene når man først har satt opp sykkelen men man må ligge 1000rpm over den gamle hvis man skal slippe å gire ved forbikjøring.
Jeg sitter bedre på salen på den nye, merker ikke noe tresmak. På den gamle var ræva sår etter en lang etappe og måtte bruke sykkelshorts på tur. Har ikke merket noe behov etter å ha rullet 20 mil i dag :thumleft
Litt usikker enda om jeg må montere clip-on og det skal jeg vurdere etter sommerens langtur.
Post Reply