DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

jhn wrote:Det er vel ikke mange som er misfornøyde med en VFR, om man ser på testene opp gjennom årene, så det blir vel ikke du heller vil jeg tro. :thumleft

Jeg fikk ny clutch-hendel i posten i dag ... bare å få bytte ut hardangerclutchen, så er jeg klar for ny sesong \:D/
Hardanger?!?
Du mener vel Talvik? :)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

DrGreve wrote:
jhn wrote:Det er vel ikke mange som er misfornøyde med en VFR, om man ser på testene opp gjennom årene, så det blir vel ikke du heller vil jeg tro. :thumleft

Jeg fikk ny clutch-hendel i posten i dag ... bare å få bytte ut hardangerclutchen, så er jeg klar for ny sesong \:D/
Hardanger?!?
Du mener vel Talvik? :)
He he, ja det var jo i Talvik det skjedde, men Talvikclutch har ikke det samme nasjonalromtantiske suset over seg som Grevinnens beskrivende uttrykk "Hardangerclutch"
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Da får vi håpe at den siste vinterlige ria er overstått for i år. Å skryte på seg varme er å overdrive men det er meldt 2-sifrede grader i slutten av uka :thumleft
Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Palma »

Ser ikke feil ut Dr. Skulle hatt slik her og men vi fortjener det vel ikke [-X
Nyt nysykker'n og kos deg på tur, det fortjener hvertfall du :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2523
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ArcticTiger »

Fått skilt pån idag? :D
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

ArcticTiger wrote:Fått skilt pån idag? :D
Nei, fikk time hos VV kl. 12 på onsdag og regner med at det er plankekjøring. Eksportskiltene fra Latvia er gyldig til den 4 mai så jeg får uansett kjørt 1-maiparaden :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:Eksportskiltene fra Latvia er gyldig til den 4 mai så jeg får uansett kjørt 1-maiparaden :thumleft
3. mai vel?
Men, det er det skiltet som er skrudd på, på skeiva? (Bomma litt på innfestinga der, jo ;-) )

Har ikke blitt så mye sykkelkjøring her, siden jeg kom hjem torsdagskvelden. Har vært snø!! :evil: og ikke så altfor varmt. I dag, når det endelig var akseptabelt kjørevær, ble det tur med henger til den lokale trelasthandelen for innkjøp av 45m2 panel. Skal omgjøre "tehuset/grillhytta" til bod. Da blir det 16m2 bedre plass i garasjen :thumleft (Yeah, riiight..) :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
DrGreve wrote:Eksportskiltene fra Latvia er gyldig til den 4 mai så jeg får uansett kjørt 1-maiparaden :thumleft
3. mai vel?
Jeg ble usikker og måtte sjekke men det står 4 mai. Uansett lite viktig dato da jeg sikkert har fått på norske skilt til da.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Da kan jeg informere om at prosjektet ny grevedoning er sluttført, nå er "the red devil" norsk :thumleft
EDIT: Det ble gjort en liten feil i prosessen, jeg skulle ringe Tryg Forsikring når jeg kom over grensa mens jeg trodde at jeg skulle ringe når jeg fikk norske skilt. Derfor ble det et styr på VV for å finne ut om sykkelen faktisk var forsikret men etter en telefon var alt i orden :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by hakhap »

Flott da er det bare å nyte sesongen på nysykkelen

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by JK95 »

Gratulerer, du får si ifra når du en gang viffer sørover :thumleft 8)
User avatar
JRO
Posts: 1295
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by JRO »

Gratulerer igjen Dr. da er prosessen som startet en sen time på nyttårsaften kronet med ny sykkel. Håper du har sykkel i mange år, og at den gir deg mange gode mil. Kan vel nå avsløre at jeg var årsaken til at prosessen tok av denne sene kvelden og at tankene om hva slags sykkel du hadde mulighet til å realisere kunne økes litt. :thumleft \:D/ =D>
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

JRO wrote:Gratulerer igjen Dr. da er prosessen som startet en sen time på nyttårsaften kronet med ny sykkel. Håper du har sykkel i mange år, og at den gir deg mange gode mil. Kan vel nå avsløre at jeg var årsaken til at prosessen tok av denne sene kvelden og at tankene om hva slags sykkel du hadde mulighet til å realisere kunne økes litt. :thumleft \:D/ =D>
Jeg har ventet på at du skulle avsløre deg selv siden jeg lovte at det ikke skulle offentliggjøre hvem denne generøse personen var og jeg holder (som regel)det jeg lover.
Uten deg og den boosten din generøse gest ga meg, så hadde det vært en mer omstendelig prosess å realisere planene :thumleft
Og jeg har intensjon om å betale tilbake men som jeg har opplyst før så kommer ikke den muligheten før i siste del av neste år.
Og jeg må i samme åndedrag få berømme bikeridr som har vært motoren i prosessen, som gjorde jobben med kjøpsprosessen i Latvia, orget og styrte med avregg og regging på eksportskilt og ordnet frakt med Hurtigruta når jeg sto værfast i Trondheim.
Jeg har mye å være takknemlig for og jeg kan love at jeg er nettopp det :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by JK95 »

Dette her er virkelig et prakteksempel på hvor godt MC-miljøet kan være =D>
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by joo »

Skjønner at her er et par stykker som har hjulpet til. Fantastisk å høre, tenker du er verdt det Dr`en :thumleft
Post Reply