Palmas sus - stille mellom stormene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by ashland »

Gratulerer med ny sykkel @Palma :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by kvase »

Gratulere med doningen passer godt til mye den der :thumleft
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by Borg »

Gratulerer! Denna har vel 3 hester mer en @Snikkeren så detta blir bra :thumleft
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by knutk »

Gratis med ny doning @Palma. :D :thumleft

Men....
Kan noen være snill å opplyse en stakkar som ikke har pugga Honda katalogen, hvilken størrelse er det? (Tenker ikke på S,M,L,men heller i form av cc :redface )
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by knutk »

Snikkeren wrote: 25 Aug 2021 23:35 Er jo samme sykkel som jeg har. CRF250L. :thumleft
Takk :D :thumleft

Sees i morgen \:D/
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by Palma »

knutk wrote: 25 Aug 2021 23:20 Gratis med ny doning @Palma. :D :thumleft

Men....
Kan noen være snill å opplyse en stakkar som ikke har pugga Honda katalogen, hvilken størrelse er det? (Tenker ikke på S,M,L,men heller i form av cc :redface )
Takk @knutk det er bra vi er flere som ikke vet riktig alt om alt enda. :plystre
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by knutk »

Palma wrote: 26 Aug 2021 08:18
knutk wrote: 25 Aug 2021 23:20 Gratis med ny doning @Palma. :D :thumleft

Men....
Kan noen være snill å opplyse en stakkar som ikke har pugga Honda katalogen, hvilken størrelse er det? (Tenker ikke på S,M,L,men heller i form av cc :redface )
Takk @knutk det er bra vi er flere som ikke vet riktig alt om alt enda. :plystre
:lol: :thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by inunf »

Gratulerer med ny sykkel!
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by RuneMC »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny sykkel i stallen

Post by Palma »

En liten oppsummering av sesongen min så langt.

Det har vært en bra sesong. Kunne stoppet der, men vil utdype litt. Hvor mange km har jeg ikke sjekka, det er vel ikke veldig mange ti-tusener, men de som har vært har vært gode.

Grustur i øst har blitt et registrert firma i år og jeg har fått ting litt mer på stell. Er litt artig å se hvordan jeg kommer ut rent økonomisk. Kan si det kort så langt at det er ikke noe gullgruve. Det blir ikke store skatteinntekter på hverken stat eller kommune fra meg i år.
Men tilbake til kjøring. Jeg startet forholdsvis tidlig, det ble en tur 28.februar i år. Men kaller ikke det sesongstart. Det ble lenger uti mai. Det ble en tur til hytta i Telemark sammen med Sindre og Frank. Det var en veldig bra tur med masse asfalt og fine veier ned gjennom Telemark. Og som en kjempebonus fikk vi med oss litt wienerpølser med lompe og rå lauk på pølsetreffet i Andebu. Det var artig å være der igjen.

Så begynte arrangerte turer og kurs. Nybegynnerkurs, 1.maitur, dagsturer, overnattingsturer, dametur, og enda flere turer.
Vanskelig å rangere turene i år. Alle var bra på sin måte, ble spart for ulykker av det alvorlige slaget heldigvis. Noen knekte speil, blinkers, bøyd styre, bulket felg og et par brist i noen ribbein og strekte muskler har det vel og blitt (blant deltakerne).

1.Mai var nok litt tidlig i år
Snøkjøring.jpg
Rotneblikk må liksom være med
Rotneblikk 3.jpg
Scouting i bushen, dåårlig form, mye klær, tung sykkel og DUGG
dogg på briller.jpg
Men artig var det.
to glade gutter.jpg
14 glade damer skulle på tur.
IMG_1290.JPG
Frank og jeg var nok litt betenkt på hva vi hadde gitt oss ut på
IMG_1291.JPG
Men etter en enkel servering på skogen gikk alt strålende.
Jordbær.jpg
Man serverer jo damer slik man skal servere damer, også på skogen. Selv om jeg måtte tidlig opp den dagen for å frakte ut forfriskninger.

Beate Iren var i strålende humør som resten av damene.
Beate Iren.jpg
IMG_1388.JPG
Treffene nå på høsten har vært helt topp i et nydelig høstvær på Finnskogen. Det ble noen færre enn ventet på Grustur i øst for forumet, men det er fortsatt en pandemi ute og herjer og noen prioriterer andre ting.
IMG_1496.JPG
IMG_1482.JPG
IMG_1647.JPG
IMG_1638.JPG
IMG_1637.JPG
IMG_1633.JPG
IMG_1781.JPG
IMG_1764.JPG
IMG_1758.JPG
IMG_1725.JPG
IMG_1733.JPG
Slik på slutten av sesongen er jeg passe sliten av arrangerte turer og å kjøre "gåsemor" på skogen selv om det er veldig gøy. Tar meg nesten i det av og til da jeg kjører alene, gir tegn til cornermann som ikke er der…

Så en begivenhet var jo ny moppe slik seinhøstes. Den lille røde, Er litt i tvil om den heter Redaly eller Bjørnar. Men uansett det er en fantastiks morsom sykkel(hvis man kan kalle det det) som må brukes maksimalt i hele registeret. Ja bortsett fra 6.gir da, det er ikke sååå mange lange nedoverbakker her..

Hva som skjer videre neste år vet jeg ikke enda. Det kommer stadig tanker og ideer/tips fra støttespillere. Det er artig.
Har fått med en kjernekar på de siste treffene. Noen av dere fikk stifte bekjentskap med Ot på treffet. Tidligere aktiv endurokjører og vi deler de samme (gode) holdningene til kjøring på skogen. Kanskje det blir muligheter for litt mer teknisk kjøring på lovlige områder neste år. Det jobbes med tankene.

Noe av det beste med å drive med Giø og kjøringa er jo alle de herlige menneskene man treffer. Det er utrolig å se det stråle livsglede og mestringsfølelse ut av hjelmene da vi er på tur. Og det sosiale rundt matpakka og leirbålet om kvelden. Det er verdier som ikke man måles i kr og øre

En av ønskene for neste år fra min side er å få en fin tur vestover til HPR. Det å være sammen med likesinnede gjilde folk hos Kant1 er en god start på sesongen. Deilig å bare være med uten å tenke arrangementsansvar hele tiden.
Men det er en stund dit enda. Første frostnettene har vært her, men i morra er det meldt over 25 varme her..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Palmas sus - Litt tilbakeblikk

Post by knutk »

En fargerikt fortalt oppsummering, hvor jeg føler glede over å ha kunnet ta del i en liten del av det hele. \:D/ :D
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Palmas sus - Litt tilbakeblikk

Post by ashland »

Her var det mye gilde bilder @Palma :)

Artig å se GiØ har gått videre og blitt ett registrert firma, tror nok det er ett stort behov for grus - kurs.
En ting er selve treffene, noe annet er alt forarbeid som ligger bak hvert treff. Som jeg sa til Ot under GiØ; det er helt tydelig dere har brukt mye tid på å legge opp flotte og varierte løyper for oss =D>
fun is not a straight line
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Palmas sus - Litt tilbakeblikk

Post by Tommas »

Ser ut som du har fått vridd godt ut av en corona-sesong :thumleft

Gratulerer med Palmas Lille Røde. Lager du oppheng for å ha den med på store sykkelen? :D
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: Palmas sus - Litt tilbakeblikk

Post by Roargutten »

Tommas wrote: 09 Sep 2021 10:03 Ser ut som du har fått vridd godt ut av en corona-sesong :thumleft

Gratulerer med Palmas Lille Røde. Lager du oppheng for å ha den med på store sykkelen? :D
Det hadde vært stilig. Ha med grusmaskinen bakpå tursykkelen :D
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Post Reply