Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JRO sin blogg

Post by ojda »

Et siste knips fra Gaustad-turen forrige helg :thumleft






Image

Sent from my iPad using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg

Post by JRO »

Tenkte jeg ville dele noen bilder med dere. AT møtte opp hos Løvaas når jeg hadde sykkelen på service, og han tok noen mil sammen med meg på vei hjem etter service og dekkbytte. Her en liten stopp i Hvittingfoss.

Image

I dag har jeg hatt en kveldsrunde sammen med MC kolleger fra gamle jobben. Ble 300 km runde hvor vi også besøkte det kjente Granavolden hvor dagens regjering har laget si samarbeids avtale.

Ellers mye veiarbeide om dagen, mye omkjøring og køkjøring.

Image

Image


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Kant1 »

Hva syns du om Tractionator GPS dekka, nå som du har fått noen kilometer på dem?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JRO sin blogg

Post by knutk »

JRO wrote:Tenkte jeg ville dele noen bilder med dere. AT møtte opp hos Løvaas når jeg hadde sykkelen på service, og han tok noen mil sammen med meg på vei hjem etter service og dekkbytte. Her en liten stopp i Hvittingfoss.

Image
Flotte sykler gutter, men det ser litt tamt ut uten toppboks :mrgreen:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Kant1 wrote:Hva syns du om Tractionator GPS dekka, nå som du har fått noen kilometer på dem?
Får vel forsøke meg på en liten erfaringsutveksling, har blitt ca. 600 km på Motoz dekka. De støyer litt mer enn Pirelli dekkene selvfølgelig i og med at det er et 50/50 dekk, men jeg oppfatter det ikke som noe plagsomt. Det virker som det er godt feste på asfalt, men hadde en liten sak i går i et veikryss hvor jeg hadde vikeplikt inn på en 80 km vei, fikk jeg en god åpning og la inn godt pådrag på første gear og ved gearing opp til andre i utgangen av svingen inn på veien, med godt pådrag og godt nedlegg fikk jeg en liten sladd. Dette var nok helt på kanten av dekket, ikke dramatisk fikk rettet opp kjapt. :-k

Det har blitt noen få km på grus også, merker at de er mer retningsstabile enn Pirreliene som kunne vandre godt på grusen. :thumleft

Så godt fornøyd så langt. :D =D>
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg

Post by JRO »

knutk wrote:
JRO wrote:Tenkte jeg ville dele noen bilder med dere. AT møtte opp hos Løvaas når jeg hadde sykkelen på service, og han tok noen mil sammen med meg på vei hjem etter service og dekkbytte. Her en liten stopp i Hvittingfoss.
Flotte sykler gutter, men det ser litt tamt ut uten toppboks :mrgreen:
Ja, visste jeg skulle møte AT, så jeg lot toppboksen være hjemme slik at AT ikke skulle få vondt i sjela. :o :shock:
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JRO sin blogg

Post by knutk »

JRO wrote:
knutk wrote:
JRO wrote:Tenkte jeg ville dele noen bilder med dere. AT møtte opp hos Løvaas når jeg hadde sykkelen på service, og han tok noen mil sammen med meg på vei hjem etter service og dekkbytte. Her en liten stopp i Hvittingfoss.
Flotte sykler gutter, men det ser litt tamt ut uten toppboks :mrgreen:
Ja, visste jeg skulle møte AT, så jeg lot toppboksen være hjemme slik at AT ikke skulle få vondt i sjela. :o :shock:
Du tenker no på alt :-D :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ArcticTiger »

@JRO: Godt du tar hensyn til oss Sarte Sjeler :shock: :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Tommas »

Ah, sommerens vakreste eventyr:

"Toppbokskameratene" - garantert fri for lauk!

Image
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Borg »

Tommas wrote:Ah, sommerens vakreste eventyr:

"Toppbokskameratene" - garantert fri for lauk!

Image
Var det jeg visste at AT hadde en sånn [-X
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ArcticTiger »

Åhhh-fyy-faaan Tommas, tenk å besuddle de sykkla på den Værst tenkelige måte :shock: :shock: [-X [-X
Jeg vet du har ikke sykkel nå, og det er jo ikke så rart, sånn som du håller på [-X
Dette kommer jeg ALDRI til å glemme, og har du EVENTUELLT tenkt deg på Pølse-treff noen gang, så er det vel like greit at du har med deg niste-pakke. I Tåpp-Båkkksen :roll:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Her støtter jeg uten tvil AT, Tommas sine Photoshop kunstner tar ingen ende. Og værst AT er det hvis dette bildet henger med oss i framtida, her tror jeg vi trenger rå muskelkraft for å knuse så mange PC'er som mulig for å få slettet alle bilder og kopier av bildet, tror nesten vi må legge ned Internett. :D :? :lol: :evil: :roll: =D> [-X
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by knutk »

JRO wrote:Her støtter jeg uten tvil AT, Tommas sine Photoshop kunstner tar ingen ende. Og værst AT er det hvis dette bildet henger med oss i framtida, her tror jeg vi trenger rå muskelkraft for å knuse så mange PC'er som mulig for å få slettet alle bilder og kopier av bildet, tror nesten vi må legge ned Internett. :D :? :lol: :evil: :roll: =D> [-X
:smt005 :smt005

Man er vel strengt tatt ikke sikker før hele landet er gjort permanent strøm-fritt \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by intruder »

Om vi gutta som har passert middagshøyden har MC ditt eller datt...litt underlige kan vi virke....i andres øyne :shock:
Forleden parkerte jeg ved siden av en senior iført en vakker svart Ducati..Vi pratet litt , han pekte på en stor pappeske...
Jeg kjøpt ny skinnjakke på nett...." denna esken får jeg ikke plass til på sykker`n ,så datra mi kommer og henter `n..."
Ei vakker ung dame kom i bil , kikka rart på oss og sa : dere gammelkara på MC altså...kunne du ikke bare pakket ut skinnjakka og hatt den på deg........ :smt032

......men jeg er nå glad i dere oldisene lell........

så veit vi det...go`hælj karer....
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Gielas »

ArcticTiger wrote:Åhhh-fyy-faaan Tommas, tenk å besuddle de sykkla på den Værst tenkelige måte :shock: :shock: [-X [-X
Jeg vet du har ikke sykkel nå, og det er jo ikke så rart, sånn som du håller på [-X
Dette kommer jeg ALDRI til å glemme, og har du EVENTUELLT tenkt deg på Pølse-treff noen gang, så er det vel like greit at du har med deg niste-pakke. I Tåpp-Båkkksen :roll:
Og hvor skal han ha termos med kaffe? :roll:
Du er i glasshuset så det holder her, Gaute :D
Gielas
Post Reply