Det er en god start mot en mulig GS en gang ja
JLafton's Blogg. Våken fra vinterdvale
Re: JLafton's Blogg. snart hente ny MC
Takker
Det blir sent å starte så seint på året. Men håper på noen fine dager allikevel.
Planlegger en 'liten' tur ned til Amalfi Coast I Italia i uke 39. Da er nok mye av fjelpassene i alpene stengt for sesongen, men kan være heldig også.
Planlegger en 'liten' tur ned til Amalfi Coast I Italia i uke 39. Da er nok mye av fjelpassene i alpene stengt for sesongen, men kan være heldig også.
Tenker du å kjøre helt ned til Amalfi, og hjem igjen på en uke? Det høres i utgangspunktet ut som et meget stramt programJLafton wrote: 06 Sep 2025 19:42 Det blir sent å starte så seint på året. Men håper på noen fine dager allikevel.![]()
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Har to uker til disposisjon 
Da er den hentet 
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
ArcticTiger
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Grrattleere med den flotte Ny-Sykkærn!
Takker
Ble noen mil på den i dag. Selvfølelse ikke så heldig med været
Ble noen mil på den i dag. Selvfølelse ikke så heldig med været
Re: JLafton's Blogg. Teknisk feil med Tigern
Dessverre kan jeg ikke si jeg har hatt en heldig start
Søndag var det fellestur med AGM, første stopp på Ørje så ville den ikke starte. Ble en del feilsøking, å tok minuspolen på batteri i 5 minutter, da startet den.
Ble så en fin tur rundt i Sverige. Men etter en stopp i Tøckfors på vei hjem ble det heller ikke start. Her ble det ble forsøkt å ta minuspolen igjen uten hell, så veihjelp ble ringt. Førsøkte noen flere ganger med å ta minuspolen mens jeg ventet på veihjelp, å plutselig startet den. Veihjelp ble avbestilt å jeg kjørte hjem.
Mandag ble det en tur innom verkstedet å sjekke å nullstille feilkilder. Mulig årsak kunne være at jeg hadde begge nøklene med meg.
I dag ble det en tur til Sverige å handle litt, ingen startproblemer hjemme. Men etter handling å jeg skulle kjøre videre var det null liv igjen
Å nå har jeg bare med en nøkkel. Ringte verkstedet, å dem er nå på vei for å hente meg og sykkelen. Skal ta den inn til en grundig sjekk og lånesykkel skulle stå klart.
Søndag var det fellestur med AGM, første stopp på Ørje så ville den ikke starte. Ble en del feilsøking, å tok minuspolen på batteri i 5 minutter, da startet den.
Ble så en fin tur rundt i Sverige. Men etter en stopp i Tøckfors på vei hjem ble det heller ikke start. Her ble det ble forsøkt å ta minuspolen igjen uten hell, så veihjelp ble ringt. Førsøkte noen flere ganger med å ta minuspolen mens jeg ventet på veihjelp, å plutselig startet den. Veihjelp ble avbestilt å jeg kjørte hjem.
Mandag ble det en tur innom verkstedet å sjekke å nullstille feilkilder. Mulig årsak kunne være at jeg hadde begge nøklene med meg.
I dag ble det en tur til Sverige å handle litt, ingen startproblemer hjemme. Men etter handling å jeg skulle kjøre videre var det null liv igjen
Å nå har jeg bare med en nøkkel. Ringte verkstedet, å dem er nå på vei for å hente meg og sykkelen. Skal ta den inn til en grundig sjekk og lånesykkel skulle stå klart.
Re: JLafton's Blogg. Tigern har problemer
Da ble Tigern satt igjen hos AGM for feilsøking. Så fikk låne en Yamaha Tracer 7GT så lenge 
- ole m.
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Men den er jo i alle fall pen da, den Triumph-en.
Bra du får låne en pålitelig Yamaha...
Kjedelig når det ikke fungerer, og man ikke kan stole på sykkelen. Håper de finner ut hva det er, og får ordnet dette raskt.
Kjedelig når det ikke fungerer, og man ikke kan stole på sykkelen. Håper de finner ut hva det er, og får ordnet dette raskt.
Var en tur innom verkstedet i dag. Der var Tigern spredd utover i deler
Dem hadde funnet noen dårlige kontakt punkter på startsperre greiene. Så sykkelen var klar nå på slutten av dagen.
Ettersom jeg ikke kunne hente den, og heller ikke i morgen får den stå til mandag før jeg henter den.
Ble en runde rundt Idefjorden med Yamaha'en i dag, å kan skrive under på at det er ingen sykkel som passer mine 197cm
I tillegg er ikke setet noe behagelig for min bak.
Dem hadde funnet noen dårlige kontakt punkter på startsperre greiene. Så sykkelen var klar nå på slutten av dagen.
Ettersom jeg ikke kunne hente den, og heller ikke i morgen får den stå til mandag før jeg henter den.
Ble en runde rundt Idefjorden med Yamaha'en i dag, å kan skrive under på at det er ingen sykkel som passer mine 197cm
I tillegg er ikke setet noe behagelig for min bak.
Re: JLafton's Blogg. Førstegangs service
Da har det ikke vert noe tull etter dem fant feilen med en kobling i startsperren. Å jeg har fått brukt de fine høstdagen til litt kjøring
Så nå er det tid for førstegangs service
Så nå er det tid for førstegangs service
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Hyggelig å lese at det har årna seg...ser en del fine Triumpher om dagen langs vegene 
Ja. Godt det var en feil dem fant fort.