JLafton's Blogg. Åpning av Suleskarsveien

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Borg
Posts: 1938
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: JLafton's Blogg. Våken fra vinterdvale

Post by Borg »

Spiritofwinter wrote: 06 Mar 2026 10:34 Kjøpte Airoh hjelmen på slutten av sesongen i fjor, så har ikke fått brukt den så mye, men kjennes god ut så langt.
Men @Borg har jo samme hjelmen, bare med BMW logo, han har litt mer erfaring og er veldig fornøyd med den.

Kjapt søk nå viser at Airoh bruker sitt eget AWC intercom system i hjelmen, dette ser ut til å være produsert av Interphone.
Slet litt med hjelmen i begynnelsen da den var litt trang på det ene øret :shock: Ja, har konkludert selv med at jeg ikke er helt symmetrisk. Men nå etter 3-5k km så har jeg blitt mer å mer glad i den. Har fått «gått den inn» og er en svoren tilhenger av å ha en hjelm med innervisir. Men som Spirit sier, hjelm er avhengig av det hode du har. Veldig individuelt.

Misunnelig på at du er igang med sesongen, men. Ny sykkel og så ut nå :shock:
Selv venter jeg til de har sluttet å salte og det har kommet et par regnskyller. Sykkelen er ikke tektylert, slik som bilen, og salt kommer inn over alt, selv der du ikke kommer til med vasking.
JLafton
Posts: 619
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by JLafton »

Får teste ut de forskjellige hjelmene å se hva sove passer mitt hode.

Her har det vert noen regnskyll og tørre veier nå, å i tillegg spyle av den etter turen så føler jeg det er ganske safe.
JLafton
Posts: 619
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by JLafton »

Etter å ha fått kjørt noen mil med nye dekka må jeg si meg meget fornøyd me Trailmax Raid så langt. Ikke fått testet noe særlig på grus ennå, men på asfalten er dem mye mer stille og behagelig å kjøre med enn jeg hadde sett for meg. Så ser fremover til å få rullet mer med dem, å teste dem.
User avatar
kvase
Posts: 4512
Joined: 04 Oct 2016 10:43

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by kvase »

Ble en rask tur til Lillesand i går aj aj deilig men kjølig ca 10 mil ble det
Jomfruturen 09.03.2026.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
JLafton
Posts: 619
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by JLafton »

Årets første ferjetur med MC. Turen går over fjorden å til Speed I Sandefjord for å prøve ny hjelm.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
JLafton
Posts: 619
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by JLafton »

Da har jeg vert innom Speed å fått testet litt størrelser å funnet en størrelse å hjelm som passer meg godt. Så da ble det bestilt en Nexx X.weed 3 i Carbon.
På veien hjemover ble det noen fine svinget veier innover mot Andebu før jeg nå sitter på ferga igjen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1902
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by Spiritofwinter »

Kjenner jeg er litt misunnelig på at du har sol og tørre veier mens jeg hadde nysnø utenfor huset i dag tidlig :)
JLafton
Posts: 619
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by JLafton »

Det skjønner jeg veldig godt. :lol:
User avatar
intruder
Posts: 5104
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by intruder »

Kom ti cm snø her i kveld... :-k
JLafton
Posts: 619
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Post by JLafton »

Da er det planlegging av en liten tur til sesongåpning av suleskarsveien som er den 21.mai Klokken 12.
Om det er noe som vil slenge seg med så si ifra.
Jeg drar fra Fredrikstad onsdag morgen, å planlegger en god del kjøring rundt i Telemark før jeg tar natta et sted i nærheten av Valle. På torsdag går turen over suleskarsveien og ned til Lysebotn.
User avatar
mekkern
Posts: 5516
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JLafton's Blogg. Åpning av Suleskarsveien

Post by mekkern »

Skikkelig artig å være i første pulje fra Valle og se hvor en møter de fra andre siden.
Selv om man føler seg ferdig med snøen så er det litt artig med brøytekantene. :lol:
IMG_0155.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
JLafton
Posts: 619
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg. Åpning av Suleskarsveien

Post by JLafton »

Ja. Det blir spennende å se. :thumleft
JLafton
Posts: 619
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg. Åpning av Suleskarsveien

Post by JLafton »

Her er den planlagte ruta på onsdag når jeg entrer Vestfold med Bastøferga. Endret til overnatting til i nærheten av Haukeligrend iogmed at Suleskarsveien ikke åpner før klokken 12.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5516
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JLafton's Blogg. Åpning av Suleskarsveien

Post by mekkern »

ellers er dette en fin rute.camping/hytter rett ved stopppunkt.https://maps.app.goo.gl/p4Q7P72CGoYtmJJj6
User avatar
kvase
Posts: 4512
Joined: 04 Oct 2016 10:43

Re: JLafton's Blogg. Åpning av Suleskarsveien

Post by kvase »

Bensin stasjonen ved Rysstad er blitt fjerna mente jeg at jeg leste her i Agderposten
https://www.agderposten.no/nyheter/n/zO ... a-elbilene
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Post Reply