Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by BMWilly »

biker7 wrote:
BMWilly wrote:Kjørte du i Kirkenær sentrum i halv fem tida?
Tja, kan muligens stemme det.. Var vel ikke deg/dere som satt på bakeriet eller..? Sto et par mc da jeg kjørte forbi der serru :D
Stemmer det. Tenkte jo vi skulle finne Palma der med et fyrstekakestykke :)
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Akkurat ja :lol: Fant dere ikke Palma der altså ?? :-#
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by BMWilly »

biker7 wrote:Akkurat ja :lol: Fant dere ikke Palma der altså ?? :-#
Nei, merkelig nok :shock: . Nei, rett skal væra rett, hadde ikke anledning til å møte oss, men jeg har jo vært helt OT her. Gratulerer med flott sykkel \:D/
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Takker, BMWilly :D Har trua på at Tracern blir en leken, habil "mini-adventurer" :thumleft
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by moonlit »

Hei! Kjørte en Tracer på lørdag, faktisk :D Prøvekjøring før jeg bestilte MT-09 Sport Tracker som tar over for Z750-en som døde ifjor. En sylinder mindre... :(

Bestilte samme effektanlegg som sitter på din, men jeg hadde ingen planer om å fjerne munnstykket, det må da naboene dine hate deg for..?
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

moonlit wrote:Bestilte samme effektanlegg som sitter på din, men jeg hadde ingen planer om å fjerne munnstykket, det må da naboene dine hate deg for..?
Har jo bare hatt to turer/returer med sykkelen fra garasjen enda, så om de hater meg enda veit jeg ikke :lol: Men nå har jeg jo stort sett hatt litt bråkete sykler oppigjennom årene, sist en ZX12R med et forholdsvis høylytt Muzzy-anlegg, så tror kanskje dem har blitt litt herdet ;-) Og for ikke å glemme en Triumph 955i for noen år siden, som også hadde 3sylidre og MEGET grom lyd fra et Triumph-effektanlegg. :twisted: Så håper på velsignelse denne gangen også. Men kommer nok til å bruke db-killer innimelom, ihvertfall på lengre turer i innland og utland. I tillegg har jeg kjøpt en kina universal-killer, som jeg ikke har testet enda, men tror denne vil bli en mellomting ang. lyd. :D

Har kappet av de 4 bakerste hullene, så den ikke blir for lang. Er egentlig et par mm for liten i diameter, men tror den vill dempe lyden en del for det. Får teste etterhvert. 100spenn inkl.frakt. :D
Image
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Og GRATTIS med å ha bestilt TØFF sykkel,moonlit ! :thumleft :D
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by moonlit »

Danke skjønnen! Det stod lenge mellom en ny Kawa Z800 og MT-09, men alt ved MT-09 virka bedre og Sport Tracker-utgaven syns jeg så fetest ut.

Hadde aldri noe annet enn standardanlegg på Z750 og angra mer og mer på det ettersom den ble eldre. Det endte meg at jeg prøvde å ligge på 3700-3900rpm for å få bittelitt fet bass når jeg trilla rundt sakte. Stakkarslig!

Jeg får vel finne fram hammer eller hva jeg nå trenger for å banke ut dbkilleren når den er noenlunde innkjørt, for det må testes! Får vel litt spektakulære lyseffekter av ettertenning og, vel? :)
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Kjøpte min med anlegget montert og db-killer ute. Men er ikke laget for å ta ut killeren enkelt, for å si det sånn.. :roll: Observerte dette på den medfølgende killeren min, som hadde noen merker etter tang eller lignende tipper jeg.. Det første du må gjøre er å ta vekk skruen som sitter bakerst oppå potta. Denne sitter visstnok med et lite sveisepunkt, så bør sikkert ha en bra umbrako-nøkkel, og deretter "nøkke" til. Det som da ofte skjer, er at skruen ryker, og blir sittende igjen i gjengene. Min killer kom med en halv skrue uten hode i gjengene, for å si det slik.. Hvis dette skjer, så må skruen borres forsiktig ut, og evt. gjengene friskes opp igjen (dette måtte jeg gjøre) Derfor trengs også en ny skrue for senere innmontering. MEN det er ikke dermed sagt at det nå bare er å plukke ut killeren.. Denne sitter godt ! :evil: Med makt og tang, får man tydligvis ut den, men er visst en annen måte å gjøre det på har jeg lest. Man kan demontere lydemperen, for deretter å bruke en bit av et kosteskaft, en lang forlenger eller lignende å banke den ut fra baksiden. På denne måten slipper man skader som synes utvendig. Og dette kunne jo derfor gjøres feks. før montering av anlegget.. Min killer kom som sagt demontert, og jeg har nå modernisert den slik at at den går an å ta inn/ut ganske lett. Innerst på killeren er det 3 rør som går utenpå 3 rør inne i potta. Det er disse rørene på killeren som er så forbaskade trange !! :shock: Kuttet med baufil spor tvers over hvert rør, så langt inn som rørene på potta går. Tok deretter et avrundet kosteskaft og banket inn til rørene utvidet seg noe. Etter en del prøving og feiling, lyktes jeg endelig ! Så her har du den "enkle" oppskrifta for skikkelig godlyd \:D/ ( P.s. Grunnen til at dem har gjort det så forbaskade vanskelig, er vel sikkert for at potta er e-merket i standardutførelse)
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by moonlit »

Haha, "enkel" oppskrift du! Måtte le da du kom til KOSTESKAFT ;) Får se hva jeg syns om lyden. Kanskje jeg klarer å brekke den sveisen så jeg får ut skruen også.

Fant forøvrig ut idag at 2016-modellen jeg har bestilt kommer med tretrinns traction control! Hadde aldri noe behov for det på Z750-en med ca like sterk motor, men om jeg skal på en trackday med den etterhvert skader det ihvertfall ikke.

Ser at du har standard skiltholder bak, har du planer om å bytte den ut så skiltet kommer tettere oppunder hekken? Si fra om du finner en som er bra!
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Nja, bestilte nesten liten skiltholder ferdig montert nå sykkelen, men ombestemte meg da jeg syns over 2000 spenn ble litt dyrt.. Mulig jeg kommer til å bestille en etterhvert. Førøvrig tror jeg ikke den er den samme på MT09 Tracer og MT09..
Men forøvrig så venter jeg på ei Touratech-veske som er spesial-laget til skiltholderen på Tracer. Har bare sett den på bilder, men har et lite håp om at det nesten blir penere med veska påmontert enn uten. I tillegg litt praktisk muligens. Me får sjå (se link) Bestilte denne fra mc-forhandleren sammen med sykkelen (ca 1.mars), og skjønner ikke helt hvorfor den ikke har kommet enda, da det på Touratech-siden står 10-14 dagers leveringstid..
Link: http://shop.touratech.no/bag-for-number ... racer.html :D
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Ellers så kan jeg jo nevne at jeg etter sykkelkjøpet har mekket meg en brakett slik at jeg kan bruke en sw-motech tankbag som tail-bag. Denne veska har jeg hatt liggende fra en tidligere sykkel, og platebiten fikk jeg gratis på jobben, så kostet meg ikke fem øre. Har også bestilt meg en svart sw-motech "hestesko" som skal dukke opp i posten i nærmeste framtid.
I tillegg har jeg laget meg en brakett til å feste toppboks på. Toppboksen med plate hadde jeg fra forrige sykkel, og platebiten kostet meg 100 spenn ferdig bøyd. Og tror dermed at jeg kanskje er i mål med bagasjeplass på Tracern. Har nå Bagster-trekk med veske (også fra forrige sykkel :) ) forann, og kan i tillegg veksle mellom sw-motech "tail-bag" og toppboks-løsningen.
Har også montert hurtigkobling med diodevisning av batteri-tilstand for c-tek-lader. Fant en ganske anonym plass på venstre side til denne. :D

Image

Image

Image

Image
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by Palma »

Dæven steike Biker, du er straks kvallifisert til pølse/tåppbåks-treff i Andebu du. Kansje det bir to Gruesokninger der :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Tja, hart da hørt noe om dette berømte Andebu-treffet, men hva skjer der egentlig ? Og når er det, og hvor langt er det dit egentlig ? :? :D
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Trodde egentlig at da man kjøpte ny sykkel så skulle man slippe å skru å fikse ting, men der tok jeg feil gitt :lol: Stadig noen nye ting og tang på Tracern. :) I går dukket det opp en radiatorbeskyttelse i posten, "type Kina". Fant vel ut med det samme jeg mottok sykkelen at radiatoren så litt "skjør" ut. Og dette stemmer nok bra også, da det etter 23mil faktisk har blitt flere små skavanker alt.. Så håssen denne uten noen beskyttelse vil se ut etter feks. 50000km, veit ikke jeg :? La oss summere det slik: førsteinntrykket av "Kina-saken" var: "ser meget bra ut". Inntrykket under montering: "faen, i svarte helv..e, færbaskade drit, etc ,etc, !!!!" :evil: . Inntrykket til slutt: "hmm, ble jo helt OK". :lol:
Den så altså veldig bra ut da jeg pakket den ut, enn om noe tynn plåt. MT09-logo og greier ! Men når jeg skulle se håssen den passet, ble tonen litt annen..Og disse kina-produktene har jo også den egenskapen at ingen bruksanvisning medfølger.. Feste-ørene på toppen passet ikke i det hele tatt, og hele beskyttelsen virket litt for smal. Mistenkte at den kanskje var til Vanlig MT09, og ikke passet på Tracern.. (noe som fortsatt kan være mulig..) Ellers kan jo grunnen være billig "Kina-kopi" selvfølgelig. Men etter en del frustrasjon fikk jeg summet meg litt. Bynte å bøye litt på disse festeørene, og pga. av tynn "kina-plåt" lot de seg forme slik at de passet brukbart. Etter 2 timer og mange stygge ord :evil: , hadde jeg fått den på plass med ok resultat. Eneste er at jeg syns den skulle vært 5mm bredere på hver side, da det pga. dette ble en liten åpning mot radiator-finnene. Dette har jeg nå tatt en hurtig-fiks på, med svart el-tape, men veit ikke om dette blir permanent. Bildene er uten tape. Men trur det ble brukbart til slutt, og for 340,- inkl frakt så kan man ikke forvente så mye kanskje. Men hvis denne skulle bli stygg etterhvert slik at en ny må anskaffes, kan det nok hende at jeg legger noen flere kroner i den nye. 8) :D

Image

Image
Post Reply