Jalmar *titter innom*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Det med kjølig nøkternhet tror jeg på, helt til du har vært nede på BMW :wink:
Men, min skal være rød, definitivt rød, så kan du ha den der Black Bomber-looken så mye du bare vil. Lurer på om hvis jeg tar med en flaske Bråstad om de da lakker den purpur? Det hadde vært no det :roll: Og det argumentet med to bomber på et fly #-o
Tror vi holder oss til Z650 ei stund til. En annen sak er at jeg lurer på om jeg får plass til føttene, om jeg må foreta en mindre omfattende amputasjon midt på begge leggene? Men det går kanskje å legge føttene fram over de to utvekstene som sånne flat-twiner har på hver side [-o< :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

De utvekstene er faktisk sylindrene da. Og jeg tror du ville blitt ganske varm på beina hvis du plasserte dem der. :lol:

Men det er kanskje mest fornuftig å kjøre litt mer Z650 før en raser avgårde og handler ny sykkel. O:)

Da jeg starta opp Gamle Blå i dag, fyran på første slaget. Og så fint som han gikk. Trodde ikke det gikk an jeg. :oops: Det eneste som er litt utdatert nå er pluggledningene. Jeg må skaffe nye. Kan være at det er litt overslag i de gamle som faktisk er 25 år gamle.

Kanskje jeg skal ta med GB på jobben i morra, og så reise opp til dele-sjappa etter jobben? Det hadde vært litt tøfft med nye pluggledninger. :smt023 MEN så er det den lille detaljen med å rote seg inn i en mc-sjappe når man er angrepet av kjøpslyst-viruset. Det er jo reine minefeltet inni sånne butikker. Den ene sykkelen finere enn den andre. Sukk, aldri skal en svak sjel få hvile. :smt087
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Kan ikke du samtidig sjekke om det finnes pluggledninger m/neonlys, helst rødt? Please :oops:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg var ikke på besøk i mc-sjappa i dag. Men jeg skal dit i morra. Jeg skal selvfølgelig spørre om det finnes pluggledninger med neonlys i rødt. Skal jeg spørre etter rosa halstørkle og mc-støvler med stiletthæl samtidig, Ragnhild??? :wink:

Ellers kan jeg nevne at det nå selges synkroniseringsverktøy til forgasserne (vakummålere) hos MC Oslo for den nette sum av 990,- . Er litt frista til å anskaffe meg det. Og så så jeg en sånn annen jåledings som var fin. Det var en sak som sendte ut et laserlys, og den skulle brukes til å få bakhjulet rett ved kjedestramming. Den boksen skulle legges inntil bakdrevet nederst over kjedet, og så kunne du følge lyset langs kjedet fram til framdrevet. Da ville du se med det samme om kjedet gikk skeivt. Så litt tøfft ut. Pris: 685,- :roll: Fortsetter jeg å lete etter sånne "kjekt å ha"-dingser blir det snart ikke penger igjen til Bimmer. :cry:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Du får leie deg ut (altså som verktøy mann ;)), så tjener du de nok inn igjen :D
(tjener jo bra om du leier deg ut på en annen måte også, men er litt annerledes jobbtider da)
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

har hørt at en strøk her i byen (du vet sikkert hva jeg snakker om Cartman, ved havnen :oops: ) har ledige stillinger :)
Image
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Egentlig tror jeg at de som klarer å leie seg bort på det markedet dere snakker om er noe yngre enn meg. Det måtte i såfall bli noe tilsvarende Rent a wreck. :lol:

Nei, får vel satse på ærlig arbeid og nøktern livsførsel.

Vet dere forresten hva det koster å bli medlem i de lesbiskes forening?

Svar: En slikk og ingenting. :wink:

Nei, nå skal jeg hente min kamerat Braastad, og sette igang litt seriøs skriving her. :smt030
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

hehe, sjelden jeg faktisk TAR vitsene til folk, men den tok jeg :wink:

neida, finnes marked for menn i alle aldre til denne "bedriften" :)
Image
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det høres nesten ut som om du kjenner dette markedet godt, Winalot??? :lol: Litt avslørende det der.... :shock:


Siden Ragnhild ikke er her i kveld, tar jeg sjansen på litt mannsjåvinistisk prat. Sånn mellom oss, lissom. :wink: Siden jeg ikke er gift eller straffet på annen måte, er økonomien svært bra. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Nei, nå er det vel natta. I morra skal jeg altså opp til min dele-leverandør og handle litt småtteri. Det er (rent bortsett fra at det koster penger) moro å handle deler. Særlig på huggere. Rusle rundt blant sykkelvrak og kanskje finne en skatt eller to. :D

Men i morra skal jeg til en vanlig mc--forretning. Jeg skal altså kjøpe pluggledninger. Og kanskje en vindskjerm til å montere i styret. Det blåser ganske friskt når man er ute å kjører, og det kunne vært greit med en anordning som ledet vekk den værste trekken. Men det skal jo se litt ålreit ut også, så jeg får vurdere tilbudet.

Kamerat Braastad har som vanlig gjort min tanke klar, og jeg har bestemt at jeg skal reise ned til BMW-forhandleren etter pinse og prøve en R850R. Videre skal jeg prøve en R1200GS. Hvis jeg finner ut at jeg har mest lyst på R1200GS, har jeg tenkt å legge hele kjøpet på is et år eller to. Men i morra skal jeg til en Kawaforhandler, og der står det en Kawa KLV1000. Og det er jo også snadder, selvom den ikke er noen BMW.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jalmar wrote:Det høres nesten ut som om du kjenner dette markedet godt, Winalot??? :lol: Litt avslørende det der.... :shock:
Image
Image
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Jalmar wrote:Jeg var ikke på besøk i mc-sjappa i dag. Men jeg skal dit i morra. Jeg skal selvfølgelig spørre om det finnes pluggledninger med neonlys i rødt. Skal jeg spørre etter rosa halstørkle og mc-støvler med stiletthæl samtidig, Ragnhild??? :wink:
Så dèt tror du :?: at jeg ikke har matchende halstørkle :?: Og du kan gjerne skaffe deg MC-støvler m/stilletthæl for min del, for da kan jeg låne dem når jeg sitter på med deg på Gamle Blå. Går ut fra at du da stiller med hele Bike-Babe outfiten :?: 8)

Når det gjelder R850R kontra R1200GS tror jeg at utfallet blir at du utsetter kjøpet et år eller to. Er tross alt bare 50.000 +/- som skiller og ca 20 kg :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg var altså i mc-sjappa i dag for å kjøpe pluggledninger til Gamle Blå. Men kom hjem igjen uten pluggledninger. For jeg ble distrahert i butikken. Der sto det nemlig en BMW til salgs. 1999-modell BMW K1200LT. Turbuss med alt utstyr. Bøttesete foran, lenestol bak, kofferter både på sidene og oppe, varmeholker, etc,etc,etc..... Alt tenkelig utstyr som disse kunne leveres med i 1999. Kun gått i underkant av 32000 km. =P~

Dette er selvfølgelig veldig fjernt fra den nakne sykkeltypen jeg egentlig liker så godt, men du verden for en sykkel. :smt007 Egentlig tror jeg den ville passe veldig godt i garasjen min ved siden av en oppgradert og rampete Z650SR. :smt040

Jeg ser allerede for meg bruksområdene. Bare en rask kveldstur for å få litt fart på adrenalinet og nyte gammel klassisk japse på sitt beste, da brukes Gamle Blå. Men føler jeg for en svipptur Mjøsa rundt, da brukes Bimmern. :smt080

Jo, absolutt en forførende tankerekke. Og det ville faktisk bli omtrent samme pris som en ny R850R. Hmmmmm. Dette var noe å tenke på. :roll:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
pelsen
Posts: 1115
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Mer enn en sykkel med skilt er helt unødvendig. De har jo samme bruksområde uansett. Jeg har hatt to registrerte sykler i årevis, men i forfjor leverte jeg inn skiltet på Ducati'n, etter å ha kjørt 44 km med den det året. Det ble litt for få km til å forsvare årsavgift og forsikring.

Kjøp deg heller noen pluggkabler, gule Accel blir sikker fint. Hvis du ikke har coiler som pluggkablene sitter fast i da.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Du har selvfølgelig helt rett, Pelsen. Men drømmer er gratis så lenge de er drømmer. :roll:

Planen HVIS jeg går å kjøper ny sykkel, eller eventuelt den brukte BMW'en, er å levere inn skiltet på Gamle Blå. Da skal den få en komplett restaurering over flere år. Starte med total nedplukking, sandblåsing og pulverlakkering av ramma og baksvingen, og så oppbygging med mest mulig originaldeler. Så lakkering av de delene som har farge. Videre gjennomgang og oppgradering av motor/drivverk.

Det kunne vært fint å ha Gamle Blå slik den var når den forlot fabrikken. Og denne jobben ville vel ta såpass lang tid å gjennomføre at den ville vært veteran når jeg var ferdig. Da ville det vært helt andre priser på forsikring, og så vidt jeg har forstått slipper man da årsavgift.( :?: )

Jeg kunne forsåvidt startet med denne jobben når som helst, men det hadde fort blitt litt stusselig å ikke ha muligheten til en tur i solskinnet når man følte for det.

Men jeg er i tenkeboksen om dagen. :D Ikke lett å være fornuftig når sola skinner. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply