Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Kan tro jeg har brukt timer å finne den gps jævel.. Håper det bare ikke var første tegn på senilitet, litt vel tidlig :-#

Da fortjener a en skikkelig tur :thumleft
Blir nok utpå i dag også, må nyte fridager og vårvær 8)
fun is not a straight line
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Ashland´s hjørne

Post by Trondgv »

Det er noe med det..Jeg har letet etter intercomen min i flere år uten hell. Her en dag skulle jeg teste noe gamle kjøresko, gjett hva som gjemte seg inni her? Joda, det var intercomen det :lol: :lol:
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Ashland´s hjørne

Post by Palma »

Nå skal jeg ikke si noe om glemsomhet... Men de bremsebånda dine. Synes å huske noe om bremsebånd på gamle biler. Rund de av litt i forkant(og bakkant) med ei fil. Det kan være at de har litt større diameter enn tromlen og at hjørnene henger seg på.. Bare et løst skudd i lufta kanskje.. :-k
Ellers godt å komme på hjul igjen ja. Blir nok en tur her i dag og. Ser ut til å være tørrere veier nedover i syden hos deg ja..
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Godt det ikke bare er meg @Trondgv som legger ting på "logiske" steder :plystre

De bremsebånda er noen år gamle, så ikke umulig det trikset kan fungere. Vel verdt ett forsøk :)
Kan ikke bare ta seg av de 2hjulede heller, da blir det sjalusi i garasjen
fun is not a straight line
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Ashland´s hjørne

Post by JRO »

På tur i dag, men med 4 hjuls buret.
3616EBB6-9153-4080-92AF-640CD640339F.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Det var en kjent avkjøring :thumleft
Ute på langtur med Corvetten?

Foreløpig havnet på Skjærhalden ute på Hvaler og årets første is i solveggen 8)
fun is not a straight line
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Ashland´s hjørne

Post by JRO »

ashland wrote: 02 Apr 2021 14:26 Det var en kjent avkjøring :thumleft
Ute på langtur med Corvetten?

Foreløpig havnet på Skjærhalden ute på Hvaler og årets første is i solveggen 8)
Nei, var nok Volvoen som ble valgt i dag. Besøkte familie i Bratnerveien. :D \:D/
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Har vært litt i tankeboksen ang KTM'en og bensintank. Østerrikeren med sine 13,5liter bensintank skal gå sånn 30-ish mil på tanken. Til vanlig ikke helt gæli, men jeg synes det er i underkant på lengre turer og dermed sett litt på alternativer :-k

Ser det finnes massevis av muligheter, både å montere ekstra tank på selve sykkelen av flere typer eller en reservekanne. Ender litt opp med Rotapax sitt system, https://rotopax.com/
Litt av grunnen er festesystemet de har til sykkel med braketten som er laget til bensinkannen :)
Den burde kunne monteres rett på bagasje bæreren bakpå, men da blir kannen liggende og ikke stående..

Har noen erfaringer med Rotapax og evt hvordan det er å montere disse liggende bakpå sykkelen? I praksis burde de være laget for det men vil det lekke? :-k
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ashland´s hjørne

Post by mekkern »

Har sykkelen din slik"dustefylling" nedsenket bak? i så fall anbefaler de fleste en løsning med en hevning slik at det ikke kommer skitt nedi tanken ved"skogsfyllinger" og ikke knekker nøkkelen..
ser det er mange typer.
https://longwayhome.pl/en/fuel-filler/
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Yes, kjenner du til de tanklokkene?

Det att selve tankfyllingen er nedsenket skal jeg nok leve med. Men får vondt inni meg over hvor tregt nøkkel går å vri rundt :? Det lokket bør byttes ut, er egentlig bare spm om tid før jeg står med en knekt nøkkel i hånda
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ashland´s hjørne

Post by mekkern »

Har flere bekjente som er "hardcore offroadere" og har "brukt opp" flere sykler..
og de har nevnt dette flere ganger-men de har også montert slik som:https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-19-tank/
og andre spesialløsninger-men detta er gjengen som kjører grus helt opp til russergrensa-og værre..
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Med den tanken nærmer du deg 50mil rekkevidde, bør komme deg til pølse kiosken da :lol:

Er mektig imponert over de som kjører verden rundt på avsidesliggende veier, da også uten
ett helt backup - team i ryggen med støttekjøretøy osv
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Viste seg det var hjulsylinderen som hadde sett sine bedre dager. Så da ble ny ervervet :)

Sånn All new and shiny 8)

DSC_7294.JPG

Værre var det med lokket til hovedbremse pumpen, der hadde bakeliten sett sine bedre dager. Lokket delte seg når jeg skulle ha det av

DSC_7297.JPG

En fordel med Volvo er deletilgang, selv om endel av nyproduktionen ikke alltid har like god passform :? Det gir litt utfordringer noen ganger. Får se til mandag om jeg får tak i ett nytt, det står iallafall i delelistene
Da får heller prøvekjøring vente ett par dager, å de på 2hjul kan heller lufte seg :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Ashland´s hjørne

Post by Tekumseh »

ashland wrote: 16 Apr 2021 16:03 Værre var det med lokket til hovedbremse pumpen, der hadde bakeliten sett sine bedre dager. Lokket delte seg når jeg skulle ha det av

En fordel med Volvo er deletilgang, selv om endel av nyproduktionen ikke alltid har like god passform :? Det gir litt utfordringer noen ganger. Får se til mandag om jeg får tak i ett nytt, det står iallafall i delelistene
Da får heller prøvekjøring vente ett par dager, å de på 2hjul kan heller lufte seg :)
Kan vel være noen entusiaster rundt om i det langstrakte land som har god deletilgang på privaten også på disse. Hvilken modell er det? Har alltid likt Amazon, men har aldri gått det skrittet å skaffet en selv.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Det er en 1962mod
FB_IMG_1618618502270.jpg

Det meste av deler finnes å oppdrive til disse, forsatt til en hyggelig pris. Ga meg litt i kast med en Ponton 190 for noen år siden, det måtte jeg gi opp til slutt. Mercedes kjører litt andre delepriser enn Söta Bror...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
Post Reply