Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ashland´s hjørne

Post by intruder »

Vurderte å etterlate fruen og junior aleine for seg selv.....ville fløtta inn i Hunndai i 30.....men etter tre søvnløse timer i baksetet ga jeg opp og returnerte....
trangt som f...
:roll: har hørt noen har laga unger i baksetet på Ammasooooon....må i tilfelle være ved kunstig befruktning da.........
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Ashland´s hjørne

Post by Tekumseh »

ashland wrote: 17 Apr 2021 02:19 Det er en 1962mod

FB_IMG_1618618502270.jpg

Det meste av deler finnes å oppdrive til disse, forsatt til en hyggelig pris. Ga meg litt i kast med en Ponton 190 for noen år siden, det måtte jeg gi opp til slutt. Mercedes kjører litt andre delepriser enn Söta Bror...
Ah, vakkert! Nydelig bil du har der :-)
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Med dagens knakende flotte sommerdag kan enn ikke bare hvile på Bjørnebo, som hytta ble døpt etter han som satt den opp på 50-tallet..
Aller først en telefon til dekkpusheren for bestilling av nok ett PilotRoad4. Har slitt ut noen av de, helt fantastisk å kjøre på :) etter 10.000km har det gamle fordekket sett sine bedre dager

Tanken for dagen var å sjekke ut att par grusveier opp igjennom gamle Østfold. Med ymist sideveier 8)
DSC_7326.JPG
Møtte på en litt sliten fyr som hadde sett sine bedre dager :roll:

DSC_7325.JPG


Forventningene om bommer slo til for fullt, men ble noen mil på tørre og fine grusveier alikevel.
Må nok enten over grensen til Söta Bror eller nord for Magnor skall enn finne lengre grusstrekker uten bommer :-k
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ashland´s hjørne

Post by intruder »

Dette med oss MC-kara og miljøaktivister er noe absurd og å gjøre fjøra til fem høns......
men klimaet er viktig..... :thumleft

Husker en episode fra Norske Skog eide Langmoen AS.

På et fellesmøte med oss i wallboardfabrikken med sjefen for NSI plater kom NN med følgende melding....
Jeg har to nyheter til dere .......
på vegne av oss alle ville jeg gjerne høre den gode først ::
Jo vi har fått ny utslippstillatelse for fire år ang. utslipp fra fabrikken....
i etterkant kom så en arrogant melding : Det er bestemt i styremøte at fabrikken skal legges ned.... :smt116

i ettertid har jeg brukt minibankkortet med en viss ubehagsfølelse...kællen er nå direktør i Sparebank 1 her...... :plystre

Ha en god sommer .... er du på grusen nordpå kan det kanskje bli en kaffi med någgå attåt !
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ashland´s hjørne

Post by intruder »

intruder wrote: 27 Apr 2021 11:54 Dette med oss MC-kara og miljøaktivister er noe absurd og å gjøre fjøra til fem høns......
men klimaet er viktig..... :thumleft

Husker en episode fra Norske Skog eide Langmoen AS.

På et fellesmøte med oss i wallboardfabrikken med sjefen for NSI plater kom NN med følgende melding....
Jeg har to nyheter til dere .......
på vegne av oss alle ville jeg gjerne høre den gode først ::
Jo vi har fått ny utslippstillatelse for fire år ang. utslipp fra fabrikken....

i etterkant kom så en arrogant melding : Det er bestemt i styremøte at fabrikken skal legges ned.... :smt116

i ettertid har jeg brukt minibankkortet med en viss ubehagsfølelse...kællen er nå direktør i Sparebank 1 her...... :plystre

Ha en god sommer .... er du på grusen nordpå kan det kanskje bli en kaffi med någgå attåt !
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Ashland´s hjørne

Post by knutk »

ashland wrote: 20 Apr 2021 21:18 .......
Aller først en telefon til dekkpusheren for bestilling av nok ett PilotRoad4. Har slitt ut noen av de, helt fantastisk å kjøre på :) etter 10.000km har det gamle fordekket sett sine bedre dager
.......................
Nå er jo dekket bestillt, og du vet hva du vil ha.

Men en liten fotnote i margen, for hva det var verdt:

Da jeg kjørte K1300 brukte jeg også PR3 og senere PR4.
Men en gang bomma jeg, og bestilte Pilot Power3 (Dette var mens det var PR3 som var i vinden).
Monterte dekket og kjørte med det. Det jeg oppdaga da var at dekket fremsto som litt mere stabilt, og jeg merka ingen forskjell på vått føre, så fra den tid kjørte jeg på PP3 fremme, og etter hvert PR4 bak. De Seipa dekkene syntes jeg blei litt merkelige i svinger når de blei halvslitte (litt kantete i overgangen mellom blandingene), noe jeg ikke merka på PP3.

Annen sykkel, og mere vekt, så kanskje ikke helt sammenlignbart. Ville bare nevne det :D
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Det er verdt å legge på minnet for fremtiden @knutk :thumleft

Har nok kjørt meg alt for godt fast i det PR4 dekket. På tørt føre vil nok de fleste dekk dekke mine behov og kjøreferdigheter. På vått føre føler jeg vil ha noe jeg stoler mer på og der kommer PR4 inn. Har aldri opplevd de slipper i regn, da også under mer inspirerende kjøring også :roll:
Merker de kan være litt mer tung svingete når de blir litt slitt, så har nok litt samme erfaringer der som deg

Etter det jeg har lest om PR5 blir det aldri den veien å gå, presterer godt på tørt og slitestyrke. Men på vått er det absolutt ikke noe tillitvekkende dekk

Må nok få utvidet horisonten litt snart, det er absolutt lov i bland 8)
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Det er mye diskusjon og meninger ang Posten /Bring vs PostNord og alle andre post og pakke bud/leverandører. Personlig bruker jeg Posten av flere grunner og på tirsdag fikk jeg enda en :)

Torsdag forrige uke la jeg inn en bestilling på ny bærbar pc hos Komplett, siden den stasjonære er 12år gamel og synger på siste verset :(
Torsdag eftermiddag ble pakken sendt fra Stokke, iløpet av natten var den gjennom terminal i Oslo og endte opp på terminalen i Rolvsøy fredag morgen. Der ble den værende :-k

Tirsdag efta gikk jeg innom Post-i-butikk som skulle motta hærligheten. De skjønte noe var gæli og så igjennom hyllene 2ganger, i tilfelle noe hadde skjedd med scanning inn til dem.
Det endte med de ringte Posten og etterlyste pakken. Fikk så beskjed de skulle si ifra så fort den dukket opp.

Dagen etter ringte Posten
Jeg hadde klart å velge levering til en pakkeboks i Halden. Der hadde pakken blitt lagt fredag. Men systemet til pakkeboksen hadde hengt seg opp og ingen av de 6pakkene som var lagt der ble sendt ut hentemelding til mottagere på.

Dermed hadde Posten sendt en bil, hentet ut de 6pakkene, ringte eierene og spurte hvordan de ville ha pakken levert. Fritt valg fra øverste hylle, siden det var Posten sin feil. Min kom til porten på jobben iløpet av 1time \:D/ =D>
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ashland´s hjørne

Post by mekkern »

Ja en kan mene mye om posten.stort sett funker det utmerket.. men Post-nord er den jævligste transportøren som finnes.
Tror egentlig ikke det er firmaene som kjører for de som er problemet men deres(postnord) Logestikk er utviklet i helvete og betjent av lucifer...
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Faktisk første gang Posten har 'feilet' Dog dertil kudos for engasjement for å rette opp i feilen =D>

Den ene gangen jeg brukte PostNord ble pakken bare lagt på trappa, uten å ringe på :-s skjønte hvorfor sjåføren gjorde det, så ut som pakken hadde gjennomgått en verdenskrig og hang sammen av gammel vilje..
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Ett par - tre timer igjen, så er det ferie del 1 fra dette anlegget \:D/
DSC_7404.JPG

Siden det ikke ble noen Corsica tur i september i fjor, ble fridagene flyttet til mai i år. Større sjangs for penvær og mc tur i mai enn september i Norge :)

Ferie blir ikke bare på 2hjul, må få klar ene veggen på hytta også, skulle bare bytte litt dårlig kledning. Men en god porsjon juks fra de som kledde om veggen sist, gjorde jobben litt mer omfattende enn først tenkt :?

DSC_7402.JPG

Av en eller annen grunn hadde de ikke lufting bak kledningen, ikke rart til hærligheten råtner da [-(
Nå mangler bare ett par maling strøk samt få på plass to vinduer.

Så er det duket for en luftetur med 690'n i fjellheimen, om været tillater det [-o<
Ingen vits å finne opp hjulet på nytt, så stelt noen ideer her og der, for en passende langhelg på grus 8)

Men aller først er det HPR, kjenner det skal bli veldig godt å komme ut på tur igjen \:D/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Stor takk til @Palma som kastet ut rute nordover til Halsjøen :thumleft
Opp hadde vi kommet, men ikke på like mye trivelige veier som i dag =D>

Årets første tur om Norges mest berømte gapahuk må selvfølgelig til når vi er på Finnskogen

DSC_7508.JPG

Fulgte deler av TET ruten med litt andre veier innimellom

Så får vi se hva morgenen bringer av veier
DSC_7504.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by ashland on 04 Jun 2021 22:16, edited 1 time in total.
fun is not a straight line
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Ashland´s hjørne

Post by Palma »

ashland wrote: 04 Jun 2021 22:12 Stor takk til @Palma som kastet ut rute nordover til Halsjøen :thumleft
Så bra at den fungerte. Fin tur det der.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Palma wrote: 04 Jun 2021 22:15
ashland wrote: 04 Jun 2021 22:12 Stor takk til @Palma som kastet ut rute nordover til Halsjøen :thumleft
Så bra at den fungerte. Fin tur det der.
Javist, ble en akkurat passe runde oppover, merker det er lenge siden det var løsere underlag under dekkene nå. Så må tyvtrene litt før GIØ :roll:
fun is not a straight line
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Ashland´s hjørne

Post by Palma »

ashland wrote: 04 Jun 2021 22:18
Palma wrote: 04 Jun 2021 22:15
ashland wrote: 04 Jun 2021 22:12 Stor takk til @Palma som kastet ut rute nordover til Halsjøen :thumleft
Så bra at den fungerte. Fin tur det der.
Javist, ble en akkurat passe runde oppover, merker det er lenge siden det var løsere underlag under dekkene nå. Så må tyvtrene litt før GIØ :roll:
Ja, det var det jeg og tenkte. Du kan ikke være noe sinke på Giø 🤣🤣🤣
Post Reply