intruder wrote: 13 Apr 2026 08:50
Får vondt i lår og legger ganske fort så mye av moroa er borte ...
Skal prøve å legge ei pute på setet for å få en bedre sittestilling , men årets første korte tur er unnagjort !
God sommer !
God sommer til deg også.
Jeg satte inn batteriet i ettermiddag og hadde tenkt å ta årets første tur , men det var ikke nok strøm til at motoren starta.
Det blir lading over natta , så får jeg se hva det blir til i morra ettermiddag.
Hjemme igjen etter årets første tur.
Ikke spesielt minneverdig, 4-5 grader, kald vind og skyet.
Veien var iallefall tørr og ferdig kostet så jeg slapp å spise sand.
Tidligere personlig rekord for sesongstart 18.april er dermed slått.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Det er ikke sommer riktig enda.
Dagens ettermiddagstur gikk til Stilla og ellers litt rundt omkring med obligatorisk stopp på benken.
9 grader og allikevel kaldt pga iskald østavind.
Jeg var ganske frossen på fingrene da det ble en liten pause på benken før hjemturen.
Jeg møtte etpar sykler langs veien, men ingen å slarve med på benken i dag.
20260418_165959.jpg
20260418_165944.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
De siste dagene har jeg holdt på med oppussing av fasade og inngangsparti på 4 leiligheter.
100 kvadrat hver, bygd på 90-tallet og etterhvert blitt veldig slitte.
Det virket som en stor jobb men når hammer sag og brekkjern endelig var funnet frem gikk det ganske radig.
To av boligene måtte også ha nytt tak.
I går var det visning med bra interesse, regner med at fluesnapperne flytter inn ganske snart.
Her er det iallfall bevingede gjester i to av tre fuglekasser...vinterstid kryr det av bevingede som lever godt på solsikkefrø , meiseboller og andre godbiter !
Blitt et par småturer men moderate smerter som vel egentlig kan holdes i sjakk med et par paracet .....
Første dag i ny jobb.
Jeg fikk utdelt arbeidsklær og plass i garderoben , litt orientering og så bar det rett ned i kjelleren med meg.
Ikke mentalt, men ned i smøregrava for oljeskift og smøring av kingbolter og mellomakslinger på en S770.
S770 står for 16,4 liter V8er med 770 hk og 3700 n/m dreiemoment.
Det går 40 liter motorolje på den.
Vi er 12 ansatte på avdelingen og i dag har jeg lært navnet på 4.
I forhold til jobben jeg hadde før er det utrolig stille på verkstedet, ingen konstant fabrikkdur, ikke mye støv og ikke fullt av folk på alle kanter. Ingen som roper " kurva"
Mao ganske behagelig så langt.
I går ettermiddag fikk jeg besøk av politiet.
Ikke i embets medfør, men svigerbroren min som kom for å vise frem nyankaffelsen sin .
2010 mod BMW R 1200 S.
Screenshot_20260613_233623_Messenger.jpg
Kompakt og nett sykkel, og motoren ser diger ut i den korte ramma.
Sånn skal det være, en stor motor skal vises frem
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.