Den lille MT loggen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

Hei hei!

Kom tilfeldigvis innom dette forumet for noen dager siden og tenkte jeg skulle registrere meg. Prøvde å lage en bruker, men fikk beskjed om at eposten allerede fantes. Har visstnok vært medlem siden 2006, men totalt glemt av det. Feirer 20 års medlemsskap med å opprette denne bloggen .

Har hatt MC lappen i snart to år og har "investert" i en Yamaha MT-07 samt en CFMOTO 450MT. Det er små sykler med MT i navnet som gjelder altså...

Yamahaen har jeg hatt siden litt før jeg tok lappen og CFMOTOen kom i fjor høst når jeg startet å lengte etter grusveier. Pendler inn til Oslo fra øvre Romerike, veldig godt å slippe kollektivtrafikken.

I fjor var jeg innom Vålerbanen for første gang i regi av førerutvikling.no, det var utrolig moro. Planen er å komme seg tilbake dit ila året, men først er det gruskurs med MCO i midten av mai.

Planen for denne bloggen er i hovedsak å dokumentere turer, mest sannsynligvis nord-øst for Oslo på jakt etter grusveier... Tar gjerne i mot tips!

MT-07
0a-6774.jpg
450MT
0a-7412.jpg
Førerutviklingskurs
0a-0736.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 5109
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Den lille MT loggen

Post by intruder »

Velkommen tilbake , og hold oss ajour angående turer på asfalt og grus ! :thumleft
Vi har Palma her som står bak Grustur i øst på Finnskogen , han arrangerer turer og kurs og er en trivelig kar !
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Re: Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

intruder wrote: 17 Apr 2026 14:17 Velkommen tilbake , og hold oss ajour angående turer på asfalt og grus ! :thumleft
Vi har Palma her som står bak Grustur i øst på Finnskogen , han arrangerer turer og kurs og er en trivelig kar !
Regner med det er snakk om denne https://grusturiost.no/? Det ser jo veldig interessant ut, fin liten tur bortover til Finnskogen også. Takk!
User avatar
Palma
Posts: 4903
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den lille MT loggen

Post by Palma »

Thomas86 wrote: 17 Apr 2026 14:35
intruder wrote: 17 Apr 2026 14:17 Velkommen tilbake , og hold oss ajour angående turer på asfalt og grus ! :thumleft
Vi har Palma her som står bak Grustur i øst på Finnskogen , han arrangerer turer og kurs og er en trivelig kar !
Regner med det er snakk om denne https://grusturiost.no/? Det ser jo veldig interessant ut, fin liten tur bortover til Finnskogen også. Takk!
Du er velkommen @Thomas86
Milevis med grus, mye gøy og god veiledning 👍
User avatar
Borg
Posts: 1940
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Den lille MT loggen

Post by Borg »

Hei å velkommen @Thomas86. Med snart 20 års medlemsskap og 2 år med lappen så har jo interessen gjæret noen år :D
Mange grusintresserte her inne og skal bli kjekt å høre hva du synes om 450en fremover.
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Re: Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

Palma wrote: 17 Apr 2026 21:29
Thomas86 wrote: 17 Apr 2026 14:35
intruder wrote: 17 Apr 2026 14:17 Velkommen tilbake , og hold oss ajour angående turer på asfalt og grus ! :thumleft
Vi har Palma her som står bak Grustur i øst på Finnskogen , han arrangerer turer og kurs og er en trivelig kar !
Regner med det er snakk om denne https://grusturiost.no/? Det ser jo veldig interessant ut, fin liten tur bortover til Finnskogen også. Takk!
Du er velkommen @Thomas86
Milevis med grus, mye gøy og god veiledning 👍
Da er jeg påmeldt 9. mai, gleder meg 👍
User avatar
Palma
Posts: 4903
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den lille MT loggen

Post by Palma »

Thomas86 wrote: 18 Apr 2026 08:56
Palma wrote: 17 Apr 2026 21:29
Thomas86 wrote: 17 Apr 2026 14:35

Regner med det er snakk om denne https://grusturiost.no/? Det ser jo veldig interessant ut, fin liten tur bortover til Finnskogen også. Takk!
Du er velkommen @Thomas86
Milevis med grus, mye gøy og god veiledning 👍
Da er jeg påmeldt 9. mai, gleder meg 👍
Det blir bra @Thomas86 :thumleft
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Re: Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

Borg wrote: 17 Apr 2026 23:15 Hei å velkommen @Thomas86. Med snart 20 års medlemsskap og 2 år med lappen så har jo interessen gjæret noen år :D
Mange grusintresserte her inne og skal bli kjekt å høre hva du synes om 450en fremover.
Haha, ja, det kan du si…
Var vel ikke lenge etter jeg kvittet meg med Suzuki ZR50SKen min at jeg ble med her.

Rakk å få noen turer på lokale grusveier i fjor, men har ikke mye erfaring å skryte av enda. Det er dessverre mange blå runde skilt på grusveiene i området jeg bor, så jeg må bruke litt tid på å finne veier.
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Re: Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

Etter å ha forhørt meg om pris på 20k service og svimet av så ble det litt arbeid med MT07en i helga. Den var grei å jobbe på, selv om det var litt trangt over pluggene... Hadde i grunn tenkt å ha litt lenger servicehistorikk enn to år på den, men men. Jeg får lese igjennom tråden om løftebord.
aa-0.jpg


I dag så kom det en pakke i posten fra Westwind med Ranger Wilds Enduro 40 sekker og baggasjebrett for CFMOTOen som jeg må prøve å få montert ila helga. Var litt skeptisk til å bestille fra de, men førsteinntrykket er positivt, kjennes solid ut.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Re: Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

Hadde en veldig lærerik og trivelig dag med @Palma og Ole-Henrik på gruskurs i går. Etter litt tekniske øvelser på banen bars det på en 17-18mils tur på norske og svenske grusveier med masse forskjellige typer løst underlag. Jeg ble positivt overrasket over kineseren på grusen, den spiste unna det som var og det ble veldig tydelig at det var jeg som var begrensningen...

Gikk fra å være ganske nærvøs på grus til å være komfortabel og lysten etter å lære/øve mer. Tipp topp tommel opp!
IMG_0195 - Copy.JPEG
IMG_0197 - Copy.JPEG
IMG_0202 - Copy.JPEG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Palma
Posts: 4903
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den lille MT loggen

Post by Palma »

Veldig bra @Thomas86 Det var en veldig bra dag. I dag var det værmessig en del hakk verre, men ikke noe støv da \:D/ \:D/
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Re: Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

Ja, det gikk med litt tid i går på å vaske sykkel :lol:

Må bruke litt tid fremover på å kartlegge nærområdet, eller evt bare melde flytting til Finnskogen...
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Re: Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

I går var det nok et gruskurs, denne gangen med Pål Anders Ullevålseter via MCO. Startet med at jeg møtte en litt stressa Pål Anders i trappa inne hos MCO før kurset starta hvor jeg viste han bilde fra utedassen til @Palma (hvor han samt kongen og dronninga har hedersplass). Han ble litt satt ut :lol:

Etter å ha putret ut fra Oslo så ble det først noen tekniske øvelser rundt svinging på grus før det var ut i skogen med oss. Mye fokus på sikkerhet, plassering i vei og på sykkel. Fint kurs og trivelig kar. Med tanke på at dette var nybegynnerkurs så hadde det nok vært optimalt om jeg var på dette før grustur i øst, men plukket da opp en del fornuftige ting her også.
User avatar
Palma
Posts: 4903
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den lille MT loggen

Post by Palma »

Morsomt!
Thomas86
Posts: 10
Joined: 17 Nov 2006 13:13
MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Location: Øvre romerike

Re: Den lille MT loggen

Post by Thomas86 »

Etter å knapt ha gjort noe annet enn å delta på gruskurs i det siste så prøver jeg å kartlegge «nærområdet». Ble en liten tur i Hurdalsområdet i går. Det er i alle fall ikke mangel på bommer…
IMG_0240.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply