tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:
jhn wrote:Litt snodig at ingen vil ha ei avklaring på dette. Vanligvis sitter jo meningene løst. Er ikke det litt kjipt overfor de som har en liten bedrift, og lurer på dette? Betyr det at reklamering er innafor?
Ja, praksisen har visst forandret seg noe her. Ser det stort sett er Supermons som er innom av de "røde" av og til, uten at det har kommet avklaring.
Håper nå iallefall at forumet ikke går til grunne her :(
Er få andre "samlende" sosiale medium en stakkars "utlending" kan lene seg på for å holde kontakten..
Jeg tror jo ikke forumets overlevelse er avhengig av reklame ... jeg tror heller at reklame vil irritere folk og at de sakte men sikkert forsvinner.
Ja, den liknelsen blir som høna og egget. "Driter i" hva som kommer først; reklame kverker forumet eller medlemmene kverkes av reklame. Vi får bare fortsette å trykke på "!"-knappen i fremtiden på slikt vi mener ikke skal være. Så får de/vi heller bruke "Forhandler"-tråden til alt pengerelatert. Egenreklame for filmer/blogger, hvor en ikke tjener penger, synes jeg er helt greit og innafor. (Har jo et nettsted jeg reklamerer for selv ;-) ) :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by JK95 »

Skulle det bli slik at enkelte reklamerer veldig i sine egne tråder er det vel ikke værre enn å ikke lese disse trådene? :-k Ser ikke vondt på at folk har litt egenreklame, kanskje spesielt i disse tider :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

Ja, da er det avklart ... reklame her inne er greit. \:D/
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by hakhap »

jhn wrote:Litt snodig at ingen vil ha ei avklaring på dette. Vanligvis sitter jo meningene løst. Er ikke det litt kjipt overfor de som har en liten bedrift, og lurer på dette? Betyr det at reklamering er innafor?
Så du lurer på andres vegner? (som da må tenkes ikke tørr å spørre selv) Eller skal du starte en virksomhet og lurer derfor? (eller det fortsatt er PMS)
Vem er det du tenker gjører reklame for noe de får inntekt fra at det nå må diskuteres?

Har ikke fått med meg at noe slikt, men skal sies at jeg jeg langt ifra leser alt :redface
Hvis @inunf har laget noe, hvilket han gjør ofte siden han fikser syklene sine med noen ting som han selv og selger, og forteller om hva han fikset på sykkelen og hvordan han laget det er dette da reklame i den fortstande eller har han bare fortalt noe motorsykkelrelatert??? Hva er din tanke om dette tenkte scenarioet @JHN?
For ordsningens skyld så var dette et fiktivt eksempel og jeg tenker ikke at @inunf har drevet med reklame

Eller mener du at Pokerrunnet fra Kant1 er reklame eller PAlma sine fortellinger om Grus Tur i Øst er reklame? Siden de kanskje har noe inntekt fra dette?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by ojda »

jhn wrote:Ja, da er det avklart ... reklame her inne er greit. \:D/
Er en ting "Greit, opplest og vedtatt" fordi ett medlem svarer deg med sin mening om saken :-k :roll:
Å hva er egentlig reklame? Hvilke poster er det du spesifikt reagerer på?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

Jeg har vært i tett dialog med Ride Bergen i kjølevannet av innlegget til Pål og Bikeridr angående filmen min på Mc-Avisen sin youtube kanal :thumleft

Jeg syntes det er utrolig hyggelig at Ride ønsker å bruke filmen og jeg har gjort mitt for at de skal kunne bruke filmen uten at det skal bli noe problemer for noen av partene.
Mc-Avisen har fått tillatelse til å bruke filmen og jeg håper denne kampanjen bidrar til at flere støtter under sine lokale butikker også i framtiden =D> :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

hakhap wrote:
jhn wrote:Litt snodig at ingen vil ha ei avklaring på dette. Vanligvis sitter jo meningene løst. Er ikke det litt kjipt overfor de som har en liten bedrift, og lurer på dette? Betyr det at reklamering er innafor?
Så du lurer på andres vegner? (som da må tenkes ikke tørr å spørre selv) Eller skal du starte en virksomhet og lurer derfor? (eller det fortsatt er PMS)
Vem er det du tenker gjører reklame for noe de får inntekt fra at det nå må diskuteres?

Har ikke fått med meg at noe slikt, men skal sies at jeg jeg langt ifra leser alt :redface
Hvis @inunf har laget noe, hvilket han gjør ofte siden han fikser syklene sine med noen ting som han selv og selger, og forteller om hva han fikset på sykkelen og hvordan han laget det er dette da reklame i den fortstande eller har han bare fortalt noe motorsykkelrelatert??? Hva er din tanke om dette tenkte scenarioet @JHN?
For ordsningens skyld så var dette et fiktivt eksempel og jeg tenker ikke at @inunf har drevet med reklame

Eller mener du at Pokerrunnet fra Kant1 er reklame eller PAlma sine fortellinger om Grus Tur i Øst er reklame? Siden de kanskje har noe inntekt fra dette?
Nei, dette var noe jeg lurte på ... for meg selv. Om jeg skal starte egen virksomhet ... ikke helt umulig, men samtidig, kanskje ikke. Men det er fjernt fra mc-verden og ville uansett ikke bli reklamert for her inne. Det er ikke PMS, jeg plages ikke med det.
Jeg har litt sporadisk kontakt med noen av medlemmene her, og da prates det om lbåde øst og fast. En gang ble det nevnt at noe av det thansen tar opp i filmene sine kan minne om reklame for sponsede produkter.
Det var ikke et stort tema, men ble nevnt i forbifarten. Hadde det vært et stort tema, hadde de nok turt å ta det opp selv.
Det må ikke diskuteres, men det er vel lov å spørre om man lurer?
At jeg nevnte inunf, var fordi han selv sa at det kunne være interessant å få det avklart siden han har en liten virksomhet.
Jeg vet om et par til. De har ikke sagt noe ... kanskje fordi de visste at det var uønsket med reklame.
Jeg husker at det en gang ble diskutert noe teknisk om et eller annet ... husker ikke nøyaktig hva.
Da var det en som svarte, kanskje inunf, at siden han hadde denne lille bedriften, kunne han hjelpe. Han beklaget også om hans svar virket som reklame, det var ikke hensikten ... sa han. Dette er ikke en eksakt gjengivelse, men kun esensen i den diskusjonen. Så husker jeg at snikkeren fikk en del kritikk for å reklamere for egen hjemmeside.
Om noe er reklame eller ikke kommer vel mye an på hvordan det legges frem. Om jeg får en paraply eller flosshatt av en butikk for å teste den ut, og deretter lage en film om hatten og butikken, så ville vel det i de fleste sammenhenger kunne kalles for reklame.
Jeg anser ikke kant1 eller Palmas greier som reklame. Det thansen driver med ligner mere ... men alt dette kan sikkert diskuteres.
Dette ble litt langt, men du spurte mye og vanskelig
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

At jeg er innom Ride å handler? bruker mine egne penger på produkter der nede å filmer det? Er dette reklame?
Jeg er og blir sponset av AMOK, men der opplyser jeg i filmen at jeg er i betalt partnerskap med AMOK Equipment (ganske strenge regler for dette)

Om jeg får noe gratis har jeg alt å vinne på å fortelle om dette, noe annet ville svekket troverdigheten min om alt annet jeg måtte finne på å diskuter eller vise til.
Jeg har ikke fått noe annet gratis, jo faen... bortsett fra den trøya fra Adventure Spec når jeg handlet bashplate derfra. Men denne opplyste jeg om at jeg hadde fått gratis og at jeg skal prøve den ut å blir å gi en vekk som jeg kjøper for egne penger om det er bra greier.

Jeg anser heller ikke Olav sitt prosjekt som reklame, men Pål sitt opplegg er jo uten tvil reklame. Det er jo en inntekt/jobb han har? :-k Det jeg driver med kan vel i beste fall diskuteres som produktplassering, men det er jo produkter jeg har kjøpt selv?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by knutk »

De siste postene forteller meg to ting.

- Vi lever et temmelig sorgløst liv. uten de store bekymringene.
- Det er på høy tid at gutta får ut syklene sine. \:D/
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

ojda wrote:
jhn wrote:Ja, da er det avklart ... reklame her inne er greit. \:D/
Er en ting "Greit, opplest og vedtatt" fordi ett medlem svarer deg med sin mening om saken :-k :roll:
Å hva er egentlig reklame? Hvilke poster er det du spesifikt reagerer på?
Nei, det er vel strengt tatt ikke det, men det var bare to som hadde en mening. Ledelsen har tilsynelatende ingen mening om det.
Thomas hadde en mening når han var i ledelsen, og en annen mening nå ... ser det ut til.
Han fikk noe campingutstyr av et navngitt merke, fra en navngitt butikk, så lager han en veldig bra film fra butikken, og skal gjøre det samme med campingutstyret. Det er litt vanskelig å se dette som annet enn reklame ...synes jeg.
At andre ser det annerledes må man bare forvente
Når to av de ivrigste medlemmene synes det er greit, og ingen sier seg uenig ... ja da blir det vel sånn da.
For alle, regner jeg med
Det er forsåvidt greit nok, men tror folk vil skygge unna om det blir mye
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Palma »

tshansen wrote:men Pål sitt opplegg er jo uten tvil reklame. Det er jo en inntekt/jobb han har?
Definer jobb/inntekt :) Er inntekt gratis produkter du får? Ifølge skatteloven ja.... Er omsetning inntekt? Nei. Overskudd er inntekt. Har jeg overskudd? Det vet bare jeg :erte
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

Ja, men da er jo den saken enkel :-) Det er bare å slutte å legge ut filmer her som er laget for AMOK eller er for å promotere et av deres produkter \:D/
Ikke mer komplisert enn det! Jeg har vel strengt talt bare lagt ut en film her da som kan ansees som reklame? :-k
Palma wrote: Definer jobb/inntekt :) Er inntekt gratis produkter du får? Ifølge skatteloven ja.... Er omsetning inntekt? Nei. Overskudd er inntekt. Har jeg overskudd? Det vet bare jeg :erte
Det skal sies at jeg har prøvd å lese meg opp på disse tingene, men det er jo et hav av regler man må forholde seg til. At jeg har glippet eller kommer til å glippe på noe, tar jeg nesten som en selvfølge. Skulle det bli for mye mas anser jeg det som best å avslutte samarbeidet med AMOK. For hensikten min er ikke å være en jævla reklameplakat. Målet mitt er å dele motorsykkel hverdagen med de som måtte ha interesse av å se det :-k

Jeg er jo ikke dum, jeg skjønner jo at noen liker trynet mitt bedre enn andre. Noen kan sikkert tillate seg å prate drit om meg også, det lever jeg helt fint med :-) Men mine ambisjoner og ønsker har alltid vært og vil alltid være å skape relasjoner, dele og være en god ambassadør i miljøet. Så får vi ta oss til til å evaluere fra tid til annen hvor godt jeg har lyktes :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Palma »

tshansen wrote:Nei, Mc-Avisa har ikke vært i kontakt med meg om dette :-k Skal ta meg en prat med gutta på Ride i morgen, de har naturligvis fått lov å bruke filmen, så dette skal vi klare å nøste opp i :-)

Bare så det er sagt, kommer jeg aldri noen sinne til å bidra med noe som helst materiale som Mc-Avisen eller representanter derfra kan bruke i framtiden. :evil:
tshansen wrote:Jeg har vært i tett dialog med Ride Bergen i kjølevannet av innlegget til Pål og Bikeridr angående filmen min på Mc-Avisen sin youtube kanal Jeg syntes det er utrolig hyggelig at Ride ønsker å bruke filmen og jeg har gjort mitt for at de skal kunne bruke filmen uten at det skal bli noe problemer for noen av partene.
Mc-Avisen har fått tillatelse til å bruke filmen og jeg håper denne kampanjen bidrar til at flere støtter under sine lokale butikker også i framtiden =D> :thumleft
Dette ligner jo veldig på noen bilder jeg fikk melding om i fjor høst om at jeg kunne bruke akkurat som jeg ville. Er det slik at blanko fullmakt gjelder bare til at materialet blir brukt? Bare for å klare opp i den saken :-k . Eller blir det gitt fullmakt til å bruke materialet, men at produsent innehar retten til å vurdere hvor det havner i ettertid for så å kunne lage rabalder ovenfor de som man ønsker å lage rabalder for?? Dette er jo noe man bør ha klare linjer om hvis man skal fremstå som seriøs.

Jada bare bruk bilder og film..... ÅJAAAA du brukte det du!!!!!!! Det skal vi ikke ha noe av nei... :roll:

Synes det er greit å klargjøre da du Thomas er så rundhåndet med å mene at alt du gjør er for å hjelpe og støtte andre... Er det bare til et visst punkt? Isåfall bør det opplyses på forhånd.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Trondgv »

Hva med å finne en mellomting? Vis noen bidrar positivt på forumet i tillegg til litt reklame i ny og ne? Jeg for min del har aldri reagert om det er thansen, pål eller inunf som deler noe. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg ser på alle filmene på norsk-engelsk som blir lagt ut her, men jeg har dem nok i bakhodet skulle jeg få lyst på en Amok hengekøye elle Klim hjelm en gang [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

Palma wrote: Dette ligner jo veldig på noen bilder jeg fikk melding om i fjor høst om at jeg kunne bruke akkurat som jeg ville. Er det slik at blanko fullmakt gjelder bare til at materialet blir brukt? Bare for å klare opp i den saken :-k . Eller blir det gitt fullmakt til å bruke materialet, men at produsent innehar retten til å vurdere hvor det havner i ettertid for så å kunne lage rabalder ovenfor de som man ønsker å lage rabalder for?? Dette er jo noe man bør ha klare linjer om hvis man skal fremstå som seriøs.

Jada bare bruk bilder og film..... ÅJAAAA du brukte det du!!!!!!! Det skal vi ikke ha noe av nei... :roll:

Synes det er greit å klargjøre da du Thomas er så rundhåndet med å mene at alt du gjør er for å hjelpe og støtte andre... Er det bare til et visst punkt? Isåfall bør det opplyses på forhånd.
På hvilken måte anser du dette som likt?

Min bestefar sa alltid... kast ikke bort tiden din på idioter! Der hadde han jaggu mye rett.
Du Pål, du har virkelig ikke skjønt det. Å uansett hvor hardt jeg måtte prøve å forklare deg det, så tror jeg rett og slett du ikke evner å forstå det :-k

Så du får sitte der borti skogen din, mene og synse om ditt og verne om hjertebarnet ditt! For jeg, jeg gidder ikke å spa dette inn med t-skje til deg! =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked