tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Palma »

Der kom han frem ja..

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

Palma wrote:Der kom han frem ja..

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
Ja når du pisser i bukselommene til noen renner det til slutt over, eller vedkommende flytter seg til siden :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

For ordens skyld .. jeg har ikke sterke meninger om hva du, thomas, skal legge ut. Jeg har heller ikke noe i mot trynet ditt.
Og ikke har jeg stilt spørsmål om dine ambisjoner og hensikter. Hvilke avtaler du har med hvem, aner jeg ikke
Jeg bare lurte på hvordan disse reklamereglene her inne egentlig er. Ingen grunn til å ta det personlig
For min del må du gjerne bli sponsa både i hue og ræva av Arcus, Nordfjord kjøtt og Ride og Friele eller hvem som helst ... good for you.
Men jeg har aldri sett på kant1s og Palmas aktivitet som reklame. For meg ser det ut til at et par fyrer organiserer en trivelig mc-tur for et kompisgjeng. For meg er ikke det sammenlignbart med en profft utseende film om et produkt og en butikk.
Filmen er jo såpass godt laget at du sikkert kunne ta deg klekkelig betalt av Ride, og de måtte betale tiervis av tusen for å få den vist på tv2 f.eks.
.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

Ang det trynet ... det som nettopp tøt ut av det har jeg mindre sans for enn selve trynet [-(
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by knutk »

jhn wrote:
ojda wrote:
jhn wrote:Ja, da er det avklart ... reklame her inne er greit. \:D/
Er en ting "Greit, opplest og vedtatt" fordi ett medlem svarer deg med sin mening om saken :-k :roll:
Å hva er egentlig reklame? Hvilke poster er det du spesifikt reagerer på?
Nei, det er vel strengt tatt ikke det, men det var bare to som hadde en mening. Ledelsen har tilsynelatende ingen mening om det.
Thomas hadde en mening når han var i ledelsen, og en annen mening nå ... ser det ut til.
Han fikk noe campingutstyr av et navngitt merke, fra en navngitt butikk, så lager han en veldig bra film fra butikken, og skal gjøre det samme med campingutstyret. Det er litt vanskelig å se dette som annet enn reklame ...synes jeg.
At andre ser det annerledes må man bare forvente
Når to av de ivrigste medlemmene synes det er greit, og ingen sier seg uenig ... ja da blir det vel sånn da.
For alle, regner jeg med
Det er forsåvidt greit nok, men tror folk vil skygge unna om det blir mye
Jeg synes 'problemet' rundt skjult markedsføring blir blåst helt utav proporsjoner.

Eksemplene du nevner omtaler forsåvidt produkter. Men jeg kan ikke se at det skal være en kilde til problem at noen lager en video om et produkt man selv har kjøpt og betalt.

Om den som omtaler produktet får betalt for å omtale produktet, samt mottar andeler fra omsetningen blir det noe annet. Men jeg føler ikke at vi er der.

Det antydes også at andre deltagere i forumet benytter det til å selge tjenester.
Vi har feks. en høyst aktet aktør som bor i midt Norge og driver en matbutikk. Men man må da kunne skrive at man driver en butikk uten at det blir tolket som reklame?
Hva med et annet medlem som jobbet på Hurtigruten? Der er nevnt ved flere anledninger at vedkommende møtte et hyggelig forum medlem fra Honningsvåg og de pratet over en kopp kaffe. Er det da reklame for Hurtigruten.

Nei JHN. Nå er det på tide at du får ut sykkelen din så du ikke bruker tiden til kverulerende avsporinger \:D/ \:D/
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

knutk wrote: ..... ...
Hva med et annet medlem som jobbet på Hurtigruten? Der er nevnt ved flere anledninger at vedkommende møtte et hyggelig forum medlem fra Honningsvåg og de pratet over en kopp kaffe. Er det da reklame for Hurtigruten.

Nei JHN. Nå er det på tide at du får ut sykkelen din så du ikke bruker tiden til kverulerende avsporinger \:D/ \:D/
Neineinei, det er reklame for meg. Hurtigruten bruker han ikke å snakke pent om :D

Å nevne et produkt eller firma i en samtale hvor det er naturlig har aldri vært reklame. Om du mener jeg har sagt noe i den retningen er du en større kverulant enn meg. :-k selv om jeg tviler litt på det
Jeg mente ikke å blåse det opp. Jeg stilte i utgangspunktet et enkelt spørsmål. "Er det greit å reklamere her inne?"
At folk i stedet for å svare "ja" eller "nei" heller vil at jeg skal utdype og ebalorere i det uendelige, må du nesten ta opp med de.
Det er sikkert et pr stk her som vet at jeg ikke gir meg sånn helt uten videre
Og at du mener jeg skal ut å kjøre sykkel nå, tyder på at du ikke ønsker meg noe godt ... her er 3 m sne og stiv vestavindskuling
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by mekkern »

Om noen nevner produkter eller tester disse eller har et firma og selger varer eller tjenester innimellom er greit for meg.
Derimot rene salgsannonser og brukere som benytter forumet som en ren salgskanal-
DET mener jeg er no-no..

Bruk av film og bilder: hvis jeg får tillatelse til å bruke andres bilder/film så tolker jeg dette som privat/personlig bruk-også i en blogg.
Ved bruk i salgsfremmende øyemed derimot vil dette bli et forretningsmessig forhold som må avtales/ kompenseres spesifikt.

NÅ tror jeg at denne vinteren/våren blir en prøvelse for de fleste av oss med SARS covid-2 viruset og utbruddet av covid-19 sykdommen.
Dette setter både samfunnet og mer personlige relasjoner under hardt press.

Måtte vi alle komme friske og happy ut av dette. \:D/
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by ojda »

mekkern wrote:Om noen nevner produkter eller tester disse eller har et firma og selger varer eller tjenester innimellom er greit for meg.
Derimot rene salgsannonser og brukere som benytter forumet som en ren salgskanal-
DET mener jeg er no-no..

Bruk av film og bilder: hvis jeg får tillatelse til å bruke andres bilder/film så tolker jeg dette som privat/personlig bruk-også i en blogg.
Ved bruk i salgsfremmende øyemed derimot vil dette bli et forretningsmessig forhold som må avtales/ kompenseres spesifikt.

NÅ tror jeg at denne vinteren/våren blir en prøvelse for de fleste av oss med SARS covid-2 viruset og utbruddet av covid-19 sykdommen.
Dette setter både samfunnet og mer personlige relasjoner under hardt press.

Måtte vi alle komme friske og happy ut av dette. \:D/


Sånn bortsett ifra at her synes jeg du får fram veldig mye fornuftig mekkeren, ja forresten knutk også i siste innlegg =D>
Så synes jeg det lukter litt intrigemakeri av hele suppa :shock:
Om et sånt ‘angrep’ (eller spørsmål som du kaller det) ikke er rettet mot enkeltperson, hvorfor i all verden dukker det da opp i en personblogg :-k
Det er greit at dere der oppe fortsatt har snø på trappa, men sett nå ikke igang uvær på forumet fordet [-X

Personlig setter jeg pris på det som kommer av informasjon om mc-relatert som dukker opp på forumet,
jeg synes det er rett ut sagt morro å se utviklingen på video-arbeidene tshansen presenterer for oss.
Å om han skulle (på nåverende nivå) klare å skrape til seg en og annen prosent på mc-utstyr eller sitteunderlag er det han vel undt :thumleft
Den dagen han importerer, produserer, formidler varer for salg fra eget firma kan saken taes opp på ny.
Men det er vel ærlig talt en ‘moderator-sak’ :roll:

Jeg Synes: Både ‘han i skogen’ og ‘han andre’ holder seg godt innafor det jeg føler er greit å blande inn i ett interesseforum.
Så for meg er det ikke bare greit, men også kjærkomment med disse innleggene \:D/

Stå på! Å begynn nå for all del ikke å hakke på hverandre da [-X
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by intruder »

Denne diskusjonen vil formodentlig ikke vare i evig tid...ikke overleve koronaen engang.. :smt075


Tar sjansen på å referere til et tilfelle fra ei bygd der det skulle bygges en ny vei.
i slike tilfelle er det ofte sterke meninger.....særlig representant Henden fra Senterpartiet la ut i det vide og brede da saken skulle avgjøres.. :smt072
Til slutt var det en kall som tok ordet og sa : Godtfolk..nå tror jeg jaggu vi lar veien gå hvor Henden vil...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

mekkern wrote:
Bruk av film og bilder: hvis jeg får tillatelse til å bruke andres bilder/film så tolker jeg dette som privat/personlig bruk-også i en blogg.
Ved bruk i salgsfremmende øyemed derimot vil dette bli et forretningsmessig forhold som må avtales/ kompenseres spesifikt.
=D> =D> =D>

Dette var så velformulert at jeg måtte lese det to tre ganger. Mulig jeg skal skrive denne ut, laminere den og sende til Pål så han kan ha den hengende på veggen til han forstår det selv :thumleft Mulig det kommer noe i posten :plystre
ojda wrote: Sånn bortsett ifra at her synes jeg du får fram veldig mye fornuftig mekkeren, ja forresten knutk også i siste innlegg =D>
Så synes jeg det lukter litt intrigemakeri av hele suppa :shock:
Om et sånt ‘angrep’ (eller spørsmål som du kaller det) ikke er rettet mot enkeltperson, hvorfor i all verden dukker det da opp i en personblogg :-k
Det er greit at dere der oppe fortsatt har snø på trappa, men sett nå ikke igang uvær på forumet fordet [-X

Personlig setter jeg pris på det som kommer av informasjon om mc-relatert som dukker opp på forumet,
jeg synes det er rett ut sagt morro å se utviklingen på video-arbeidene tshansen presenterer for oss.
Å om han skulle (på nåverende nivå) klare å skrape til seg en og annen prosent på mc-utstyr eller sitteunderlag er det han vel undt :thumleft
Den dagen han importerer, produserer, formidler varer for salg fra eget firma kan saken taes opp på ny.
Men det er vel ærlig talt en ‘moderator-sak’ :roll:

Jeg Synes: Både ‘han i skogen’ og ‘han andre’ holder seg godt innafor det jeg føler er greit å blande inn i ett interesseforum.
Så for meg er det ikke bare greit, men også kjærkomment med disse innleggene \:D/

Stå på! Å begynn nå for all del ikke å hakke på hverandre da [-X
Ja det er andre gang det blir insinuert at jeg er grunn til aktivitet uteblir eller at det jeg driver med er plagsomt (slik jeg leser det) å det syntes jeg ikke er noe kjekt. Det er jo stikk motsatt til hva jeg selv prøver eller ønsker :-k
Så man kan jo begynne å lure på om det er bare for å trolle, eller om jeg har gjort de/dere noe eller det rett og slett er litt misunnelse i det? :-#

Å hakke på hverandre har vi begynt med for lenge siden :-P Det er bare å finne fram popcornet :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

Intrigemakeri og angrep. Skjerpings [-X ... jeg stilte et enkelt spm. Om det utløser dårlig stemning beror mye på hvordan mottaker velger å tolke det, og svare. Hvis man velger å tolke det i værste mening, er det lite jeg kan gjøre.
Jeg spør hvis jeg lurer, og svarer hvis jeg blir spurt ... så enkelt kan det gjøres
Hvis du, ojda f.eks, og mekkern, og andre, hadde svart like utdypende tidligere, så hadde i alle fall jeg slått meg til ro mye kjappere.
At spm dukket opp akkurat her, kommer av at det var her det var aktuellt. Men det dukket ikke opp her fordi det er thomas.
Det er tilfeldigvis han som pusler med dette ... hadde det vært Sivert eller Oscar, så hadde det vært i deres blogg.
Nå har dere, etter mye om og men, svart at dere synes det er innafor, greit nok.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by kvase »

Når en slik tullat kar som meg
Ser at Det blir kasta skit i alle retninger inkludert navn ja da syns jeg man skal dra frem popcornet ikke for de som hauser oppunder nei de får holde seg til peanøtter
[youtube][/youtube]
Last edited by kvase on 27 Mar 2020 10:17, edited 1 time in total.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

jhn wrote: Nå har dere, etter mye om og men, svart at dere synes det er innafor, greit nok.
Du antyder jo at du og noen du kjenner har diskutert det. Du og de du har diskutert med mener at jeg opplagt driver med reklame og det er utenfor hva regelverket her tillater? Har jeg forstått det rett?

Du er også igjen igang med å antyde at jeg ikke øker aktiviteten her inne, men gjør at folk unngår å delta, eller poste? :-k Eller har jeg tolket deg feil? :-s
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

tshansen wrote:
jhn wrote: Nå har dere, etter mye om og men, svart at dere synes det er innafor, greit nok.
Du antyder jo at du og noen du kjenner har diskutert det. Du og de du har diskutert med mener at jeg opplagt driver med reklame og det er utenfor hva regelverket her tillater? Har jeg forstått det rett?

Du er også igjen igang med å antyde at jeg ikke øker aktiviteten her inne, men gjør at folk unngår å delta, eller poste? :-k Eller har jeg tolket deg feil? :-s
Du tolker meg litt upresist. Jeg sa at det er blitt nevn i forbifarten at det kan minne om reklame.
Ang aktiviteten har sagt at blir det mye reklame, eller ting som forveksles med reklame, så tror jeg, understreker tror, at noen kan skygge banen.
Jeg har ikke kommet med noen bastante påstander om at "dette gjør du" og at folk utvilsomt vil logge ut.
Det må vel gå an å stille et spm uten at det skal utløse ragnarok?
Om folk leser det som står på linjene, ikke i mellom, og slutter å spekulere i hvilke ondskapsfulle motiver jeg måtte ha, så går alt mye bedre.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

jhn wrote: Du tolker meg litt upresist. Jeg sa at det er blitt nevn i forbifarten at det kan minne om reklame.
Ang aktiviteten har sagt at blir det mye reklame, eller ting som forveksles med reklame, så tror jeg, understreker tror, at noen kan skygge banen.
Jeg har ikke kommet med noen bastante påstander om at "dette gjør du" og at folk utvilsomt vil logge ut.
Det må vel gå an å stille et spm uten at det skal utløse ragnarok?
Om folk leser det som står på linjene, ikke i mellom, og slutter å spekulere i hvilke ondskapsfulle motiver jeg måtte ha, så går alt mye bedre.
Det er ikke umulig at jeg har tolket deg litt upresist, men ja... jeg ser hva du mener. Men jeg må være ærlig å innrømme at jeg ikke har sett på det jeg driver med som direkte reklame. Om det er reklame finnes det sikkert en ordlyd i et regelverk som kan brukes for og mot.

Her er det lov å stille de spørsmål du måtte ha, men du må også forvente at folk svarer eller spør tilbake ;-) Jeg anser ikke dette som ragnarok, men en oppklarende frisk diskusjon jeg syntes det skal være takhøyde nok til å ta!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked