Inunf
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Satan vilka fälgar. Detta blir bra!
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Dette må være den tråden med høyest kvalitet på hele forumet
Var leveringstiden på 2-3 mnd fra ny leverandør, eller var det fra samme men noen felger de faktisk klarte å produsere?
Var leveringstiden på 2-3 mnd fra ny leverandør, eller var det fra samme men noen felger de faktisk klarte å produsere?
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Ny leverandør. Disse felgene kommer fra Dymag. De første jeg bestilte var fra PVM.
Puslet litt med instrumentpanelet i går, skal se om jeg får gjort meg ferdig i dag og får lagt ut noen bilder.
Puslet litt med instrumentpanelet i går, skal se om jeg får gjort meg ferdig i dag og får lagt ut noen bilder.
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Jepp, blei ferdig i dag.
Brakett til å feste turtelleren med.
Festene for turtelleren og klokka.
Turteller, klokke og speedometer/datalogger ferdig montert.
Brakett til bremseveskeresevoaret.
Brakett til chocken.
Choken er hentet fra H*nda CBR 125 :O
Sluttresultatet.
Endring: Slik så det ut før:
Brakett til å feste turtelleren med.
Festene for turtelleren og klokka.
Turteller, klokke og speedometer/datalogger ferdig montert.
Brakett til bremseveskeresevoaret.
Brakett til chocken.
Choken er hentet fra H*nda CBR 125 :O
Sluttresultatet.
Endring: Slik så det ut før:
Last edited by inunf on 28 Jun 2009 19:38, edited 1 time in total.
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Veldig bra!
- Galilee
- Posts: 933
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Nais. Sykkelen kommer til å bli helt rå.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Er litt skeptisk til denne løsningen jeg, tror du ikke de kanskje kan løsne og bli sugd inn? Ellers skal jo disse slangene i teorien ha effekt da
Stå på! Utrolig gjennomført sykkel!
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Slangene skal virke i teorien ja. I praksis så har jeg ikke merket forskjell på å kutte dem ned fra 50-60 cm til 10-15. Tviler på at jeg kommer til å merke noe nå heller. Står i race kit manualen at man skal kutte dem ned, så kan umulig ha så mye å si. Blir mye ryddigere i motorrommet ihvertfall! Er ikke redd for at de skal bli sugd inn, pakninsilikonen sitter veldig bra.
Har ikke fått gjort så mye med 250'en denne uka, har blitt mest overtid og trening. RSV'en veltet på støtta mens jeg var på jobb på mandag. Knuste begge blinklysene, bendet clutchhendelen og knakk av noe på støtta. Ble litt skrubbsår på kåpene også. Sure greier, men har vel lært noe.
Fikk sveiset støtta, og har lakket den i dag. Blinklysene har jeg teipet sammen og clutchhendelen er ikke verre enn at den kan brukes, så kan bruke den til jeg har skaffet blinklys og clutchhendel.
I dag har jeg satt dekk på felgene:
Gikk VELDIG lett med dekkfett. Gjelder å ha rett utstyr til jobben, har byttet dekk før uten dekkfett og det har vært et h*lvette på jord.
Monteringen på sykkelen gikk også veldig lett. Er rart med det, blir lettere å skru når det du løfter på er mye lettere
Og så over til problemet. Framfelgen passer ikke. Spaceren er for stor, så jeg får ikke akslingen nok igjennom til å sette på mutteren på den andre siden.
Bakfelgene smatt rett på uten problemer.
Tenker meg at disse kommer til å bite fra seg!
Her er styrehylsene (engine dowels) som jeg har gått og ventet på i noen uker. De skulle følge med veiva og sylinderene. DH Racing sendte nye så snart jeg fant ut at de ikke var der, men posten tok sin tid. Når jeg åpnet den andre pakken med stempel i dag så fant jeg selvsagt de forsvunnede styrehylsene. Fikk ihvertfall montert sammen resten av motoren i dag.
Klar for montering.
Vertex enkeltringstempel med originalt kryssboltlager og distanseskiver. 5 g lettere enn originalt, og smidd i stedet for støpt.
Monteringen gikk smertefritt.
Klar for å måle squishen. Brukte samme sylinderpakninger som i fjor. 1,4 mm race kit pakinger som er delt opp i en aluspacer på 0,8 mm og en pakning på 0,3 mm på hver side. På høyre sylinder brukte jeg 3x0,3 mm for å få 0,8 mm squishklaring. På venstre sylinder brukte jeg en 0,8 mm aluspacer og flytende pakning for å tette. Traff nokså nøyaktig 0,8 mm på begge sylinderene på første forsøk. Greit å slippe å ta det opp igjen.
Ferdig motor. Kommer til å ta flere bilder av den i morgen, for den ser ganske bra ut :g
I morgen skal motoren inn i ramma. Har sommerferie i tre uker nå, så blir nok jobbet mer eller mindre kontinuerlig frem til oppstart.
Har ikke fått gjort så mye med 250'en denne uka, har blitt mest overtid og trening. RSV'en veltet på støtta mens jeg var på jobb på mandag. Knuste begge blinklysene, bendet clutchhendelen og knakk av noe på støtta. Ble litt skrubbsår på kåpene også. Sure greier, men har vel lært noe.
Fikk sveiset støtta, og har lakket den i dag. Blinklysene har jeg teipet sammen og clutchhendelen er ikke verre enn at den kan brukes, så kan bruke den til jeg har skaffet blinklys og clutchhendel.
I dag har jeg satt dekk på felgene:
Gikk VELDIG lett med dekkfett. Gjelder å ha rett utstyr til jobben, har byttet dekk før uten dekkfett og det har vært et h*lvette på jord.
Monteringen på sykkelen gikk også veldig lett. Er rart med det, blir lettere å skru når det du løfter på er mye lettere
Og så over til problemet. Framfelgen passer ikke. Spaceren er for stor, så jeg får ikke akslingen nok igjennom til å sette på mutteren på den andre siden.
Bakfelgene smatt rett på uten problemer.
Tenker meg at disse kommer til å bite fra seg!
Her er styrehylsene (engine dowels) som jeg har gått og ventet på i noen uker. De skulle følge med veiva og sylinderene. DH Racing sendte nye så snart jeg fant ut at de ikke var der, men posten tok sin tid. Når jeg åpnet den andre pakken med stempel i dag så fant jeg selvsagt de forsvunnede styrehylsene. Fikk ihvertfall montert sammen resten av motoren i dag.
Klar for montering.
Vertex enkeltringstempel med originalt kryssboltlager og distanseskiver. 5 g lettere enn originalt, og smidd i stedet for støpt.
Monteringen gikk smertefritt.
Klar for å måle squishen. Brukte samme sylinderpakninger som i fjor. 1,4 mm race kit pakinger som er delt opp i en aluspacer på 0,8 mm og en pakning på 0,3 mm på hver side. På høyre sylinder brukte jeg 3x0,3 mm for å få 0,8 mm squishklaring. På venstre sylinder brukte jeg en 0,8 mm aluspacer og flytende pakning for å tette. Traff nokså nøyaktig 0,8 mm på begge sylinderene på første forsøk. Greit å slippe å ta det opp igjen.
Ferdig motor. Kommer til å ta flere bilder av den i morgen, for den ser ganske bra ut :g
I morgen skal motoren inn i ramma. Har sommerferie i tre uker nå, så blir nok jobbet mer eller mindre kontinuerlig frem til oppstart.
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Dette ble jo snasent
du får kose deg med mekkinga ,mens jeg koser meg med kiting
skulle gjerne hatt tid til å gjøre sånt med min egen sykkel men har ikke tid og penger nok.
full jobb i hele sommer etter kitinga og så er det mekke mercedes og fikse rust..
du får kose deg med mekkinga ,mens jeg koser meg med kiting
skulle gjerne hatt tid til å gjøre sånt med min egen sykkel men har ikke tid og penger nok.
full jobb i hele sommer etter kitinga og så er det mekke mercedes og fikse rust..
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Steike bra mann!
Ser jeg må ta meg en tur utpå Hankane snarest
Ser jeg må ta meg en tur utpå Hankane snarest
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Galilee
- Posts: 933
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Dette ser flott ut.
Det er nesten synd å gjemme den fine motoren inni ramma igjen.
Det er nesten synd å gjemme den fine motoren inni ramma igjen.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Hvis du ikke passer på å komme ut en tur snarest så er det kanskje jeg som kommer på besøk til deg! Har ferie nå, så kommer til å skru til den går.Joachim wrote:Steike bra mann!
Ser jeg må ta meg en tur utpå Hankane snarest
Galilee: Kommer en kompis med speilreflekskamera og skills på besøk i dag for å forevige mesterverket før jeg gjemmer den under plasten
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
du har vel ikke tilfeldigvis vurdert å begynne å selge styrekroner vel.??
vet at jeg hadde kjøpt en om du hadde gjort det.
måtte isåfall vært på ny sykkel som kommer..
kanskje det blir en rs 250. vet ikke enda!!
vet at jeg hadde kjøpt en om du hadde gjort det.
måtte isåfall vært på ny sykkel som kommer..
kanskje det blir en rs 250. vet ikke enda!!
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
Jeg driver å leker med tanken på å starte produksjon av forskjellige deler som f. eks. styrebro (øvre og nedre), fothvilere, clip-ons og slike ting, men vet ikke om det er marked for det. Kommer nok til å undersøke det nærmere når jeg har kommet litt lenger i utdannelsen min.
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: Inunf og apriliaene - rim-a-licious
jeg får høre med deg når ny sykkel er kommet i hus..
kan jo evt sende deg styrekronen om det skulle bli en annen sykkel enn rs 250.
men som sagt. ingenting er skrevet i sten enda
kan jo evt sende deg styrekronen om det skulle bli en annen sykkel enn rs 250.
men som sagt. ingenting er skrevet i sten enda