Borg - 2022

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Borg - 2022

Post by Borg »

Hei, her er jeg :)
Produsert i 1972 med en sykkelinteresse som strekker seg langt tilbake.

Kjørte bil med han far da jeg var 7, avanserte til hjullaster og traktor året etter. Ble strålede fornøyd den gangen jeg fant ut at man kunne kjøre trail fra man var 14 (tror det var 14 på den tia). Det var starten på to hjul.

Kjøpte moped da jeg var 15 1/2. Snikkjørte hele vinteren mens mamma var på jobb :smt018 Overtalte en onkel til å trimme den for meg, men han fikk ikke det helt til. Så det endte opp med at jeg kjøpte en 100 ccm og trimmet den i stede :smt098

Så var det en del år med kun bil før jeg kjøpte en 86 mod XT 250. Artig liten sak men syntes aldri den gikk fort nok. Var liksom ikke så store forskjellen fra den gamle GP100.

Men inntil april i år har jeg vært rundt 10 år uten sykkel :oops: Har alltid snakket om å få meg en men det er alltid noe annet som skal prioriteres.... førs må vi få leilighet .... så skal den bygges ut ... så skal vi ha rekkehus .... å sånn fortsetter det. Rekkehuset er forøverig under oppføring og kommer ikke før i november.

Har fulgt mye med i sykkelannonser og i våres ble frua lei og sa "jeg syntes du skal kjøpe deg en sykkel jeg". Og det syntes jeg var en kjempeide :smt040 Har omtrent ikke kjørt bil siden april :lol:

Alltid sagt at jeg ikke skal begynne med en R sykkel. Skal jo helst overleve sesongen :smt027 Drømmen har, siden 91 da jeg prøvde den første gang, vært en Transalp. Var det jeg så etter nå også men endte altså opp med en BMW 650 F :D Ikke værst den heller :lol:

Selv er fra Østlandet men har av en el annen grunn endt opp i Stavanger. Skjønner ikke helt hvordan det skjedde sånn på sommerstid :smt102 Har frue og to barn i alderen 7 mnd til 8 år + bikkja.

Har alltid vært en dyrevenn og er på den fjerde hunden nå. Har hatt alt fra 1) Engelsk Setter 2) blanding av beagel + collie + :smt102 3) blanding av schafer + rottwiler + dobberman 4) cairn terrier
Last edited by Borg on 19 Mar 2022 21:53, edited 7 times in total.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vælkømmen du også 8) Lykke til med å bevare bloggen. Kommer nok et par raid snart skal du se for å "pynte" litt i den :lol:
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Grattis med blogg og velkommen til hjørnet! :)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Mmmm 1 dag igjen til ferie. Og den vil vare i 9 uker :smt040

Skal benytte tia til å pusse opp badet, soverommet og kansje gangen (2-3 uker satt av til det) og så blir det 3-4 uker på østlandet :D

Bestilte ny hjelm for 4 dager siden men siden denne designen ikke kommer før i juli, så hadde ikke importøren tenkt å ta den inn i sortmentet før til neste år. Virker som de skal få tak i den men har fortsatt ikke fått beskjed om når jeg kan vente den :cry:

Men kan nå vise et bilde av den da, Schuberth C2 åpningshjelm :smt049 men ikke ensfarget som alle de andre her i landet.

Image
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Post by pelle »

Velkommen skal du være og gratulerer med bloggen. :lol: :lol:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Velkommen til forumet vårt :D
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Velkommen, spesielt siden du bor i stavanger-området :D
9 uker ferie :shock:
det hadde ikke vært feil
-- Honda VFR (04) --
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Jepp, i dag starter ferien 8)

I dag var også siste frist for etterkontroll av bilen, har allerede fått en purring med utsettelse ut juni :oops: Men været var for fint, ble sykkel til jobb i dag også :wink: Men.. siden det var siste dag før ferien så gikk jeg tidlig så jeg fikk vist bilen. Så da skulle den saken være i orden :D

Har nå sendt frua og sønn til svigers så de ikke behøver være i et hus uten bad. Skal vel kansje ikke gå nærmere inn på hva det innebærer de neste ukene men savner toalettet allerede :smt022
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Toalettet??? Det kan du bare drite i... :shock: :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Jalmar wrote:Toalettet??? Det kan du bare drite i... :shock: :lol:
Yepp, helt rett :!:
Bare et lite problem når d kommer til å dra ned 8-[
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Legg en pose nedi så når du er ferdig så kan du jo bare ta å knytte igjen posen og kaste den? :D
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Skulle nesten tro du har prøvd "Bæsj'n Carry" i forsvaret.... Det er en pappeske med høl i. Der driter man, og den frakter man videre med seg for å ikke etterlate spor.... Selv etter at ørten andre har lagt igjen sitt besøk.Koselige saker.Bevegde meg alltid bort fra denne da vi skulle bære ting i troppen :lol:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Velkommen til "bloggs"! :smt023
Herren vil ikke ha ensfarget C2? Vel-vel, deg om det. Komfort og funksjon er lik på alle, uansett farge på skallet. Så jeg tipper du blir fornøyd med den. Lykke til! :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Mmmm søndag var en strålende turdag :D

Tok turen fra Stavanger via Hundvåg til Byrkjedalstunet (ikke mange sykler der nei) og tilbake via Vikeså.

Men dagen i dag har vært noe bortkasta. Karen som skulle begynne på badet måtte "plutselig" flytte og kunne dermed ikke komme før i morra :smt093 Han ringte og dukket riktig nok også opp på døra og beklaget seg men var ikke spesielt kjekt siden jeg nå har fri for å være med på dette :smt086

Men har da fått byttet blandebatteriet på kjøkkenet om ikke annet...

Nå skal jeg ut å hente ny dusj, toalett og servant-møblemang før jeg tenkte å avslutte dagen med en kjøretur i kvellinga :D

Her er d bare å benytte tia når folket er ute av huset :wink:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Pollti

Post by Pollti »

Rusler rundt med lomma full av dritt hver dag jeg er hjemme. 3 bikkjer driter jaggu meg mye noen ganger. Om vinteren kan det være litt greit å varme hendene på posene :shock:
Post Reply