Borg - året's TET done! -> Bukkerittet neste

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pelsen
MC: litt

Re: Borg - året's TET done! -> Bukkerittet neste

Post by pelsen »

Trondgv wrote:Kjøp deg denne så sparer du deg for banning neste gang du skal ha ventilen gjennom [emoji16]

https://www.biltema.no/bil---mc/mc/verk ... 2000021505

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg hadde en slik, men når man må borre opp hullet i felgen for at verktøyet skal passe vil jeg kalle verktøyet dritt.
Det har havnet i søpla. :evil:
Denne type verktøy er kjekt å ha, men det må ha skikkelige toleranser og passe til bruken.
Trondgv
MC: 15' KTM 690 Duke R - Solgt 29.03.17
01' BMW F650 Dakar

Post by Trondgv »

pelsen wrote:
Trondgv wrote:Kjøp deg denne så sparer du deg for banning neste gang du skal ha ventilen gjennom [emoji16]

https://www.biltema.no/bil---mc/mc/verk ... 2000021505

Jeg hadde en slik, men når man må borre opp hullet i felgen for at verktøyet skal passe vil jeg kalle verktøyet dritt.
Det har havnet i søpla. :evil:
Denne type verktøy er kjekt å ha, men det må ha skikkelige toleranser og passe til bruken.
Da har du brukt det feil. Skru ut ventilen i slangen, skru inn dette verktøyet i stedet for. «Hetta» på verktøyet skal altså ikke brukes til å dra ut ventilen. Ikke sånn det et forklart på linken, men sånn har jeg gjort titalls ganger.

TKC 70 - 39500km
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Trondgv wrote: Da har du brukt det feil. Skru ut ventilen i slangen, skru inn dette verktøyet i stedet for. «Hetta» på verktøyet skal altså ikke brukes til å dra ut ventilen. Ikke sånn det et forklart på linken, men sånn har jeg gjort titalls ganger.

Da har du en annen versjon enn den jeg hadde, der var wiren festet til hetta, så den måtte nok gjennom hullet den også.
Hvis de hadde festet wiren til den delen som skrues inn i ventilen ville det vært brukbart. Eller hatt litt mindre diameter på hetta.
Trondgv
MC: 15' KTM 690 Duke R - Solgt 29.03.17
01' BMW F650 Dakar

Post by Trondgv »

pelsen wrote:
Trondgv wrote: Da har du brukt det feil. Skru ut ventilen i slangen, skru inn dette verktøyet i stedet for. «Hetta» på verktøyet skal altså ikke brukes til å dra ut ventilen. Ikke sånn det et forklart på linken, men sånn har jeg gjort titalls ganger.

Da har du en annen versjon enn den jeg hadde, der var wiren festet til hetta, så den måtte nok gjennom hullet den også.
Hvis de hadde festet wiren til den delen som skrues inn i ventilen ville det vært brukbart. Eller hatt litt mindre diameter på hetta.
Hetta kan skrus av og på den andre delen hos meg. Wiren går bare gjennom hullet i hetta

TKC 70 - 39500km
Epylypzon
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Borg - året's TET done! -> Bukkerittet neste

Post by Epylypzon »

Trondgv wrote:
pelsen wrote:

Hetta kan skrus av og på den andre delen hos meg. Wiren går bare gjennom hullet i hetta

Den jeg har fra biltema funker utmerket.

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Borg
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700

Re: RE: Re: Borg - året's TET done! -> Bukkerittet neste

Post by Borg »

Epylypzon wrote:
Trondgv wrote:
pelsen wrote: Da har du en annen versjon enn den jeg hadde, der var wiren festet til hetta, så den måtte nok gjennom hullet den også.

Den jeg har fra biltema funker utmerket.

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Det er to typer fra Biltema. En som skrus på som "hetta" utvendig og en som skrues "innvendig" når ventilen er tatt av. Men selv med sistnevnte strede jeg da dekket, stivt som det var, la seg over ventilhullet. Hånden var rett å slett ikke saml nok:(