Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: On the road again

Post by Tekumseh »

Da er jeg oppe å går igjen. Fikk da helt grei bakbrems av å bare sette skoene inn som det er. Og pedalen er som den skal være, hvilket betyr at skoa var knekt da jeg kjøpte sykkelen, men justeringa mi fikk det til å glippe over. Burde ha skjønt det da det gikk å bryte staget både frem og tilbake. Men jeg vet det til senere.

Fikk ca 10 mil før overhalinga, og 29 mil etterpå ifølge triptelleren, og sykkelen går da greit fortsatt den.


Hjemkomst etter dagens tur
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: On the road again

Post by ArcticTiger »

Veldig bra, høres ut som mottorn går fint. Og til bakbrems er det nok godt nok slik du har gjort det.
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: On the road again

Post by pelsen »

Jepp, dette høres og ser fint ut. :thumleft Man får jo ikke mer ut av en bakbrems enn at den kan låse hjulet på asfalt, og det krever vanligvis ikke så mye brems så lenge man ikke har med passasjer og 100 kg bagasje.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: On the road again

Post by intruder »

the truth and all the truth...........ringte n ROTMO OG FIKK EN GOD PRAT FORRIGE DAGEN......... :thumleft :thumleft


kunne du tenkt deg et minitreff ved f eks OTTA uti september....?

har noen andre her i kikkerten også !! :D ... :smt024 :smt100 :smt114


pliiiiiis da
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: On the road again

Post by Tekumseh »

ArcticTiger wrote: 05 Aug 2021 22:16 Veldig bra, høres ut som mottorn går fint. Og til bakbrems er det nok godt nok slik du har gjort det.
pelsen wrote: 06 Aug 2021 07:52 Jepp, dette høres og ser fint ut. :thumleft Man får jo ikke mer ut av en bakbrems enn at den kan låse hjulet på asfalt, og det krever vanligvis ikke så mye brems så lenge man ikke har med passasjer og 100 kg bagasje.
Takker, joda den lager svartspor på asfalten, og jeg slipper å havarere på vei ned, der jeg kjørte opp i videoen.
intruder wrote: 06 Aug 2021 09:17 the truth and all the truth...........ringte n ROTMO OG FIKK EN GOD PRAT FORRIGE DAGEN......... :thumleft :thumleft


kunne du tenkt deg et minitreff ved f eks OTTA uti september....?

har noen andre her i kikkerten også !! :D ... :smt024 :smt100 :smt114

pliiiiiis da
Er nok litt skeptisk til å kjøre denne steinaldermopeden over Dovre i September.. Husker da jeg i 2009 var på Vingrom hos Sleipner MC på treff i september med Sportsteren, da var det langt og kaldt da jeg skulle hjem. Naturligvis avslutta jeg festen tidlig - altså tidlig samme morgen som jeg skulle hjem. Og det var vondt inni hjelmen hele veien.. ;-)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: On the road again

Post by intruder »

Otta te Trondhjæm e eitt stykkj ja....å derifra til Steinkjer ........jo best å vente ja...... \:D/ \:D/
så får sette n på venteøista ja !!!

go hælj !! :thumleft
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: On the road again

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 07 Aug 2021 10:47 Otta te Trondhjæm e eitt stykkj ja....å derifra til Steinkjer ........jo best å vente ja...... \:D/ \:D/
så får sette n på venteøista ja !!!

go hælj !! :thumleft
Litt seint, men god helg til deg også :-)

Her slo været om igjen fra 25 pluss til 15 og sidelengs regn, så i dag skal SR'en få stå i garasjen.

Vurderer dekkbytte, da framdekket er veteran neste år, og bakdekket var 5 år nyere, altså datert 1992 og 1997 - tresifrede koder etter DOT-merkinga :-k Morsomt sitat fra før handelen da jeg spurte om generell tilstand "..Framdekket kan med fordel snart byttes tenker jeg..." Det tenker jeg også :thumleft

Står mellom Heidenau K65, Heidenau K34 eller Metzeler ME77. Men jeg tror det blir Metzeler.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: On the road again

Post by mekkern »

Michelin pilot active funker også fint på litt lettere sykler og har bra holdbarhet. Har dette på GS450. Men mulig dette er en utgått type nå.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: On the road again

Post by Tekumseh »

mekkern wrote: 08 Aug 2021 11:54 Michelin pilot active funker også fint på litt lettere sykler og har bra holdbarhet. Har dette på GS450. Men mulig dette er en utgått type nå.
Ok, skal sjekke ut det :-)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: On the road again

Post by Tekumseh »

Nå har jeg mista motet.

På fredag glemte jeg å åpne bensinkrana. Og kjørte tom, men fikk start etter 7 - 8 kick.

I dag hadde jeg på meg de nye tekstilklærne fordi det var regn og 14 grader. Starta sykkelen, og den stoppa etter 5 sek. Så starta jeg den igjen med choke, og den gikk på 2000 rpm i noen sekunder før jeg vred litt på gassen og den ramla ned på 1000 for så å stoppe.
Så på neste tramp - nå uten choke starta den og gikk fint. Jeg rulla den ut, hadde på meg hjelmen og skulle stenge garasjeporten. Da stoppa den. Og etter det har jeg ikke fått start. Og jeg har holdt på i 5! timer.

- Sjekka kran, spruter godt når jeg tar av slangen.
- Bløt plugg - har tørka av den mange ganger
- Gnist - både så og kjente den, takk!
- Har tappa ned flottørkammeret i bunn av forgasseren, sammen med en del metallstøv - satte seg fast i skrujernet med magnet.
- Tenner innimellom - "er borti." En gang forårsaka det en pottesmell så jeg hoppa høyt.

Løsna jeg noe rusk i gasseren da den ble tom på fredag? Som har lagt seg for inni gasseren et sted?
Blæh, er vel bare å plukke gasseren i molekyler.

Og ja, når det lille lånet på denne er nedbetalt skal jeg kjøpe en SR400 med innsprut og gummioppheng osv.. Og heller style den med retrosete og lakke om den. Fy, nå er jeg lei!
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: On the road again

Post by ArcticTiger »

Høres ut som dritt i gassern ja.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: On the road again

Post by mekkern »

Kan ikke lovprise ekstra bensinfilter nok....
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: On the road again

Post by pelsen »

bløt plugg tyder på at den får bensin, men kanskje ikke den dosen den skal ha. Rense ut møkka av gassern. :thumleft
Og tørke plugg har jeg dårlig erfaring med, det er mye bedre å gå inn i delekassa og hente en ny. Eller bare en annen plugg.
Det har skjedd mange ganger at en annen plugg har vært løsningen. Og den som ikke virket nå kan være fin neste gang...
Derfor er det alltid reserveplugg(er) med på tur med de gamle engelske syklene mine.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: On the road again

Post by mekkern »

spesielt hvis du fant metallstøv i forgasseren-dette tar knekken på pluggen hvis det kommer inn i forbrenninga-kan ha gnist men den blir borte under kompresjon.
men hvor kom dette fra???
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: On the road again

Post by intruder »

Restart etter psykiatrisk repprasjon er no herk det å.......nåån tru førdundre meg je har mer einn ein plugg og ser reidde ut.... :smt025
Post Reply