Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's blogg

Post by intruder »

:shock: Som landskjent president i endeLarmen MK , bredt omskrevet i MC-avisa nr 21 i år , vil jeg minne om at karen i " klubbmerket " er funnet på Youtube under vignetten " Purple helmets " , gutter med balansen og humøret i orden.
Du kan jo kose deg med noen snutter innimellom vet du ..... =D>
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 11 Oct 2021 18:44 :shock: Som landskjent president i endeLarmen MK , bredt omskrevet i MC-avisa nr 21 i år , vil jeg minne om at karen i " klubbmerket " er funnet på Youtube under vignetten " Purple helmets " , gutter med balansen og humøret i orden.
Du kan jo kose deg med noen snutter innimellom vet du ..... =D>
Hehe, fantastiske stunt! :-D

I de siste sekundene når pianisten klør seg i rumpa, Haha!

Jaja, her går det trått for tia. Har pådratt seg forkjølelse av dimensjoner, så nesedryppet lander på gulvet med 3 meters mellomrom som etter ei tispe med løpetid. Og sangstemmen fører til to års gratis medlemsskap i Norsk Målungdom, hadde forresten egna meg dårlig som forballspiller - målløs. Jaja, det går heldigvis over igjen.

Den nye brukte gitaren ble solgt igjen da den ikke hadde samme feeling og samme lyd som den jeg solgte i vår. Kom over en annen type som antagelig er feilprisa (halv pris), så jeg tok en råsjangs og bestilte. Så vil det vise seg om det blir gitar eller penga tilbake da det var over 1 mnd bestillingstid - frykter for utgått vare.

Yamahaen står i garasjen, og har ikke vært i gang på litt over ei uke. Ble så lei, men har forstått at det må til ny forgasser, og da blir coil og pluggledning bytta samtidig. Gnisten kommer vel tilbake til våren - Bam-ba-dish!! \:D/
Holder på såvidt å rydde / omstrukturer i kjeller for å lage mancave, men det går trått der også. Har jo som mål å isolere og avrette gulv før jul... Ellers blir det etter jul-- :-k
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's blogg

Post by intruder »

Er en kar som gnåler og maser og vil kjøpe Intruderen som skruobjekt for vinteren...men han vil ha den gratis selvsagt..... \:D/
Ga den jo bort til sønnen min og han vil ha 6000 for den...er jo pen som f...,dekk og felger er bra og tror ikke det er mye rust heller...
han maser blablabla må gjøre ditten og datten og hvis såfremt dersom i tilfelle så.....
sønnen får ringen og dermed basta !! :smt075

håopes åll iss vell øpp nårth :smt109
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 26 Oct 2021 11:01 Er en kar som gnåler og maser og vil kjøpe Intruderen som skruobjekt for vinteren...men han vil ha den gratis selvsagt..... \:D/
Ga den jo bort til sønnen min og han vil ha 6000 for den...er jo pen som f...,dekk og felger er bra og tror ikke det er mye rust heller...
han maser blablabla må gjøre ditten og datten og hvis såfremt dersom i tilfelle så.....
sønnen får ringen og dermed basta !! :smt075

håopes åll iss vell øpp nårth :smt109
Alt well her øpp nårth sjø ;-)

Det var lavt nok det budet ja. Men vet jo av erfaring at det kan koste 15000,- kr og flere uker å få en motor kjørbar igjen, men det kan jo også være nytt stempel og nygammel sylinder for en slikk og ingenting. 6000,- er kanskje i det minste laget, men på en annen side får man ikke så kjempemye for et rep-objekt i dag.. Vanskelig å si.

Jeg skulle ha kjøpt den og fått den på veien om det ikke var for at jeg har en Yamaha stående som fortsatt trenger litt omsorg og pleie.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's blogg

Post by intruder »

Takk for svar......han har nå gjort en avtale med en kamerat om en byttehandel der kameraten skal gjøre jobben gratis som en mottjeneste så saken ordner seg. Deler skal sønn min ordne selv....så time vill sjåvv

Lurer på om dette er en " bjørnetjeneste " å kalle,da....

og på laurdagen skal jeg værra med på bytur og bese Meteor 350.....jesssssss :smt031

lurer på om dom ha rulletrapp på Leisi Båys.....sikkert dæven steike førr en fart i tilfelle ...... :roll:
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 03 Nov 2021 20:22 Takk for svar......han har nå gjort en avtale med en kamerat om en byttehandel der kameraten skal gjøre jobben gratis som en mottjeneste så saken ordner seg. Deler skal sønn min ordne selv....så time vill sjåvv

Lurer på om dette er en " bjørnetjeneste " å kalle,da....

og på laurdagen skal jeg værra med på bytur og bese Meteor 350.....jesssssss :smt031

lurer på om dom ha rulletrapp på Leisi Båys.....sikkert dæven steike førr en fart i tilfelle ...... :roll:
Det er håp for Intruderen da med andre ord :-)
Prøvekjørte du Meteor 350?
User avatar
Daniel_hoy
Posts: 54
Joined: 15 Aug 2006 01:06
MC: Husaberg FS650 2008

Re: Tekumseh's blogg

Post by Daniel_hoy »

Tekumseh wrote: 29 Sep 2021 22:15 Men uansett måtte jeg ofre kvelden på å bytte hjullager bak på bilen, det har rumla bak på høyresida som et herculesfly på 60 - 80 km/t. Ny spindel m/lager skulle koste 5000,- men jeg fant en fra en SX4 i Troms som kun hadde gåt 30.000 km ferdig i postkassa for 1750,- kr. Tok 2,5 timer, da det var rust og noen småproblemer, men prøvekjøringa etterpå gikk som en drøm. Rett lager, rett side - og Herculesen er borte igjen ;-)
Den typen her som du får ny fra 600kr? :roll:

https://www.autodoc.co.no/reservedeler/ ... %5B0%5D=HA

Anbefaler å sjekke autodoc når bildeler skal handles. Ofte veldig billig for premium deler og "gratis" billig deler. Best pris ved kjøp i app. Ofte opp til 40% rabatt. Så blir der enda mer lønnsomt å fikse ting selv ;)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Daniel_hoy wrote: 13 Nov 2021 00:27
Tekumseh wrote: 29 Sep 2021 22:15 Men uansett måtte jeg ofre kvelden på å bytte hjullager bak på bilen, det har rumla bak på høyresida som et herculesfly på 60 - 80 km/t. Ny spindel m/lager skulle koste 5000,- men jeg fant en fra en SX4 i Troms som kun hadde gåt 30.000 km ferdig i postkassa for 1750,- kr. Tok 2,5 timer, da det var rust og noen småproblemer, men prøvekjøringa etterpå gikk som en drøm. Rett lager, rett side - og Herculesen er borte igjen ;-)
Den typen her som du får ny fra 600kr? :roll:

https://www.autodoc.co.no/reservedeler/ ... %5B0%5D=HA

Anbefaler å sjekke autodoc når bildeler skal handles. Ofte veldig billig for premium deler og "gratis" billig deler. Best pris ved kjøp i app. Ofte opp til 40% rabatt. Så blir der enda mer lønnsomt å fikse ting selv ;)
Det var billig! Har litt "OCD" når det kommer til originaldeler. Men takk for tips. Dette må sjekkes ut neste gang det blir noe :-)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's blogg

Post by intruder »

Nå er jeg kommet meg til hektene etter bybesøket forrige helg,det ble ingen tur innom Lazy Boys denne gang ...sjåføren ville ha minst mulig ventetid med fire reiseslitne småtasser i bilen...
Utafor slottet var den røde mottakstrappa på plass for nederlenderne....hadde jeg lagt ut bilder skulle du fått se meg på toppen ventende på han Harald !!
Nå skal Viragoen inn i bua sammen med Piaggioen,batteriet har jeg tatt ut og så blir det vel noe gnikking uti mars.
Ellers skal jeg " kose " meg med masete sportskommentatorer utover :roll: .....njet,gjør nok heller en skitur selv ....
Vurderer å innføre samme medlemskontinent i endeLarmen MK som i lesbiskes forening...en slikk og ingenting.. :smt110
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 14 Nov 2021 09:37 Nå er jeg kommet meg til hektene etter bybesøket forrige helg,det ble ingen tur innom Lazy Boys denne gang ...sjåføren ville ha minst mulig ventetid med fire reiseslitne småtasser i bilen...
Utafor slottet var den røde mottakstrappa på plass for nederlenderne....hadde jeg lagt ut bilder skulle du fått se meg på toppen ventende på han Harald !!
Nå skal Viragoen inn i bua sammen med Piaggioen,batteriet har jeg tatt ut og så blir det vel noe gnikking uti mars.
Ellers skal jeg " kose " meg med masete sportskommentatorer utover :roll: .....njet,gjør nok heller en skitur selv ....
Vurderer å innføre samme medlemskontinent i endeLarmen MK som i lesbiskes forening...en slikk og ingenting.. :smt110
Haha, tunge oppgaver! :-D

Ser den, å prøvekjøre MC i høsttemp med en ventende bil full i folk. det hadde jeg hoppa glatt over også ja :-)

Må vel huske å lade opp batteriet for vinteren på Yamahaen også, ellers har jeg til nå bortprioritert å kjøpe ny forgasser og nye dekk. Blir vel når man får feriepengene sikkert, langt uti sesongen..

Ellers går dagene nå for tia med på å fornye badet. Siste rommet i vårt lille 70-tallshus som skal få nye flater. Og når det er ferdig kan jeg endelig begynne å ta fatt på kjelleren og man-caven jeg nå har planlagt i over 1,5 år.

Itjnå som kjæm tå sæ sjøl osv...
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's blogg

Post by intruder »

Ja etter å ha sett på musikktråden og googlet og gått på Youtube har jeg funnet nye sider ved deg,positivt lesestoff....... :thumleft
mer og mer Rotmotype både utapå og inni jo ! =D>
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's blogg

Post by intruder »

Nå,åssen går det med snekringa og skruinga...long time no see vettu !! :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's blogg

Post by intruder »

Glad jeg har kjøpt lim til laustennern før ribba kommer på bordet,bare så det er nevnt.
....og vi skjønte da a tante Anna kom.....sang n Hans Rotmo

Ha ei riktig god jul og et godt nytt år ! :smt111 :smt114

Din forumkamerat Intruder :thumleft
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 23 Dec 2021 14:53 Glad jeg har kjøpt lim til laustennern før ribba kommer på bordet,bare så det er nevnt.
....og vi skjønte da a tante Anna kom.....sang n Hans Rotmo

Ha ei riktig god jul og et godt nytt år ! :smt111 :smt114

Din forumkamerat Intruder :thumleft
Hei, og godt nyttår! :-)

Har vært opptatt med renovering av badet, det ble selvsagt et prosjekt som dro ut helt opp mot jul, selv om det var forventa sluttdato 1. desember - evig tidsoptimist ;-)
Neste år skal alt avsluttes tidlig i november for å få nyte mer av desember.

Håper tennene fortsatt sitter fast,, og at ikke bare tante Anna kom, og at du har hatt ei fin jul. :-)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's blogg

Post by intruder »

Nå kan man snart se fram til bare veier igjen,blir nok kjøring litt uti april,sen påske betyr gjerne sen sesongdebut.
Regner med at du driver med litt skruing innimellom,her blir det i vekselvis ski og gåturer.

En kar i Grimstad hadde en kollisjonsskadet Intruder 750 1988 modell på Finn,snaut 30000 km og motoren var visst OK:skulle ha 5000 for den
Var rammeskakk så kanskje motorfestene hadde forskjøvet seg også,,,,,,fåglerna vet. :smt051
Men den ble fort solgt,og er vel ikke sikkert motoren hadde passet i ramma heller... :-k
Post Reply