Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 5109
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

ska det vara ska det vara Brumunddøl , Brumunddøl som je æ
sjøl
omskrevet fra Alf Prøysen :smt035

ska det vara ska det vara Yamaha ... Yamaha som je ha sjøl... :shock: :roll:

klin kokos...kokos...kokos :-#
User avatar
pelsen
Posts: 1225
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Tekumseh's Blogg

Post by pelsen »

Tekumseh wrote: 08 Jul 2025 14:14
Jonta wrote: 07 Jul 2025 13:06 Uorginalt luftfilter har som regel noe å gjøre med blandingsforhold, da de som regel er åpnere.
pottesmell ved avskrudd gass, kan tyde på mager blanding.
Prøv å stille litt på mix skruen.
Takk for tips, skal prøve det. Hadde et HiFlo-filter liggende og tenkte jeg skulle bruke opp det. Blir ett med Yamaha på til våren igjen ja.
Det er nok bare på full gass at et åpnere luftfilter slipper gjennom mer luft av betydning - ikke på avskrudd gass for da er det gasspjeldet som stenger for luften.
Det er lurt å sjekke at hoveddysa er stor nok hvis du kjører mye på full gass med uoriginalt luftfilter. Skjæring pga dette er dyrt.
Pottesmell kan like gjerne komme av en liten eksoslekkasje ved toppen, frisk luft inn i varm eksos gir en fin restforbrenning 8) BSAn min driver med dette, det smeller best når jeg bråslipper gassen :redface
Jonta
Posts: 702
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Jonta »

Tekumseh wrote: 08 Jul 2025 14:14
Jonta wrote: 07 Jul 2025 13:06 Uorginalt luftfilter har som regel noe å gjøre med blandingsforhold, da de som regel er åpnere.
pottesmell ved avskrudd gass, kan tyde på mager blanding.
Prøv å stille litt på mix skruen.
Takk for tips, skal prøve det. Hadde et HiFlo-filter liggende og tenkte jeg skulle bruke opp det. Blir ett med Yamaha på til våren igjen ja.
Ah, på den måten. Du har beholdt orginal luftfilterboksen. Da skal det ikke være noe problem med et Hiflo filter tenker jeg, særlig om det er laget av samme type matriale.
Det er vel skumgummi på denne kanskje? I såfall skal de ha en skvett tykk luftfilterolje.
User avatar
intruder
Posts: 5109
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Montører i full sving med å montere plattform så kjerringa slipper trappa...
blir mye snømåking sa jeg men da anbefalte montøren meg å kjøpe en liten elektrisk snøfreser som koster rundt 2000 og kaster snøen inntil 6 meter...
Snømåking er ikke så lett med hjertestarter og relativt dårlig form... \:D/

Og plattformen betales av NAV...vi har det godt her i landet !
User avatar
intruder
Posts: 5109
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Lenge igjen av sommeren og lenge siden De " har vært på luften " Tekumseh...
håper alt er vel , snart skal jo " sjølane " rundt om " stå under misteltein att "....... :smt102
User avatar
intruder
Posts: 5109
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Håper alt er bra med deg Tekumseh ? :thumleft :D
User avatar
Tekumseh
Posts: 2401
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 17 Nov 2025 13:06 Håper alt er bra med deg Tekumseh ? :thumleft :D
Heisann, alt bra her :-) Der også? Er juleforberedelsene i gang?

Ble en sesong nesten uten motorsykkelkjøring, faktisk så lite at jeg tror vårservicen blir droppa neste år.
Fant ut at knappen til hornet var falt ut, så jeg må ha noen nye deler også i vinter.
User avatar
Palma
Posts: 4903
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Palma »

Tekumseh wrote: 30 Nov 2025 13:39
Fant ut at knappen til hornet var falt ut, så jeg må ha noen nye deler også i vinter.
Da skjønner jeg at det ble lite kjøring ja.. :plystre :lol: :lol:
User avatar
intruder
Posts: 5109
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

:smt031 :smt021 Så da blir det tut og kjør att neste år skjønner jeg ! :plystre

Og godt å se at du er still gåjjing stråång din :smt114 :smt114
User avatar
Tekumseh
Posts: 2401
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Palma wrote: 30 Nov 2025 17:29
Tekumseh wrote: 30 Nov 2025 13:39
Fant ut at knappen til hornet var falt ut, så jeg må ha noen nye deler også i vinter.
Da skjønner jeg at det ble lite kjøring ja.. :plystre :lol: :lol:
Haha! Var vel mer at jeg har ett eneste vinterprosjekt.. ;-)
intruder wrote: 30 Nov 2025 18:18 :smt031 :smt021 Så da blir det tut og kjør att neste år skjønner jeg ! :plystre

Og godt å se at du er still gåjjing stråång din :smt114 :smt114
Ja, håper det :-) Er innom innimellom uten at det skrives så mye.
User avatar
intruder
Posts: 5109
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Siste nytt er vel å blåse opp litjkar `n for å fylle ut hoppdressen...
håper Anne Odine ikke falt for fristelsen .. :smt061 :smt115
User avatar
Tekumseh
Posts: 2401
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 09 Feb 2026 12:12 Siste nytt er vel å blåse opp litjkar `n for å fylle ut hoppdressen...
håper Anne Odine ikke falt for fristelsen .. :smt061 :smt115
Det spørs om det merkes om hun blåser opp noe ja...
De gjør det godt i OL hopperne synes jeg, gutta er også på vei tilbake.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2401
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Lenge siden jeg har vært her inne, men nå med sesongen godt igang var det på tide med et blogginlegg.

Har siden sist (nettopp) solgt huset, og dermed kjellerstua og garasjen min... :( Helsa har fått seg en knekk (ikke noe alvorlig), så jeg har vært sykemeldt i snart ett år, og går mye trolig en tid i møte med mindre inntekt (AAP). Dermed flytta jeg inn hos kjæresten, og kjøper meg nå inn i hennes hus for å dele utgifter på to.

Stor sorg å kvitte seg med mitt fantastiske verksted/garasje/mancave etter så kort tid, men det blir vel å ordne seg noe tilsvarende på det nye stedet. Skissen er allerede på tegnebordet. Men midlertidig er verktøyet inni ei skjev delvis råtten utebod. Men ellers er det et bra sted, og jeg ser frem til å bo her.

Det ble "sesongstart" midt i flyttinga den 1. mai. Motorsykkelen som hadde stått innendørs i 15 grader, starta på første tramp og gikk direkte på en liten times tur.

01052026.jpg
Rett før take-off
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Borg
Posts: 1940
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Borg »

Tekumseh wrote: 19 May 2026 11:55 Lenge siden jeg har vært her inne, men nå med sesongen godt igang var det på tide med et blogginlegg.

Har siden sist (nettopp) solgt huset, og dermed kjellerstua og garasjen min... :( Helsa har fått seg en knekk (ikke noe alvorlig), så jeg har vært sykemeldt i snart ett år, og går mye trolig en tid i møte med mindre inntekt (AAP). Dermed flytta jeg inn hos kjæresten, og kjøper meg nå inn i hennes hus for å dele utgifter på to.

Stor sorg å kvitte seg med mitt fantastiske verksted/garasje/mancave etter så kort tid, men det blir vel å ordne seg noe tilsvarende på det nye stedet. Skissen er allerede på tegnebordet. Men midlertidig er verktøyet inni ei skjev delvis råtten utebod. Men ellers er det et bra sted, og jeg ser frem til å bo her.

Det ble "sesongstart" midt i flyttinga den 1. mai. Motorsykkelen som hadde stått innendørs i 15 grader, starta på første tramp og gikk direkte på en liten times tur.


01052026.jpg
Rett før take-off
Veldig kjekt med statusoppdatering og høre hvordan det går med deg @Tekumseh. Må jo være litt surt å flytte fra mancaven, men for resten av oss regner jeg med vi kan følge deg på nytt prosjekt i neste bolig snart?
Så kan man bare ønske alt vel når det kommer til helsa.
User avatar
intruder
Posts: 5109
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Har fått vondt i brystet når jeg kjører , antakelig muskulært og kan ordnes ved å flytte styret men helsa skranter ellers også så er i ferd med å selge sykk `ern da jeg ikke synes det er så artig lenger heller ! :-k
Men er veldig glad for å se at du er på `an igjen og lykke til ! =D>
Post Reply