sjøl
omskrevet fra Alf Prøysen
ska det vara ska det vara Yamaha ... Yamaha som je ha sjøl...
klin kokos...kokos...kokos
Det er nok bare på full gass at et åpnere luftfilter slipper gjennom mer luft av betydning - ikke på avskrudd gass for da er det gasspjeldet som stenger for luften.Tekumseh wrote: 08 Jul 2025 14:14Takk for tips, skal prøve det. Hadde et HiFlo-filter liggende og tenkte jeg skulle bruke opp det. Blir ett med Yamaha på til våren igjen ja.Jonta wrote: 07 Jul 2025 13:06 Uorginalt luftfilter har som regel noe å gjøre med blandingsforhold, da de som regel er åpnere.
pottesmell ved avskrudd gass, kan tyde på mager blanding.
Prøv å stille litt på mix skruen.
Ah, på den måten. Du har beholdt orginal luftfilterboksen. Da skal det ikke være noe problem med et Hiflo filter tenker jeg, særlig om det er laget av samme type matriale.Tekumseh wrote: 08 Jul 2025 14:14Takk for tips, skal prøve det. Hadde et HiFlo-filter liggende og tenkte jeg skulle bruke opp det. Blir ett med Yamaha på til våren igjen ja.Jonta wrote: 07 Jul 2025 13:06 Uorginalt luftfilter har som regel noe å gjøre med blandingsforhold, da de som regel er åpnere.
pottesmell ved avskrudd gass, kan tyde på mager blanding.
Prøv å stille litt på mix skruen.
Heisann, alt bra her
Da skjønner jeg at det ble lite kjøring ja..Tekumseh wrote: 30 Nov 2025 13:39
Fant ut at knappen til hornet var falt ut, så jeg må ha noen nye deler også i vinter.
Haha! Var vel mer at jeg har ett eneste vinterprosjekt..
Ja, håper detintruder wrote: 30 Nov 2025 18:18![]()
Så da blir det tut og kjør att neste år skjønner jeg !
![]()
Og godt å se at du er still gåjjing stråång din![]()
![]()
Det spørs om det merkes om hun blåser opp noe ja...intruder wrote: 09 Feb 2026 12:12 Siste nytt er vel å blåse opp litjkar `n for å fylle ut hoppdressen...
håper Anne Odine ikke falt for fristelsen ..![]()
![]()
Veldig kjekt med statusoppdatering og høre hvordan det går med deg @Tekumseh. Må jo være litt surt å flytte fra mancaven, men for resten av oss regner jeg med vi kan følge deg på nytt prosjekt i neste bolig snart?Tekumseh wrote: 19 May 2026 11:55 Lenge siden jeg har vært her inne, men nå med sesongen godt igang var det på tide med et blogginlegg.
Har siden sist (nettopp) solgt huset, og dermed kjellerstua og garasjen min...Helsa har fått seg en knekk (ikke noe alvorlig), så jeg har vært sykemeldt i snart ett år, og går mye trolig en tid i møte med mindre inntekt (AAP). Dermed flytta jeg inn hos kjæresten, og kjøper meg nå inn i hennes hus for å dele utgifter på to.
Stor sorg å kvitte seg med mitt fantastiske verksted/garasje/mancave etter så kort tid, men det blir vel å ordne seg noe tilsvarende på det nye stedet. Skissen er allerede på tegnebordet. Men midlertidig er verktøyet inni ei skjev delvis råtten utebod. Men ellers er det et bra sted, og jeg ser frem til å bo her.
Det ble "sesongstart" midt i flyttinga den 1. mai. Motorsykkelen som hadde stått innendørs i 15 grader, starta på første tramp og gikk direkte på en liten times tur.
01052026.jpg
Rett før take-off