Alas, ny sesong endelig!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Her skulle det egentlig ha vært et langt innlegg med bilder og alltingen som viste monteringen av yoshi-eksosen, men jeg gidd ikke, er altfor sliten.

Men eksosen er kommet på og det låt........helt konge!! :D :D 8) Har ikke kjørt den enda, det blir ikke før mandag/tirsdag tenker jeg. Men lyden da mann, lyden. Det er som å gå fra symaskin til trykkluftbor nærmest. Gleder meg som en unge til å få på dysene og.

Kanskje jeg klarer å hive noen bilder ut iløpet av kvelden!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

Hur leget Øyvind? Lenge siden jeg har hørt fra deg nå? Noe sykkelkjøring på deg?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Holy thread resurrection Batman!

På tide å bli litt mer aktiv her inne, ser ut som om aktiviteten har dalt endel, men slikt er vel gjerne naturlig.

Kort oppsummert, fjoråret ble ikke sykkelen luftet i det hele tatt, året før var den også lite brukt. Ingen spesiell grunn, men det ble nå slik. Men iår skal jeg på veien igjen. Sykkelen er tatt noenlunde fra hverandre. All plast er tatt av og skal vaskes grundig, tanken er tatt av og batteri er ute.

Ny tank er bestilt, litt større og i plast, er en liten rustrose på ene hjørnet av den originale tanken og den nye tanken var sikkert billigere enn å få noen til å fikse den originale, større er den også. Oljebyttekit fra Thumpertalk er bestilt, stålomspunnet bremseslange, ny framskjerm og diverse beskyttelsescover likeså. Så iår skal det bli orden på sykkelen, også går den på finn. Er veldig lysten på nyere sykkel, jeg ser og at behovene har endret seg litt. DRZ'en er flott som penldersykkel og ha-det-gøy-sykkel, men jeg ser nå at jeg ikke bruker mc til pendling og vil ha noe som er litt mer komfortabelt på lengre turer.

Så hvis jeg får solgt sykkelen, eller får en grei innbyttepris blir det kanskje noe nytt iår. Driver og ser på alt fra Kawa ER6-N, via Hornet og FZ8-N til Duc Monster og BMW, og endel innimellom. Det er jammen ikke lett å gjøre seg opp en mening om hva en vil ha mest. Vil fremdeles ha en naken sykkel med bredt styre for å kjenne litt på vinden i 80 framfor i 120. Det er jo relativt få steder en skikkelig R-maskin kommer til sin rett også, selv jeg har full forståelse for de som kjøper dem. Sidevæsker og toppboks er også på ønskelisten, men men, vi får se hva som skjer.

Jeg får se om jeg ikke får til å tatt noen bilder av monteringen av sykkelen.

God kveld godtfolk.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by supermons »

Velkommen tilbake!

Du burde prøvekjøre ER-6n og Monstern iallefall, morsomme sykler :)
Post Reply