MANTIS ! *Har funnet gamle sykkelen og tar fremdeles bilder*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Mantis »

ImageRS 250

Alternativ 1.
Image

Positivt:
- Lav km-stand
- Strøken
- Fin modell
- Virker som alt er i orden
- Sikkert en sykkel som holder lenge

Negativt:
- Forholdsvis dyr. Ikke for varen, men for lommeboken
- Befinner seg et godt stykke fra Ålesund
- Registrert som fulleffekter

Alternativ 2.
Image

Positivt:
- Registrert som mellomklasse
- Fin modell
- Virker som den er strøken

Negativt:
- Forholdsvis dyr. Spesielt i forhold til den over
- Høyere km-stand en alternativ 1. og bare 5.000,- billigere
- Befinner seg et godt stykke fra Ålesund

Alternativ 3.
Image

Positivt:
- Strøken
- Eid av voksen person
- Billig

Negativt:
- Ikke så fin modell som de to alternativene over
- Fulleffekt

Alternativ 4.
Image

Positivt:
- Lav km-stand
- Veldig fin modell
- Billig

Negativt:
- Riper i kåper
- Virker som den er skrudd en del på



Er egentlig de det "står mellom"
Har veldig lyst på den som kun er rullet litt over 2000 km, men det svir i lommeboka.
Har bare så ekstremt lyst på Aprilia RS 250 :D Satt inne på The Tuning Works i sta å tok meg en titt, var mange fine deler til RS 250. Skulle bestilt meg TYGA anlegg om jeg hadde kjøpt meg :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by FV »

Om du har interesse av det, så kan jo jeg komme med mitt synspunkt når det kommer til sykkelen selv og ikke de eksemplene du kommer med.

Positivt:
-Kjøreegenskaper du kan ha lenge uten å vokse fra
-Tøft utseende
-Mye sykkel for pengene
-Gøyal effektkurve

Negativt:
-Forikring (?)
-Håpløs om du vil ha passasjer
-Dyre servicer om det skal gjøres på verksted med originale deler
-Lite dreiemoment


Jeg har aldri kjørt en RS250, men jeg har da mine meninger om den for det 8)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Mantis »

Jojo. Men ser man bort i fra det selfølgelig. At effektkurven er morsomt osv er jo ting som jeg er klar over. Men jeg tenker på negative og positive sider ved de som er til salgs, ikke RS250 i seg selv.

[youtube]8oTPTvBQWZI[/youtube]
Teike ka en fine lyd :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by FV »

Ja, det virker jo som om du er fast bestemt på hvilken sykkel du vil ha, det er jo flott at man har noe man kan drømme etter. Men først og fremst ville jeg meldt meg opp til lappen slik at den var i boks, deretter ville jeg kikka etter sykkel.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by tshansen »

fin lyd? :-k

Fortsatt veldig moped lyd spør du meg!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
moto
Posts: 475
Joined: 05 Jan 2007 19:13
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998
Location: Nittedal

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by moto »

motorsag :-#
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Mantis »

LordShaft wrote:fin lyd? :-k

Fortsatt veldig moped lyd spør du meg!
Mopedlyd?! Nei nå får du gi deg mister. 2-takter er 2-takter, 2-takter er ikke bare moped.
Er jo rått med 2-takter lyd :D Og effekten er jo den morsomste.

Uansett hvilken 2-takter det er så er det "mopedlyd" for en med 4-takter.
Selv en 500cc 2-takter er en moped.

[youtube]_Bh7B1Xv0AM[/youtube]

Dette også mopedlyd for dere? :-k

2-takt er sjarm og entusiasme når kubikkene kommer seg - 4-takter er en masseproduksjon :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Mantis »

Dagen derpå da kan vi si :lol:

Var veldig livlig i går du, ikke fullt så livlig i dag tidlig.
Kvelden begynnte rolig med litt småpilsing og grilling hos en kompis. Været var fint og jeg hadde bare 6 tuborg glassflakser. Jeg vet at dette er veldig lite, så jeg fikk med meg en kompis som er fyllt 18 for å kjøpe meg en 6èr med Heineken 0.5 bokser og noe annet snacks, pluss litt mer potetsalat og nakkekoteletter.
Etterhver som den ene glassflasken og boksen ble tømt og det minket med både nakkekoteletter og potetsalat på fatet mitt, kom det mer og mer folk.
Til slutt var det fult i liv rundt alle kanter i den hagen der. Fikk hilst på noen nye folk som virket veldig hyggelig.
Til slutt kommer det selfølgelig en idiot inn gjennom buskene og inn i hagen for å sloss. Vet godt hvem den sloss-idioten er, så jeg gadd ikke bry meg. For å være helt ærlig så tror jeg ikke den lisje karen der hadde hatt så veldig gode odds mot alle vi som satt der å grilla og koste oss.

Etterhvert som klokken nærmet seg 24 ble jo selfølgelig jeg bare i bedre og bedre humor, før det gikk rett nedover med det også. Man kommer liksom til et stadie der det begynne å bli så mye drikke at man ikke eier dømmekraft, hukommelse, fornuft og det som følger med.
Vi beveget oss ned til verdens største fjortissparty-sted for å sjekke ut livet (Sandingane for de som er kjennt) Og der var fullt i fulle fjortisser og russer der. Manglet ikke på svarte skinnjakker med refleks og gule regnjakker heller, ja natteravner og politi.
Egentlig så ble jeg mer og mer "vekk" utover kvelden. Ikke slik at jeg ikke klarte å stå osv, nei nei, men slik at jeg ikke husket så mye og heller ikke tenkte over så mye av hva jeg gjorde og sa der og da.
Plutslig husker jeg at det kom en fyr bort til meg og begynnte å kødde litt. Han fyren har også drevet å ringt dama mi mitt på natten for å høre om de skal finne på noe, noe jeg ikke liker! Kjæresten min har også sagt flere ganger til han at hun ikke vil ha noe med han å gjøre, men han ringer ut i eningen for det. Jeg skal ha sagt "Hvorfor i H*** driver du å ringer dama mi mitt på natta da din lille idiot?" før han skal ha sagt "gjør hva faen jeg vil jeg" så skal han ha dyttet til meg, og jeg selfølgelig dyttet til han enda hardere før jeg skal ha fløget på vedkommende for å grisebanke han :lol: Husker ikke så mye av hva som ble gjort da eller sagt, men jeg skal vist ha prøve å druse til fyren med en tuborg ølflaske, men jeg snittret bare fjeset hans. Noe jeg er sinnsykt glad for, politiet skal ha sett hele situasjonen og jeg hadde nok fort havnet på glattcellen om den hadde fått blink. Idiotskap av meg ja! Så husker jeg bare at jeg fikk et klapps på ene siden før jeg fikk et klapps på den andre siden av fjeset, ikke noe harde greier. Husker jeg så et glimt av blod som rant i fjeset på han også, men det kan ha vært feil. Etterhver skal jeg ha tatt nettet mitt hvor del lå 3 heineken bokser og sveivet posen i trynet på han før natteravnene tok over og hold både meg og han fast, det kan ikke jeg huske.

Kjæresten min fortalte meg i dag tidlig at det stod sinnsykt mye folk i en ring rundt oss for å se på slossingen mens natteravner skal ha prøvd å komme seg fram til oss, politiet skal også ha snaket over callingen men skal ha sagt at de "skværet opp i situasjonen" Kan ikke huske at det stod en ring med masse folk rundt oss... hmm. Egentlig pinlig å våkne i dag og få vite det. Er ikke ofte jeg havner i bråk heller! Men denne gangen her rant det bare over for meg, kombinert med alkohol.

Jeg skal ikke ha brydd meg noe mer om det som skjedde, og skadet var jeg i alle fall ikke, så jeg skal bare ha fortsatt å prate med folk som om ingenting hadde skjedd.
Etterhvert russlet jeg og kjæresten min hjemmover og tok turen innom shell for å spise litt. Det vil egentlig si at hun tok turen inn for å kjøpe mat mens jeg tok turen inn dit for å snakke sjit med de bak disken, noe de skal ha vært med på. Jeg skal ha stått å pratet med de 3 bak disken i en time og diskutert både det ene og det andre med de. Fikk til og med en toffife eske med han ene som jobbet der :lol:
Var litt av et syn da jeg kom hjem og det var full fest med litt mye rødvin innad her hjemme. Masse kollegaer av moren min som hadde tatt turen. Her var minst 30 stk, og 20 av de var litt væææl eplekjekke. Navnet mitt ble ropt hele tiden og det var ikke måte på hvor en flott sønn jeg var, haha! Værste var vel da jeg møtte på den tidligere læreren min i trappa på veg opp til rommet mitt, trodde jeg hadde gått feil med det første.

Fikk sjokk da jeg våknet med 8 skruf bokser med snus jeg skal ha kjøpt på shell, herregud! Lå en hel bråte med snusbokser på skrivepulten min.

Nei, alt i alt var det både morsomt og trist den kvelden/natten.
Er vemodig at det skal gå slikt når noen fyrer litt :-k Skulle helst ha sluppet å begynnt å sloss... pinlig.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by ErlingSG »

Tror du sparte deg for mye til natt til 1. jeg, Mathias.. Det er sånt som skjer :lol:
Rødvin, uff, nei det er jeg ikke voksen nok til å tvinge i meg engang, hehe..
Hadde ikke helt ditt problem, jeg ble nesten ikke full i det hele tatt, følte meg bare trøtt, men hadde det kjempekjekt og hilste på masse folk! I tillegg kom jeg meg hjem for egen maskin :lol:
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Mantis »

Det var ikke så veldig hyggelig å bli vekt av at politiet ringte meg i dag tidlig og forhørte seg om sykkelen min. Jeg forklarte jo at jeg hadde solgt den for kort tid siden til en i Ørsta. De hadde da sjekket opp reg.nr på denne sykkelen som de hadde beslaglagt! Jeg forklarte at jeg ikke hadde fått tid til å levere inn vognkort del 2 på bilstilsynet enda, siden de stenger 15:30 og jeg slutter på skolen 15:00 et godt stykke unna, men jeg skulle levere det nå på mandag.
Jojo, de skjønnte det ikke var meg som hadde blitt anmeldt så mange ganger pga grisekjøring at de hadde beslaglagt sykkelen i Ørsta! :roll:
De fant heller ikke ut hva den nye eieren het. Jeg var vist pliktig til å oppgi både navn og personr på han som hadde skrevet under på vognkort del 2.

Ble litt sur der jeg lå i senga å hørte om alt dette, i mitt navn! Men jeg har alt på det tørre. Jeg har både transaksjonspapirene fra overføringen av penger, underskrift på vognkort Del 2 og det som måtte være.
Jeg sa til personen jeg solgte sykkelen til "Ikke kjør som et svin i mitt navn nåda!"

Hvem i huleste kjører så forbanna idiot at de får sykkelen beslaglagt pga utallige annmeldelser? Og hvordan kan politiet ikke ha visst navnet på personen når de beslagla sykkelen? Regner med de ikke bare tok den utenfor Rema uten å snakke med eieren.

Jaja! Sløvt av meg å ikke ha levert vognkort del 2 enda, men det er knappe 2 uker siden jeg solgte den...og biltilsynet stenger jo før folk rekker å stå opp nesten.

Aldri i mitt liv hørt om noen som har fått beslaglagt et registrert kjøretøy! :roll:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Kristoffer
Posts: 269
Joined: 11 Oct 2006 15:38
MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km

Re: MANTIS ! *Sykkelen beslaglagt!*

Post by Kristoffer »

kjipe saker det.... regner med du bare levere inn vognkortet så har du ikke mer med han eller sykkelen å gjøre? kjedelig at han bare bruker sykkelen til grisekjøring når du har brukt så mye tid og penger for å få den i god stand....
Nå: Cagiva Mito 2006
Kondemnert: Yamaha Dragstar 125 2004

http://www.mitoforum.org
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen beslaglagt!*

Post by Mantis »

Jeg trenger bare å levere inn det ja, så har ikke jeg noe med sykkelen å gjøre :)

Forresten
18 år i dag!! :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: MANTIS ! *Sykkelen beslaglagt! 18 år!*

Post by Jeanette »

Gratulerer så mye med myndighetsdagen da!! \:D/ :D :smt113 :smt026
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen beslaglagt! 18 år!*

Post by Mantis »

Takker.
=D> :D :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Kristoffer
Posts: 269
Joined: 11 Oct 2006 15:38
MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km

Re: MANTIS ! *Sykkelen beslaglagt! 18 år!*

Post by Kristoffer »

Gratulere med dagen =)
Nå: Cagiva Mito 2006
Kondemnert: Yamaha Dragstar 125 2004

http://www.mitoforum.org
Post Reply