MANTIS ! *Har funnet gamle sykkelen og tar fremdeles bilder*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Blitt stor gutt!*

Post by Mantis »

Kelso: Tusen takk for det, hehe. Er en stund siden nå da men :)

Frode: Å! Tusen takk! Skal prøve ut når jeg er ferdig å skrible ned her samt redigere litt bilder...

Hei og hopp! I dag har jeg og min bedre halvdel vært på fjelltur. Utrolig deilig å komme seg litt ut altså, spesielt dagen derpå. :lol:
Turen gikk til nærmeste sti og planen var å egentlig bare gå litt oppi sida til en benk å ta noen bilder av utsikten, for så å gå ned igjen. Men vi gikk lenger og lenger, og til slutt skimtet vi toppen og en varde litt oppi sia der. Så når man først har gått så langt så kan man jo like så godt bare gå til toppen, tenkte vi.
Så vi har vært på topptur på Emblemsfjellet i dag :D Strålende sol og varme i været.. heilt tøpp!

Her kommer noen bilder fra turen...

Image
En kubbe?

Image
Utsikt litt oppi høgget her..

Image
Støtte på en hytte ca halveis til toppen. Faktisk så kom jeg på at denne hytten tilhører slekten vår. Det va mormor (som nå er død) som kjøpte denne hytten tror jeg.

Image
En annen koslig hytte litt oppi høgget

Image
Enda en hytte, enda lenger oppe. Denne så ut til å tilhøre turistforeningen eller noe. Det var i alle fall opplagt at dette måtte være noe allmenn greier. Det var laget til utegrill og bosskasser rundt hytten.

Image
Fin utsikt mot Sula fra turistforeningen sin hytte

Image
Min bedre halvdel nyter utsikten over Sunnmøre

Image

Image
Et blad? :lol: Kanskje det er bjørk?

Image
Skimmter toppen der oppe ja...

Image
Hurtigruten på stø kurs i Storfjorden

Image
Sykkylven tatt fra toppen av Emblemsfjellet

Image
Sjefen sjøl på toppen av varden :D Jaja, det er meg. Jeans er tingen på fjellet, haha.

Image
Støtte på en kompis av meg på toppen også :D

Så til toppen av kransekaken(fjellet)
Image
STOR VERSJON AV PANORAMA

Her ser man store deler av den sunnmørske kysten. Ble litt fucked noen skøyter da men.. det får bare være, får mekke til en bedre en senere :)
Storfjorden - Emblem - Blindheim - Sula - Borgunfjorden - Ålesund Sentrum - Vigra - ja, de fleste lokale kjenner seg igjen :lol:

Så det...
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: MANTIS ! *Blitt stor gutt!*

Post by inunf »

Er fint på Høgkubben (som "toppen" heter). Prøve å komme meg opp der hver gang jeg er hjemme, men er ikke hver gang jeg får tid. I gode gamle dager (da jeg var aktiv langrennsløper) brukte jeg å løpe hjemmefra, opp dit og tilbake 2-4 ganger i uka. Savner å ha et fjell å løpe på, her er det paddeflatt :(.

Hjemmefra er forresten den nærmeste øya til høyre for skiltet (på panoramabildet).
Last edited by inunf on 25 May 2008 23:06, edited 1 time in total.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Fjelltur*

Post by Mantis »

Høgkubben ja selvsagt. Fakta er at jeg ikke kom på navnet når jeg skrev innlegget :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: MANTIS ! *Fjelltur*

Post by Jarle »

Fine bilder... Var jo faktisk i omegn der fra søndag til tirsdag :D
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *Fjelltur*

Post by FV »

Visste ikke hva dere hadde isbjørn i Ålesund! :shock:
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: MANTIS ! *Fjelltur*

Post by Jeanette »

Kjempefine bilder! Likte spesielt godt panoramabildet :D
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Fjelltur*

Post by Mantis »

Takk for det, takk for det :D

Holder på med eksamen nå om dagen. Skal frammføre på mandag, heldigvis litt utpå dagen da :)
"Tverrfaglig linjefagseksamen. Tekst, lyd & bilde"
Vi kunne velge enten Journalistikk, foto, trykk eller film/lyd. Kanskje ikke så overraskende at jeg valgte foto, hehe.

Oppgaven lyder som følger

Du har fått i oppgave av din arbeidsgiver å utarbeide ett reklamefoto kun av produktet og ett reklamefoto med produktet satt i en sammenheng. I tillegg til selve reklamefotoet, skal det følge med en kort reklametekst om selve produktet.

Du skal kunne bruke yrkesfaglige arbeidsmetoder for reklame, i arbeidet ditt, og holde deg til de sjangermessige kravene som gjelder her.


Jeg valgte å ta produktfoto av et par VANS sko. Visste ikke helt hva jeg skulle ta, men ettersom søsteren min nettopp kom hjem med helt nye og kule sko, så ble valget noe enklere.

Desverre kan jeg ikke vise dere fotografiet enda, fordi jeg tar ikke kjangsen... Vet ikke helt hvilken kjangse men, jeg kan plutslig bli tatt for å ha rippet fra internett eller at andre tar eksamens-oppgaven min og bruker den på sin egen eksamen.
Jeg får heller legge ut når jeg har frammført og fått en karakter :)

Ellers har jeg tatt litt fotografier i det siste :)

Image
Et bilde jeg tok fra moloveien i sentrum av Ålesund. I bakgrunnen ser det deler av Godøya og store deler Giske. Synes bilet ble veldig dramatisk og fint med skyene og regnbuen. Det jeg ikke liker er at husene er kuttet osv, men dette var ikke til å ungå om jeg skulle ha med regnbuen fra der jeg sto.

Image
Meg selv. Bildet skal utrykke frykt og reddsel i sterk grad.

Image
BMW M5 Touring

Image
Katten min :D

Image
Et bilde jeg tok av himmelen. Jeg tok tre bilder og la de sammen i PS -> photomerge, snudde det opp ned også til HDR. Synes resultatet ble OK.

\:D/
Håper på en bra karakter på eksamen! Er ganske viktig for meg, ettersom jeg lurer litt på å gå fotograffag etter videregående.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Småkjeltringen
Posts: 916
Joined: 26 Jul 2007 09:24
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....
Location: Skedsmokorset...

Re: MANTIS ! *Fjelltur*

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Fantastiske bilder.......... ............ ............ *målløs*................... :shock:
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: MANTIS ! *Blitt stor gutt!*

Post by IImilleniumII »

Hawken wrote:Jasså, liker å ta bilder av måserumper du da? :O [-X
Hehe :roll:

Må legge til at bildene dine ser meget bra ut! Spes noen av de. Katten bl.a. ble bra, men mange andre også! Den halve delen av din bedre halvdel ser jo ganske bra ut også ;-)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Fjelltur*

Post by Mantis »

Hehe, tusen takk for det :)
Føler meg ekstremt liten i den fotografiske-verden, men men. Jeg kan ikke matche meg med gutta med 1Ds mark III og 200mm 2.8 image stabilizator akkurat. :lol:

Min bedre halvdel?
Ja, jeg har særdeles kresen og god smak.. :D

Vel.
Siden jeg ikke har noe sykkel om dagen, så går det i mye bilder.. Så jeg får slenge ut noen til :lol:
Begynner å bli en del nå, snart en egen portfolio her, heah.

Image
Var så fine og dramatiske skyer fra loftstuen...

Image
Kjedet meg så mye at jeg dro på en aldri så liten "foto-tur" rundt om i strøket her. Jeg fant omtrent ikke en eneste ting å ta bilde av, men støtte på et fjøs halveis inni skauen.. haha

Image
Skyer skyer, og atter skyer. Kanskje ikke så rart når jeg den siste tiden har hentet en del innspirasjon fra Gilad Benari sine bilder.
Må være en av mine favoritt fotografer tror jeg!

Så det så.. sånn går nu dagan.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS !

Post by Mantis »

Åjada!
Vi dryler på med flere bilder :D

Jeg var ute og skulle ta meg en tur over fjellet - Både for trimmen sin del, men også for å ta noen bilder av utsikten.
Når jeg var kommet et lite stykke opp i siden fikk jeg øye på et helikopter nede ved nede ved sivilisasjonen. Jeg sto en stund der å så på det, men tenkte at det ville ta av ut mot byen eller Ellingsøya.
Etter hvert hørte jeg motorene ruse høyere og det kom i rettingen mot meg. Jeg som flyentusiast og fotoentusiast var ikke sein med å ta opp kameraet og knippse bilder av det. Det kom ganske nært meg ved enkelte anledninger.

Jeg stod der så det svevet en 3-4 ganger over meg fra Emblemsfjellet til Dyrøy. Utrolig fascinerende å se på!


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

\:D/
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: MANTIS !

Post by ErlingSG »

Når var dette? Det helikopteret der var på Odim sitt anlegg i Hjørungavåg mellom 12.00 og 15.00 idag. Det fløy vel til Vigra for å fuele et par ganger kanskje.. :-k
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: MANTIS !

Post by frode »

Som vanlig veldig stilige bilder, Mantis. Du skulle vært og tatt bilder av skogbrannen her i sør - masse helikopteraction med flammer og røyk og alt :-D

PS, har kjøpt ny linse jeg også nå, en Sigma 30mm F1.4. Funker bra, men man må jammen legge sjela i fotograferinga når man ikke kan zoome :-)
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: MANTIS !

Post by Kli »

Ja her var det mange flotte bilder =D>
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS !

Post by Mantis »

Hehe, takk for det.

Må si jeg begynner å bli sulten på noe beddre nå. Er litt lei av rimlige linser og kamera som tanten min har (dog uten batterigrep og kit-linse da men)
Men for å slukke denne sulten må jeg ut med en del penger, alt for mye til at jeg har rå.

Har så evig lyst på et Canon EOS 1D mark III at jeg griner. Begynner å bli rimlig sulten på skikkelig tele-zoom fra canon også, bare synd den billigste med image stabilizator koster 11.000,-, og det ville være passe sært å plassere en slik linse på et 400D.

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... plid=10558
Image
Damn! Den der MÅ jeg spare til :D

Men først blir det å spare til dette ja
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... plid=67142
Image

Mark III må jeg bare ha! må ha må ha må ha! :D
Faen.. søker jo på en jobb om dagen omtrent, men ingen respons hittil.. veldig synd, for jeg har mye fritid i ferien, så da kan jeg bruke den tiden på noe fornuftig OG tjene penger til lappen og nytt kamera \:D/
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Post Reply