MANTIS ! *Har funnet gamle sykkelen og tar fremdeles bilder*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS !

Post by Mantis »

Hippsom-happ! :D

Ja. Tiden går, men ingen sykkel står :lol:

Var ute på Alnes, Vigra og litt sånn her om dagen for å få tatt noen fine bilder.
Fikk en del brukbare bilder på Alnes og på Vigra. Selfølgelig måtte vi ta turen innom AES ENAL for å spotte litt fly, når vi først var på Vigra :D

Desverre så får jeg ikke resizet bildene mine, ettersom jeg ikke har photoshop på mutter`n sin PC (min er levert inn!)
Men har bestilt splitter ny stasjonær så :D Men dette kommer jeg tilbake til.

Her er bildene (om dere ikke er dritlei av bildene mine da)
Beklager at de er så store!

Alle bildene er kopibeskyttet og rettighetene tilhører kreditert fotograf. Alle bruk av disse bildene uten tillatelse er ikke tillatt. Kontakt meg om du ønsker å bruke noen av disse bildene.

Image
Alnes Fyr #01

Image
Alnes Fyr #02

Image
En fuggel på Alnes (noen som vet hva den heter?)

Image
STOR VERSJON AV "BLINDSANDEN PANORAMA

Image
Måtte selvsagt ha biler av denne oksen på Vigra. Senere tok jeg andre halvparten og limte på en ku-del. Kuen tok jeg bilde av ved Blindsanden, også på Vigra.

Image
Farfar er en racer på trekkspill og spilte selvsagt opp til dans på hans 80-årsdag :D


Så flyyyyy-bilder! :smt049
Store bilder! Beklager igjen.

Image
Boeing 737-505 Scandinavian "Inge Krokrygg" LN-BUD ankommer på 07

Image
Break-flaps and reverse

Image
"Taxi to C07 and hold position. Contact Vigra Approach on 119.85 for parking options. Scandinavian LN-BUD"

Image
Måtte en tur opp i kaffeterian også ja gitt.

Image
Inge Krokrygg returnerer til OSL.

Image
"Scandinavian LN-BUD. Ready for take-off. Take position and hold"

Image
"Scandinavian LN-BUD. You are leaving my airspace. Please contact...."

Ellers, ikke noe stort spennende.
Image
LN-MOI. Drives av norsk lufttransport og har base på Vigra AES ENAL

Image
Svensk-registrert Cargofly

Image
Svensk-registrert privatjet

Image
Leket meg litt med en av mange fly-bilder som jeg tok i photoshop.

Så var det nok bilder for denne gang :lol:

Over til noe annet.
Jeg bestillte meg ny PC i går :D

Følgende varer er bestilt:

Antec Sonata III, Svart Pianolakk
ATX miditower m/500W PSU

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel
PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18)

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB
HD501LJ

ASUS GeForce 8600GT 512MB GDDR3 Silent
Tv-Out, 2xDVI-I, HDTV, HDCP, PCI-Express

ASUS M2N-SLI DX nForce 570 SLI S-AM2
ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 1394 SATA Raid

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2,3 Ghz BOXED
Socket AM2 DualCore m/vifte, 65w

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200A-0B
IDE Dual layer, sort bulk

Dette skulle holde brukbart til mitt formål i alle fall. Eneste jeg er litt bekymret for er om den klarer å kjøre Flight Simulator X på fullt. Eller fullt vil den aldri klare, men brukbart. Må jo ha NASA maskin for å kjøre den på FULLT (nei det microsoft oppgir som minimumkrav er ikke fullt)

Håper på at alle komponentene kommer i posten en gang i neste uke \:D/
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by FV »

Flotte bilder! Likte spesielt det med farfaren din, det var noe med det. Tror det er en Tjeld du har tatt bilde av, men nå er ikke kunskapene mine om fugl den beste :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Jeanette »

Mantis wrote:En fuggel på Alnes (noen som vet hva den heter?)
I likhet med FV tror jeg det er en tjeld :)
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Jarle »

Skeptisk...

Image
Tjeld er lett å kjenne. Den er svart på ryggen, kvit under og har lange røde bein og rødt nebb. Den er en vadefugl og finnes som oftest i fjæra, men også på innmarka. Den eter muslinger, snegler, makk og andre sjødyr som den finner i sjøkanten. Med sitt meiselformede nebb kan tjelden åpne og ete utrolig mange muslinger på kort tid.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by FV »

Jarle wrote: Tjeld er lett å kjenne. Den er svart på ryggen, kvit under og har lange røde bein og rødt nebb. Den er en vadefugl og finnes som oftest i fjæra, men også på innmarka. Den eter muslinger, snegler, makk og andre sjødyr som den finner i sjøkanten. Med sitt meiselformede nebb kan tjelden åpne og ete utrolig mange muslinger på kort tid.
Fuglen Mantis har tatt bilde er svart på ryggen, kvit under og har røde bein og rødt nebb.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by tshansen »

Er nok en tjeld han har tatt bilde av ja;-)

Alnes er forøvrig bare kyststripe! Ikke mye innland der :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Jarle »

FV wrote:
Jarle wrote: Tjeld er lett å kjenne. Den er svart på ryggen, kvit under og har lange røde bein og rødt nebb. Den er en vadefugl og finnes som oftest i fjæra, men også på innmarka. Den eter muslinger, snegler, makk og andre sjødyr som den finner i sjøkanten. Med sitt meiselformede nebb kan tjelden åpne og ete utrolig mange muslinger på kort tid.
Fuglen Mantis har tatt bilde er svart på ryggen, kvit under og har røde bein og rødt nebb.

Mulig det er en Tjeld, men jeg kan ikke se at den er svart på ryggen ihvertfall...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Edder
Posts: 11
Joined: 21 Jun 2007 12:12

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Edder »

FV wrote:Flotte bilder! Likte spesielt det med farfaren din, det var noe med det.
Er helt enig med FV. Resten av bildene er også veldig fine. =D>
User avatar
Halle
Posts: 102
Joined: 27 Apr 2008 09:40
MC: Sykkelløs for tiden

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Halle »

Flotte bilder (som vanlig)
Du har en en utrolig sans for å finne motiver og ikke minst plukke ut det du ønsker å formidle.
Veldig bra :), jeg tror at Norge har fått seg en fotograf som kommer til å nå langt.
Bildet av 'trekkspilleren' var ubetalelig.
Gleder meg til flere bilder.
Halle
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Jeanette »

Har bestefaren din sett bildet av seg, forresten? Og kanskje det kunne vært en idé å ramme det inn og gi ham det i gave? Helt herlig bilde :D
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Baron von Waffel »

Nydelige bilder.

Hadde dere noe bål i Ålersund igår? Og fikk du eventuelt tatt noen bilder av det?
Last edited by Baron von Waffel on 24 Jun 2008 14:56, edited 1 time in total.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Shotgunrider
Posts: 73
Joined: 01 Apr 2008 18:31

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Shotgunrider »

Mantis tar nydelige bilder! :smt049 Jeg liker særlig godt naturbildene dine, og utsikten fra Høgkubben har du fanget veldig bra. Godt gjort, unge mann. =D>
- Vi er på god vei til å ødelegge det vi har av luft, vann og jordbunn. Det eneste vi tar ordentlig vare på er asfalten. Bill Vaughan
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *more pics*

Post by Mantis »

Takk for det folkens :D
Har tatt en del spottebilder i det siste, men dere skal få slippe å få det dumpet i trynet :lol:
Skjedd et eller annet merkelig med kameraet mitt. Alle bildene jeg tar i RAW får en gulaktig tone over seg. Det meste reddes i RAW-instillinger og photoshop, men enkelte bilder ser man det mer på. Virker som det er tele-zoomen det er noe gale med, for etter hva jeg har registrert så er det kun med den de gulaktige bildene oppstår. Kvitbalansen er det ikke - Det har jeg skjekket flere ganger.

Ellers...
skjedd litt siden forrige innlegg. Har fått meg jobb! :D Jaja mensann. Så nå er jeg blitt en statoil deltids-ansatt.
Hadde første vakta på lørdag fra 08-16. Det gikk helt greit det, bare sinnsykt gåen i bena og ryggen uten crocs rett opp og ned bak kassa i 7 timer.
En del PLU-koder å lære seg merket jeg fort. Men de begynner så smått å sitte, sånn som burger, ostepølse, propan, propantank osv. Utrolig mye PLU koder! Skulle nesten vært en knapp på kassa for burger og ostepølse, siden det går med hele tiden. Er så og si PLU koder på alt, strekkode er mer sjeldent der ja.

Burger lager jeg de beste i byen av! Ostepølsene sitter.. Men merker jeg begynner å stresse litt når 5 kunder står i kø, pumpe-knappen piper, jeg skal lage 2 østepølser, en wiener og kunden som skulle være med hun som har røyke-pause ut for å hente propan begynner å bli utålmodig. Men jeg synes jeg takkler det fint jeg :)
Er litt sånn når man er ny, men jeg tar meg bare en ekstra titt på PLU kodene og er så hyggelig jeg klarer bak kassa.
Jeg er kanskje litt paranoid. Jeg tror alle kunder blir forbanna om de må vente på at jeg lager en ostepølse til en annen, men dette bruker jo da ikke å stemme. Jeg merket det når jeg var på shell i sta. Da laget hun 3 pølser mens jeg ventet, tenkte ikke over det før jeg var gått ut av stasjonen.

Har gjort to tabber som jeg kommer på. Den ene var at jeg solgte 2 CD-er til en person. Etter en halvtime kom han igjen, og selfølgelig hadde ikke jeg kommet på at jeg måtte legge CD-er i coverene! De er jo bak kassen de :lol: Ble litt forfjammsa og følte meg litt dum der jeg sto. Scannet bare inn coveret jeg og sa "ha en fin dag"
Ellers solgte jeg en propan tank med full tank. Altså jeg slo kun inn PLU for tanken og ikke gassen. Så der klarte jeg å svi statoil for rundt 700,- kr. Men vi alle kan vel gjøre feil. Er ikke så lett første vakta bak et helt nytt system! Aldri før jobbet i en kasse.

Så jada. Skal jobbe halve neste uke. Helt greie vakter, 17-23. Ferie tar jeg 23. Juli og 14 dager fra da... Da er det Zakynthos med 12 kompiser \:D/ \:D/
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: MANTIS ! *FÃ¥tt seg jobb og greier*

Post by SoloTwin »

Fy søren så vakre bilder!!!! :shock: :shock: :shock:
Jeg går inn på Deviantart og hilser på jeg. ;)

=D> \:D/ =D>
Last edited by SoloTwin on 30 Jun 2008 15:39, edited 1 time in total.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: MANTIS ! *FÃ¥tt seg jobb og greier*

Post by Jeanette »

Hehe, jammen virket beskrivelsen av bensinstasjonsjobb kjent ;) Har nesten 4 år på Esso selv, så kjente meg veldig godt igjen! Uansett, selv om det er stressende til tider så kommer man fort inn i ting. Og selvfølgelig; gratulerer med jobb!
Post Reply